Ο Έλληνας «Βούδας» της μόδας
10:58 - 19 Αυγούστου 2015
Ένας πρώην δάσκαλος -απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Βελλάς στις αρχές της δεκαετίας του ’70-, με μακρά και επιτυχημένη επαγγελματική και επιχειρηματική διαδρομή που περιελάμβανε πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες (μεταξύ άλλων, εκτελωνιστής εισαγωγέας και έμπορος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών), μαζί με τους δύο γιους του βρίσκονται πίσω από το μικρό θαύμα που ακούει στο όνομα Funky Buddha - μία 100% ελληνική φίρμα που έχει καταφέρει να σταθεί με το σπαθί της δίπλα στις πιο γνωστές διεθνείς μάρκες.
Ο 60άρης Γιάννης Αλεξίου μαζί με τους γιους του Κώστα και Νίκο (κάτω από τα 40 και οι δύο) είναι, εκτός από ιδρυτές και βασικοί μέτοχοι, το επιτελικό τρίο ενός από τα δυναμικότερα σήματα της ελληνικής αγοράς ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, του Funky Buddha, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα του χαρτοφυλακίου της ALTEX S.A. Η τελευταία εδώ και χρόνια -παρότι κερδοφόρα και με τακτοποιημένες τις υποχρεώσεις της προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία- δεν εξαρτάται από τον τραπεζικό δανεισμό.
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, o κ. Γιάννης Αλεξίου μετά το πέρας των παιδαγωγικών σπουδών του -το 1971- στην Παιδαγωγική Σχολή Βελλάς στα Ιωάννινα, συνέχισε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο αποκτώντας και πτυχίο Πολιτικών Επιστημών.
Η επαγγελματική σταδιοδρομία του όμως, η οποία άρχισε το 1975, δεν είχε καμία σχέση με τις σπουδές του, καθότι τον κέρδισε το επάγγελμα του εκτελωνιστή. Στον χώρο αυτό έμελλε να δημιουργήσει ίσως τη μεγαλύτερη επιχείρηση παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα, την οποία διατήρησε μέχρι το 1992. Η εκτίμησή του όμως για συρρίκνωση του εκτελωνιστικού επαγγέλματος λόγω της πλήρους ένταξης της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ τον οδήγησε στην απόφαση να μεταπηδήσει στο εμπόριο. Ξεκινώντας από τον χώρο των ηλεκτρονικών συσκευών και αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που συναντούσε στα πολλά ταξίδια του στην παγκόσμια αγορά -κυρίως στις ασιατικές χώρες-, γρήγορα ήρθε σε επαφή με το έτοιμο ένδυμα. Για μία δεκαετία (1993-2003) η πορεία ήταν απόλυτα επιτυχημένη εμπορικά. Τις φιλοδοξίες όμως για κάτι ξεχωριστό στον χώρο της ένδυσης και το δικαίωμα στο μεγάλο όνειρο έδωσαν οι δύο γιοι του το 2003.
Εκείνη τη χρονιά που ο Κώστας περάτωσε τις οικονομικές σπουδές του στο Λονδίνο και ο Νίκος τις δικές του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι τρεις τους πήραν την απόφαση να ιδρύσουν την ALTEX A.E. και να ασχοληθούν με total look ανδρικές συλλογές casual, με την παραγωγή να γίνεται σε χώρες χαμηλού οικονομικού κόστους. Πολύ γρήγορα το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους απέβη θετικό και η εταιρεία κατακτούσε καθημερινά έδαφος στην αγορά ένδυσης με ανάπτυξη και κερδοφορία.
Το 2005 οργανώθηκε νεανική σχεδιαστική ομάδα από ταλαντούχους Ελληνες σχεδιαστές και graphic designers. Την ίδια χρονιά το τμήμα παραγωγής στελεχώθηκε από νέους μεν αλλά πολύ καλούς τεχνικούς ένδυσης.
Η φοίτηση του Νίκου Αλεξίου στο London School of Fashion το 2006 και η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου στο Strategic Fashion Marketing έφερε νέες ιδέες στην εταιρεία, σχετικές με την εξέλιξη της αγοράς ένδυσης παγκοσμίως και τις τάσεις του καταναλωτή για στροφή σε επιλογές με κύρια χαρακτηριστικά την πολύ καλή ποιότητα, τον σχεδιασμό και τις καλές τιμές. Όπως σε όλα τα καταναλωτικά αγαθά, έτσι και στο ρούχο θα έπρεπε πάντα να μην καταστρατηγείται ο κανόνας του value for money.
Τo 2007 τα δύο αδέλφια, με επιπλέον εφόδια την πείρα τεσσάρων ετών, τη γνώση της παραγωγής και της οργάνωσής της, αλλά και τις άριστες σχέσεις που ανέπτυξαν με προμηθευτές σε ασιατικές χώρες, αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν ένα νέο εμπορικό σήμα. Η συλλογή αυτού του νέου εμπορικού σήματος θα έπρεπε να ικανοποιεί πρώτα απ’ όλα τις δικές τους καθημερινές ενδυματολογικές απαιτήσεις, να μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα σε premium καταστήματα ένδυσης και να απευθύνεται σε ευρύ νεανικό καταναλωτικό κοινό με πολύ προσιτές τιμές.
