5 βασικές αρχές για το Content Marketing στον ασφαλιστικό κλάδο
08:57 - 28 Αυγούστου 2015
Οι ασφάλειες χαρακτηρίζονται ως ένας μάλλον βαρετός κλάδος και το να προσπαθείς να προσελκύσεις το ενδιαφέρον του κοινού είναι σίγουρα ένα δύσκολο εγχείρημα. Πως μπορείς να προωθήσεις έναν κλάδο σαν τις ασφάλειες στο online κοινό; Και πως μπορείς να αυξήσεις τον αριθμό επισκεπτών στη σελίδα και μάλιστα να μετατρέψεις αυτές τις επισκέψεις σε πραγματικά leads όταν το αντικείμενο δεν προκαλεί ενδιαφέρον;
Content Marketing
Σίγουρα είναι δύσκολο να πείσεις κάποιον να διαβάσει ένα κείμενο που δεν έχει ενδιαφέρον ή είναι δυσνόητο για τους περισσότερους. Πόσο μάλλον όταν αυτό το περιεχόμενο αφορά σε ένα προϊόν που φαινομενικά δεν έχει να κάνει με την καθημερινότητά μας ή έστω δεν είναι χειροπιαστό. Το έργο σου γίνεται ακόμη δυσκολότερο από τη στιγμή που η συγκεκριμένη αγορά είναι τόσο κορεσμένη που είναι εξαιρετικά δύσκολο να περάσεις το μήνυμα που θέλεις.
Όμως το content marketing λειτουργεί.
Είναι ο τρόπος με τον οποίο θα περιγράψεις και αφηγηθείς κάτι που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το αν το περιεχόμενο σου θα είναι ελκυστικό.
Σκέψου τα πιο κάτω πριν ξεκινήσεις:
- Επανεξέτασε τη χρηστικότητα του περιεχομένου σου
Μόνο και μόνο επειδή πιστεύεις ότι το ασφαλιστικό προϊόν ή η υπηρεσία δεν έχει και τόσο ενδιαφέρον δεν σημαίνει ότι ισχύει κάτι τέτοιο.
Η Lauren Pope στην παρουσίασή της «Pleading the case for bread and butter content» κατέληγε στο συμπέρασμα ότι το κλειδί σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να δημιουργείς «υλικό που απαντάει σε ερωτήσεις όπως ποιος, τι, που, πότε, γιατί , πόσο και βοηθάει τους χρήστες να ολοκληρώσουν το στόχο που τους οδήγησε στην ιστοσελίδα σας εξαρχής».
Αυτή η στρατηγική ονομάζεται στατική ή αειθαλής στρατηγική περιεχομένου. Ουσιαστικά ο στόχος της συγκεκριμένης στρατηγικής δεν είναι να γίνεται το περιεχόμενο viral κάθε μέρα. Αντιθέτως ο στόχος έχει δύο πτυχές, πρώτον να παράγει συνεχώς χρήσιμο υλικό που να απευθύνεται στις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων και δεύτερο να παράγει περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις αξίες και τους στόχους του brand. Αυτά θα οδηγήσουν στην απόκτηση σταθερής επισκεψιμότητας κάθε εβδομάδα.
- Δημιουργία περιεχομένου που δεν είναι, κατ’ ανάγκη, σχετικό με ασφαλιστικά προϊόντα
Κατανοώντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πελάτες σας θα είσαστε σε θέση να παράγετε περιεχόμενο που θα τους παρέχει τα εργαλεία και τα μέσα που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις καλύτερα και να λύσουν τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν.
Προσφέροντας λύσεις χωρίς να πουλάτε τα προϊόντα σας βοηθάει στο να προσελκύσετε τους χρήστες, να τους κρατήσετε στην ιστοσελίδα και εξελικτικά να τους μετατρέψετε σε πελάτες. Επιπρόσθετα καθιστάτε την εταιρία σας ή ακόμη και τον εαυτό σας αυθεντία στο χώρο σας και δίνετε το κίνητρο στους πελάτες να επανέρχονται σε εσάς για επαγγελματικές συμβουλές.
Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση είναι να στοχεύετε σε άλλα θέματα πέραν των ασφαλιστικών προϊόντων και των υπηρεσιών.
Κάντε έρευνα για το τι ακριβώς το κοινό στο οποίο στοχεύετε ψάχνει και καλύψτε αυτές τις ανάγκες. Με αυτό τον τρόπο χτίζετε εμπιστοσύνη και με αυτό τον τρόπο πετυχαίνετε υψηλότερα ποσοστά διατήρησης ενός χρήστη στην ιστοσελίδας σας ή το blog σας.
- Χρησιμοποιήστε ένα μείγμα περιεχομένου για να αφηγείστε τις καλύτερες ιστορίες
Πρέπει να θυμάστε ότι δεν παράγετε περιεχόμενο για τον εαυτό σας και ότι δεν κατανοούν όλοι πλήρως τους όρους και τις έννοιες του ασφαλιστικού τομέα.
Γράφετε για ένα κοινό το οποίο θέλει να διαβάσει μία ιστορία που παρουσιάζει μία ιδέα ή μία έννοια με την οποία να μπορεί να ταυτιστεί σε συναισθηματικό επίπεδο και την ίδια ώρα είναι σχετική με ότι τους απασχολεί.
