Powered by

Εμπλοκές στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων

Μπλοκάρει η σύμβαση της Fraport για την απόκτηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης).

Η απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) με την οποία εγκρίνεται η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel δεν αποτελεί παρά τη βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ. 

"Η ελληνική κυβέρνηση έχει επιβεβαιώσει το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, το οποίο οριστικοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2014. Η απόφαση αυτή είναι η βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport AG και του ΤΑΙΠΕΔ.  Δεν σχολιάζουμε το περιεχόμενό τους και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων συζητήσεων” σημειώνει.

Αν και το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής αποφάσισε να δώσει το "πράσινο φως" για το deal του 1,23 δισ. ευρώ, η γερμανική εταιρεία ζητά τώρα αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση ενώ φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης εξαιτίας του ρίσκου της Ελλάδας.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι να διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον το τίμημα των 1,2 δισ. που αναφέρεται στη συμφωνία που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015 αν και από τη μεριά της κυβέρνησης καταβάλλεται προσπάθεια η σύμβαση να υπογραφεί έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Ενδεικτικές είναι οι χθεσινές δηλώσεις εκπροσώπου της Fraport που χαρακτήρισε την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ», και διευκρίνισε πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί τόσο να κερδίσει χρόνο όσο και ενδεχόμενες παραχωρήσεις, ενώ παράλληλα επιδιώκει να μην εμφανιστεί ως πειθήνιος επενδυτής που περίμενε υπομονετικά για να πληρώσει ένα τίμημα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει δίκαιο.

ΠΗΓΕΣ: newmoney.gr/capital.gr

Δειτε Επισης

Πρωτογενές πλεόνασμα €5,35 δις το πεντάμηνο στην Ελλάδα-Φορολογικά έσοδα άνω των €27 δις
Ισχυρές οι προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εκτιμούν διεθνείς οίκοι...Μπαράζ θετικών εκθέσεων και υψηλότερες τιμές-στόχοι
Ανακάμπτει η πλήρης απασχόληση-Οι τομείς με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Ελλάδα
UBS: Παραμένουν ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες-Οι νέες τιμές στόχοι
Το θερινό «στοίχημα» της αναβάθμισης του Χρηματιστηρίου Αθηνών-Στο μικροσκόπιο των οίκων FTSE, S&P και Stoxx
Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο
Στο 10,4% αυξήθηκε η ανεργία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025
S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα