Powered by

Πονοκέφαλος για τους εφοπλιστές η Κίνα

Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται η ναυλαγορά, των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς η κρίση στην Κίνα δημιουργεί έντονη νευρικότητα για το κατά πόσον μπορούν να συνεχίσουν αμείωτες οι εισαγωγές πρώτων υλών που αποτελούν τον βασικό μοχλό της δραστηριότητας των θαλάσσιων μεταφορών.

Αν και η παράλληλη με τα χρηματιστήρια πτώση των τιμών των πρώτων υλών αλλά και των βασικών τροφίμων δημιουργεί αισιοδοξία για αύξηση της ζήτησης για παραγωγή ή και αποθεματοποίηση, η πρώτη αντίδραση της ναυλαγοράς είναι αρνητική. 

Ο δείκτης βαρόμετρο των ναύλων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, ο Baltic Dry Index, από τα μέσα Αυγούστου και μετά έχει υποχωρήσει κατά 6% από το υψηλό έτους στο οποίο είχε αναρριχηθεί λίγες μέρες πριν. Καταλύτης ήταν η υποτίμηση του Πεκίνου που πυροδότησε το sell off ανά τις διεθνείς αγορές. 

Σε δημοσκόπηση του Platts 5 στους 10 εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στο ξηρό φορτίο, όπως το σιδηρομετάλλευμα ή ο χαλκός βασικές εισαγωγές της Κίνας, εκτιμούν πως η κρίση στην ναυλαγορά θα διαρκέσει τουλάχιστον έως και το 2018, ενώ μόλις 1 στους 10 βλέπει ανάκαμψη φέτος. 

Όπως σημειώνει ο Peter Norfolk, διευθυντής για την παγκόσμια ναυτιλία και τις εμπορευματικές μεταφορές της Platts, "παρά τα κάποια σημάδια ζωής στην ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έδειξαν ότι οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς δεν πιστεύουν σε μια βιώσιμη ανάκαμψη οποιαδήποτε στιγμή σύντομα".

Η έρευνα, η οποία έλαβε υπόψη τις απόψεις 100 επιχειρηματιών της αγοράς διαπίστωσε επίσης ότι οι πλοιοκτήτες είναι πιο απαισιόδοξοι από τους ναυλωτές.

Επτά από τους 10 ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι η αγορά χρειάζεται τρία έως πέντε χρόνια για να ανακάμψει. Διαφορετική γνώμη έχει πάντως η διευθύνουσα σύμβουλος της Navios, Αγγελική Φράγκου, που χθες Δευτέρα δήλωσε πως ο όμιλος της έχει ήδη αρχίσει να βλέπει τα οφέλη μιας ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου.

Η αδυναμία των μεγάλων αναδυόμενων οικονομιών να σημειώσουν υψηλότερους ρυθμούς αύξησης της βιομηχανικής παραγωγής, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό πλοίων, που δημιουργεί πλεονάζουσα μεταφορική δυναμικότητα βρίσκονται στην καρδιά του προβλήματος της ναυλαγοράς.

Το τελευταίο διάστημα πάντως έχουν μειωθεί οι νέες παραγγελίες πλοίων και έχουν αυξηθεί οι διαλύσεις παλιότερων περιορίζοντας την προσφορά μεταφορικής δυναμικότητας, χρόνιο πρόβλημα του συγκεκριμένου τομέα. Όμως είναι άγνωστο αν τελικά η πτώση των τιμών των πρώτων υλών τώρα θα μπορέσει να αναθερμάνει τη ζήτηση για αυτά και έτσι τις θαλάσσιες μεταφορές, όπως συνέβη πέρυσι τέτοια εποχή με το αργό πετρέλαιο. 

Στα θετικά πάντως για την ποντοπόρο  προσμετρείται και η νέα πτώση των τιμών του πετρελαίου καθώς περιορίζει τα κόστη των καυσίμων για τα πλοία.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Ebury: Tο δολάριο παραμένει ανεπηρέαστο παρά τη μεγάλη μείωση των επιτοκίων από τη Fed
Χρυσός: Νέο υψηλό ρεκόρ με το βλέμμα στις επόμενες κινήσεις της Fed
Σε νέο υψηλό ρεκόρ η ανεργία στην Κίνα-Τα ποσοστά σε νέους και σε αστικές περιοχές
Συμφωνία στο Κογκρέσο για να αποφευχθεί προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο
Brexit: Ο «έντονος και συνεχιζόμενος αποπνικτικός αντίκτυπος» στη βρετανική οικονομία
Σταθερά στο 50% τα επιτόκια στη Τουρκία-Για έκτο συνεχόμενο μήνα
Αμετάβλητο στο 5% το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας-Πάνω από το στόχο του 2% ο πληθωρισμός
Πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία-Σκιά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου