powered by

Λάρνακα: Το λιμάνι πολλοί εμίσησαν, τη μαρίνα ουδείς

Την ώρα που οι φόβοι κατοίκων και φορέων της Λάρνακας εντείνονται αναφορικά με τον ρόλο ως βιομηχανικού του λιμανιού της πόλης, Αρχή Λιμένων και ΚΟΤ προσδοκούν ότι η μαρίνα Λάρνακας θα παραμείνει στη διάθεσή τους.

Ο ΚΟΤ που έχει τη διαχείριση της μαρίνας καλύπτει μέρος των εσόδων του από τις υπηρεσίες που παρέχει ο χώρος, ποσό μάλιστα το οποίο προσεγγίζει το μισό εκατομμύριο ετησίως. Παράλληλα, στον ΚΟΤ έχουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για ανάπλαση του χώρου, για έργα υποδομής και βελτίωσης των συνθηκών στη μαρίνα Λάρνακας τα οποία κοστολογούνται στις 500 χιλιάδες ευρώ.

Μάλιστα, στον ΚΟΤ είδαν με θετικό μάτι το γεγονός ότι η μαρίνα παραμένει υπό τη διαχείριση του Οργανισμού, παρά το ότι η ανάπτυξη θα ήταν προς όφελος τόσο της οικονομίας όσο και του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Μάλιστα, διευκρινίζεται ότι στον ΚΟΤ αξιολογούν ως θετικό το γεγονός ότι έχει ξεκαθαρίσει το θέμα και όχι ότι δεν προχωρά η επένδυση. Οι σχεδιασμοί για βελτίωση των εγκαταστάσεων της μαρίνας Λάρνακας αφορούν κυρίως σε εξωραϊσμό χώρων και δημιουργία νέων και συντήρησης υφιστάμενων αποβάθρων πρόσδεσης σκαφών.

Την ίδια ώρα στην Αρχή Λιμένων και στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων γίνονται σχεδιασμοί για αξιοποίηση του λιμανιού Λάρνακας με μια φόρμουλα κοντά στο σημερινό του στάτους, δηλαδή της εξυπηρέτησης των εταιρειών που ασχολούνται με την ενέργεια. Τα συμβόλαια των εταιρειών για χρήση του λιμανιού Λάρνακας είναι μέχρι το καλοκαίρι του 2016. Ωστόσο, στην Αρχή Λιμένων αξιολογούν ως μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για άντληση εσόδων από τη δραστηριότητα εταιρειών ενέργειας στον εν λόγω χώρο και δη σε μεταγενέστερο στάδιο όταν οι ενεργειακοί σχεδιασμοί θα προχωρήσουν.

Σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις των επόμενων ετών διαδραματίζει και ο ρόλος που θα αποκτήσει το λιμάνι Λεμεσού, όταν περιέλθει υπό διαχείριση στρατηγικού επενδυτή. Ο εμπορικός και επιβατικός χαρακτήρας που έχει σήμερα το λιμάνι Λεμεσού δυνατόν να διαφοροποιηθεί, αναλόγως του επιχειρησιακού πλάνου που θα ακολουθήσει ο επενδυτής που θα αναλάβει τη διαχείριση.

Σε κάθε περίπτωση η εικόνα μετά το ναυάγιο στη συμφωνία κράτους και κοινοπραξίας Ζήνων περιπλέκεται. Οι Λαρνακείς θέλουν απομάκρυνση των βιομηχανικών εργασιών από το λιμάνι της πόλης, η ΑΛΚ επιδιώκει το αντίθετο, ενώ όλοι όπως και ο ΚΟΤ θεωρούν ως προϊόν προστιθέμενης αξίας για τη Λάρνακα τη λειτουργία της μαρίνας, αλλά και της ανάπτυξής της.

Προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών από τη Ζήνων
Πάντως, ακόμη και η περίπτωση της Ζήνων δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί αφού η κοινοπραξία έχει προσφύγει στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών προκειμένου να ανατρέψει την απόφαση της κυβέρνησης για τερματισμό της συμφωνίας για αξιοποίηση του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας. Όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» η κοινοπραξία Ζήνων θεωρεί ότι άδικα της αφαιρέθηκε η άδεια για αξιοποίηση και επένδυση στους χώρους λιμανιού-μαρίνας.

 

Δειτε Επισης

Μεγάλη πρόοδος στην ταχύτητα εξέτασης πολεοδομικών αιτήσεων από ΕΟΑ Αμμοχώστου-Τι δείχνουν τα στοιχεία
Δυναμική παρουσία GoGordian στο 7ο Doing Business with Cyprus Summit στο Τελ Αβίβ
Ακίνητα στην Πάφο: Γιατί το μέγεθος, το ύψος και οι παροχές έχουν σημασία
Καθυστερήσεις στην έκδοση πολεοδομικών αδειών και πολεοδομικών ελέγχων συζήτησαν ΕΒΕΛ-ΕΟΑ Λάρνακας
Η ακμάζουσα αγορά ακινήτων της Λευκωσίας και το top 5 των ακριβότερων συναλλαγών
Πράσινο Υπουργικού για καταβολή εφάπαξ ποσού χορηγίας σε μη συμμετέχοντες δικαιούχους του Σχεδίου «κτίΖΩ»
Horizon Towers: Σε διαβούλευση η ανάπτυξη μαμούθ που θα αναβαθμίσει την περιοχή των διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ
Πάει Ολομέλεια η πρόταση για εγκλωβισμένους αγοραστές... Αναμένεται να λύσει σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα