Ο σκοπός της ιστοσελίδας σας
13:39 - 03 Αυγούστου 2015
Φανταστείτε ότι…έχετε μόλις σχολάσει από τη δουλειά και περνάτε από την κοντινή καφετέρια για τον απογευματινό σας καφέ. Ψάχνετε το μενού για να παραγγείλετε αλλά δεν μπορείτε να το βρείτε. Τελικά το βρίσκετε, αλλά δεν καταλαβαίνετε την τιμολόγηση. Αποφασίζετε να παραγγείλετε αλλά δεν μπορείτε να εντοπίσετε τον σερβιτόρο. Τέλος πάντων, μετά από αρκετή καθυστέρηση έρχεται η παραγγελία σας, η οποία τελικά είναι λάθος! Θα ξαναπάτε σε αυτή τη καφετερία;
Τώρα, συσχετίστε τα όσα σας περιέγραψα πιο πάνω με την ιστοσελίδα της εταιρείας σας. Ο χρήστης είναι ο πελάτης σας, ο καφές είναι το προϊόν σας και όλα τα υπόλοιπα αποτελούν το User Experience, την ταχύτητα, την πλοήγηση και την αποδοτικότητα της ιστοσελίδας σας. Με απλά λόγια, εάν η σελίδα σας είναι αργή, δύσχρηστη, δίχως κατευθυντήριες γραμμές και λειτουργικά λανθασμένη τότε δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει τους χρήστες/πελάτες σωστά.
«Η ιστοσελίδα σας μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες προς την εταιρεία σας»
Σκοπός μου σε αυτό το άρθρο δεν είναι να σας πείσω ότι χρειάζεται να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας ή να την κάνετε πιο όμορφη -αυτό έτσι και αλλιώς, τις περισσότερες φορές, είναι μάλλον υποκειμενικό. Σκοπός μου είναι να τονίσω δύο βασικά και αναμφισβήτητα σημεία: πρώτον, η ιστοσελίδα σας μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες προς την εταιρεία σας και, δεύτερον, μπορεί να ενισχύσει τους μηχανισμούς που θα τους βοηθήσουν να έρθουν κοντά σας και να αγοράσουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
Επιπρόσθετα, είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται αυτά τα σημεία και να κατασκευάζουν εξαιρετικές ιστοσελίδες οι οποίες δεν έχουν σκοπό μόνο τη προβολή ή την προώθηση αλλά και την εξυπηρέτηση του χρήστη ώστε να βρει αυτό που ψάχνει.
Οι σταθερές δικαιολογίες:
- Δεν υπάρχει χρόνος.
- Ποιος θα διαχειρίζεται τη σελίδα;
- Ποιος θα διαμορφώσει το content;
- Δεν έχουμε ανάγκη επειδή έχουμε ήδη ιστοσελίδα.
- Δεν υπάρχει budget.
Η αλήθεια είναι ότι αρκετοί που χρησιμοποιούν τις παραπάνω δικαιολογίες δεν έχουν πεισθεί ακόμη ότι, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μια ιστοσελίδα μπορεί να φέρει κέρδη και να αυξήσει την εμπιστοσύνη των πελατών στην εταιρεία. Επίσης τα ίδια άτομα συνήθως κάνουν το σχόλιο: «μα αφού έχουμε ήδη ιστοσελίδα και δεν μας έχει φέρει ούτε έναν πελάτη». Μα πως είναι δυνατό να περιμένετε να επιστρέψει η ιστοσελίδα σας πελάτες αν δεν ασχολείστε μαζί της; Σκεφτείτε το διαφορετικά: αν ανοίξετε ένα κατάστημα σε ένα εγκαταλειμμένο δρόμο χωρίς να το ανανεώνετε και χωρίς να αφιερώσετε χρόνο στη βελτίωση του, θα είναι λογικό να περιμένετε πελάτες;
Η ιστοσελίδα δεν είναι επένδυση αν δημιουργείτε μόνο για σκοπούς διακόσμησης
Ως σωστοί επιχειρηματίες θέλουμε πάντοτε να κάνουμε σωστές επενδύσεις σε χρόνο και χρήμα για κάθε μας κίνηση.
Aυτό ισχύει και με την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Μια ιστοσελίδα δεν πρέπει δημιουργηθεί απλά για διακοσμητικούς λόγους, αλλά ως τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής με συγκεκριμένους στόχους. Τότε, ναι, μπορεί να αποδώσει 10 φορές την αρχική σας επένδυση και να αυξήσει τα κέρδη της εταιρείας σας.
Γιατί πρέπει να ασχοληθείτε
Κατά μέσο όρο μια ιστοσελίδα κυπριακής εταιρείας δέχεται περίπου 1500 επισκέπτες το μήνα, εκ των οποίων οι 800 έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης γιατί έψαχναν κάτι συγκεκριμένο και έφτασαν στη δική σας σελίδα για να το βρουν. Στη περίπτωση που η ιστοσελίδα σας δεν μπορεί να τους εξυπηρετήσει και να δώσει απάντηση στα ερωτήματά τους, τότε πρέπει να προβληματιστείτε.
Πώς θα νιώθατε αν σας έλεγα ότι 800 άνθρωποι ήρθαν στο κατάστημα σας το περασμένο μήνα και λόγω κακού σχεδιασμού, διαχείρισης και εξυπηρέτησης, έφυγαν απογοητευμένοι;
Σημείωση: Οι χρήστες ο οποίοι προέρχονται από μηχανές αναζήτησης έχουν τουλάχιστον 10% conversion rate. Δηλαδή στους 800 οι 8 θα επικοινωνούσαν μαζί σας για ενδιαφέρον αγοράς.
Μην σκέφτεστε ως CEO αλλά ως πελάτης
Για να επιτύχετε το σωστό σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας μην σκέφτεστε ως CΕO αλλά ως πελάτης. Μην ξεχνάτε ότι αυτός που πληρώνετε για να σχεδιάσει τη σελίδα σας δεν τη διαμορφώνει για την προσωπική σας χρήση αλλά για τους χιλιάδες επισκέπτες και υποψήφιους πελάτες που θα τη χρησιμοποιήσουν.
«Μην σκεφτείτε μόνο τι θέλετε εσείς να πείτε στους επισκέπτες, αλλά τι θέλουν οι επισκέπτες να ακούσουν από εσάς».
Για να πετύχετε τα παραπάνω δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνετε επανασχεδιασμό• σκεφτείτε απλά σαν χρήστης, ρωτήστε φίλους και γνωστούς πώς χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα σας. Ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες UX design, καθαρούς χρωματισμούς, fonts και πλοήγησης. Αφήστε για λίγο εκτός της εξίσωσης το τι πιστεύετε πως είναι ωραίο και σκεφτείτε περισσότερο τι τελικά είναι σωστό και τι αποδίδει.
Για περισσότερα παρόμοια άρθρα, συμβουλές και ιδέες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της webarts, Twitter: @webartscy