Οπότε πρέπει να ξεκαθαρίσετε ποια είναι η προσωπικότητα των αγοραστών σας και να καθορίσετε σε ποιο μέσο θα τους εντοπίσετε ώστε να επικοινωνήσετε το περιεχόμενό σας με έναν τρόπο που θα είναι σχετικός προς αυτούς. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω infographic, blogs, βίντεο, πληροφορίες και πολλούς άλλους τρόπους. Μόλις στηθεί μία σταθερή ροή επισκεπτών το να γίνει το περιεχόμενο shareable και viral δεν θα είναι και τόσο δύσκολο.
Θα πρέπει να θυμάστε ότι περίπου το 57% των αγορών έχουν αποφασιστεί πριν καν ο μέσος πελάτης επικοινωνήσει με το τμήμα πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να παράγετε περιεχόμενο που περιέχει πληροφορίες που οι πιθανοί πελάτες σας ψάχνουν να βρουν για να μην εξαιρεθείτε από τη διαδικασία αγορών.
- Ανανεώνετε το περιεχόμενό σας συνεχώς
Για να είσαστε σίγουροι πως το περιεχόμενο που παράγετε παραμένει χρήσιμο και εφαρμόζεται στην πράξη θα πρέπει να αξιολογείτε τη σχετικότητά του ως προς τις ανάγκες του κοινού σας συνεχώς. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω αγοραστικών ερευνών καθώς επίσης και έρευνας ως προς τις λέξεις κλειδιά που είναι δημοφιλείς στις μηχανές αναζήτησης.
Επιπλέον, όπως προτείνει και η Quicksprout, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε online λύσεις για να βρείτε ιδέες για νέο περιεχόμενο. Το Portent είναι εξαιρετικό για να βρείτε τους κατάλληλους τίτλους, για τις δημοσιεύσεις στο blog σας, που να είναι σχετικοί με τον τομέα σας. Επίσης κάντε μία έρευνα για τα keyword στο Twitter ώστε να εντοπίσετε τι απασχολεί τους χρήστες σε πραγματικό χρόνο και δημιουργήστε περιεχόμενο σχετικό με αυτά τα θέματα. Επισκεφθείτε το Quora και βρείτε τι ερωτήσεις υποβάλουν οι χρήστες ή κάντε μία αναζήτηση στα blog και βρείτε ποια έχουν τα περισσότερα σχόλια ή γίνονται περισσότερο share και δημιουργήστε θέματα σχετικά με αυτά. Επίσης, χρησιμοποιήστε το Brandcore, μια Πλατφόρμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Στρατηγικής Περιεχομένου, που βοηθά στη δημιουργία και εύρεση χρήσιμου και σχετικού περιεχόμενου με το Brand, ούτως ώστε να φτάσει στους πελάτες σας μέσω των σωστών καναλιών Κοινωνικών Δικτύων.
Τα αποτελέσματα που θα βρείτε κάνοντας τις πιο πάνω ενέργειες θα σας βοηθήσουν να μετρήσετε την ποιότητα του υφιστάμενου περιεχομένου σας, τη χρησιμότητά του ως προς το κατά πόσο οι πελάτες θα το αξιοποιήσουν στην καθημερινότητά τους και βέβαια την αξιοπιστία του.
- Χρησιμοποιήστε το content marketing σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες digital marketing
Το marketing μέσω των Social media, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), οι διαφημίσεις με pay-per-click (PPC), το marketing σε φορητές συσκευές, το e-mail marketing – όλα αυτά είναι μέσα για να προωθήσετε το περιεχόμενό σας ώστε αυτό να φθάσει μέχρι το στοχευόμενο σας κοινό.
Επίσης μέσα από τα αναρίθμητα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων που είναι διαθέσιμα σήμερα θα μπορείτε να εντοπίζετε και να αναλύετε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας ανά πάσα στιγμή. Έτσι θα μπορείτε να προσαρμόζετε και την συνολική στρατηγική σας αναλόγως των αποτελεσμάτων.
Οι μετρήσεις είναι σημαντικές για να προσδιορίσετε τα conversion και retention rates και βέβαια το, σημαντικότερο όλων, ROI.
Συμπέρασμα
Δεν υπάρχουν πραγματικά βαρετοί τομείς ή τομείς που δεν μπορούν να προωθηθούν. Χρησιμοποιώντας το content marketing μπορείτε να πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα φτάνει να είσαστε προετοιμασμένοι να επενδύσετε τον χρόνο που απαιτείται.
Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι θα χρειαστείτε κάποιους μήνες για να παράξετε το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που χρειάζεται ώστε να εφαρμοστεί το πλάνο σας. Ακόμη και τότε θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι θα προωθήσετε αυτό το περιεχόμενο επαρκώς και με στρατηγική γιατί όσο καλό κι αν είναι αυτό το περιεχόμενο δεν θα είναι αποτελεσματικό αν δεν το προωθήσετε αποτελεσματικά.
Υπηρεσίες SEO και Content Marketing προσφέρει η KONDIMENT. Επίσης πλατφόρμα οργάνωσης και διαχείρισης στρατηγικής περιεχομένου προσφέρει η BRANDCORE.