Η Pizza Hut... κάνει ανάλυση δεδομένων
09:22 - 24 Αυγούστου 2015
Ο τεράστιος αριθμός των διαθέσιμων δεδομένων που προκύπτει από την ευρεία χρήση των υπολογιστών και των έξυπνων συσκευών στην καθημερινή ζωή και κυρίως η δυνατότητα επεξεργασίας του έχει αλλάξει κατά πολύ τον τρόπο λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, ιδίως εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας.
Η γνωστή αλυσίδα εστιατορίων Pizza Hut είναι μόνο μία από τις πολλές επιχειρήσεις που αξιοποίησαν την ανάλυση δεδομένων στο πρόγραμμα ανακαίνισης των καταστημάτων της ύψους 60 εκατ. στερλινών.
«Η ελκυστικότητά μας είχε περιοριστεί. Δεν ήμασταν τόσο "συναρπαστικοί" όσο οι ανταγωνιστές μας. Η εμφάνιση και η γενική αίσθηση από τα εστιατόριά μας είχε μείνει πίσω» παραδέχεται στο BBC ο Αντι Πλατ, διευθυντής Στρατηγικής στην Pizza Hut. Ετσι η εταιρεία, με τη βοήθεια των ειδικών ανάλυσης δεδομένων, ανανέωσε τα προϊόντα και τον κατάλογό της, ανακαίνισε τα εστιατόριά της και διαμόρφωσε τη γενικότερη εικόνα της για να προσελκύσει νεότερη πελατεία.
«Είδαμε 40% ανάπτυξη σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες επενδύσεις μας» λέει ο Πλατ και προσθέτει ότι «προτού ξεκινήσουμε η κατά μέσον όρο δαπάνη του πελάτη μας ήταν περίπου εννέα στερλίνες, τώρα είναι περίπου 11».
Το «κόλπο»
Δεδομένου όμως του τεράστιου όγκου των διαθέσιμων δεδομένων (από δημογραφικά στοιχεία και αγοραστικές συνήθειες ως προσωπικές προτιμήσεις) που μπορούν να συνδυαστούν για να αποκαλύψουν ποιοι είμαστε, τι θέλουμε και πόσο είναι πιθανόν να ξοδέψουμε, το «κόλπο», υποστηρίζει ο Ρούπερτ Νέιλορ, επικεφαλής της Applied Predictive Technologies για την Ευρώπη, είναι η σωστή ανάγνωση.
Οι πειραματικοί έλεγχοι βοηθούν στον προσδιορισμό των στοιχείων που θα ενισχύσουν τις πωλήσεις και στον αποκλεισμό των αρνητικών παράλληλα. «Η χρήση της ανάλυσης δεδομένων στην επιχειρηματικότητα είναι μια επιστημονική μέθοδος βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία» δηλώνει ο Νέιλορ και σε αυτό οφείλεται και η επιτυχία της.
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