Για να το πετύχουν αυτό επέλεξαν τα καλύτερα εργοστάσια, αποφάσισαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα των υφασμάτων, να χρησιμοποιούν τα καλύτερα αξεσουάρ, ο σχεδιασμός να εκφράζει απόλυτα τις τάσεις της παγκόσμιας μόδας, με προσαρμογές στις ελληνικές απαιτήσεις, να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της παραγωγής και της ποιότητας του τελικού προϊόντος, το οποίο να προσφέρεται στον καταναλωτή σε προσιτές τιμές.
Πολύ ενδιαφέρον όμως έχει και μια μικρή λεπτομέρεια, το πώς προέκυψε το όνομα της φίρμας. Η απάντηση είναι μάλλον από σύμπτωση, η οποία τελικά απεδείχθη ευτυχής. Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθούμε σε αυτήν. Το 2006 το team παραγωγής με επικεφαλής τον τεχνικό Βεντάτ (έναν νεαρό μουσουλμάνο από τη Θράκη) και τα δύο αδέλφια, μετά από πολύμηνο ταξίδι στην Κίνα και λόγω μιας αργίας, επισκέφθηκε το Νεπάλ. Εκεί, στο απόλυτο ασιατικό περιβάλλον, ένα μπαρ δυτικού τύπου στο οποίο κατέληξαν μετά από μια βόλτα έφερε το όνομα «Funky Buddha».
Ολοι εντυπωσιάστηκαν από την αισθητική του, αλλά και από τη θετική ενέργεια που έπαιρναν από τον χώρο. Σε όλα τα μέλη της εταιρείας άρεσε αυτό το όνομα για brand name στην ενδυματολογική πρόταση που είχαν στα σχέδιά τους. Από τότε το εμπορικό αυτό σήμα έγινε διεθνής πατέντα της ALTEX A.E. και η υλοποίηση των στόχων άρχισε.
Όπως λένε οι εμπνευστές, δημιουργοί αλλά και «υπηρέτες» του όλου εγχειρήματος, «η πρώτη συλλογή που διατέθηκε στην ελληνική αγορά άρεσε πολύ και διαπιστώσαμε όλοι στην ALTEX ότι ικανοποιήσαμε απαιτητικούς και ενημερωμένους καταναλωτές. Πολύ γρήγορα, το σήμα εξαπλώθηκε πανελλαδικά και από σεζόν σε σεζόν οι συλλογές της Funky Buddha μεγάλωναν και εξελίσσονταν σύμφωνα με τα πρότυπα μεγάλων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων».
Το 2010, η εταιρεία έκανε τα πρώτα βήματα εξωστρέφειας επισκεπτόμενη εκθέσεις στην Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο δημιούργησαν προγεφυρώματα και μικρές βάσεις σε Ισπανία, Ολλανδία, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, αλλά και στη μακρινή Ουρουγουάη.
Σε κάθε περίπτωση, ήταν απόφασή τους να δραστηριοποιηθούν με τις συλλογές της Funky Buddha στη λιανική. Όπως επισημαίνει σύσσωμη η οικογένεια Αλεξίου: «Τότε είχαμε την τύχη να εμπιστευτούν το σήμα μας έμπειρα στελέχη των πολυκαταστημάτων “attika”. Έτσι, σε 6 μήνες τοποθετηθήκαμε στα “attika” («Τhe Mall Athens», «Golden Hall», «Mediterranean Cosmos», «Attika Tsimiski») με εξαιρετική επιτυχία και πορεία. Ακολούθησαν καταστήματα λιανικής με το σύστημα franchise σε πολλές περιοχές της χώρας, στην Κύπρο, αλλά και shops in the shop σε μεγάλα καταστήματα και πολυκαταστήματα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε πόλεις της περιφέρειας. Σήμερα, λειτουργούμε με μεγάλη εμπορική επιτυχία τα outlets της Funky Buddha και στα εμπορικά κέντρα McArthurGlen, Factory Outlet και One Salonica».
Οι Αλεξίου είναι περήφανοι για το γεγονός ότι στην περίοδο της κρίσης δημιούργησαν 65 νέες θέσεις εργασίας, αλλά και γιατί «το έμψυχο δυναμικό της εταιρείας διακρίνεται από υψηλό μορφωτικό επίπεδο, επαγγελματισμό και τη διάθεση για δημιουργία και εξέλιξη».
Περήφανοι όμως είναι και για μια διεθνούς εμβέλειας επιχειρηματική διάκριση, όπως αυτή της φίρμας στα European Business Awards, στην κατηγορία The Business of The Year with Turnover 0-25 million euros για το έτος 2014.
Όπως τονίζουν οι ίδιοι, οι στόχοι στα χρόνια που έρχονται δεν μπορούν να είναι άλλοι από το να καθιερωθεί το σήμα Funky Buddha ως παγκόσμιο brand. Επιπλέον, θα κινηθούν συντονισμένα προκειμένου να δημιουργηθούν σε ευρωπαϊκές χώρες τουλάχιστον 20 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2017 και να επεκταθούν στις χώρες της Μέσης Ανατολής με νέα καταστήματα υλοποιώντας ήδη κατατεθειμένες προτάσεις.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr