Powered by

Εμπλοκές στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων

Μπλοκάρει η σύμβαση της Fraport για την απόκτηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης).

Η απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) με την οποία εγκρίνεται η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel δεν αποτελεί παρά τη βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ. 

"Η ελληνική κυβέρνηση έχει επιβεβαιώσει το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, το οποίο οριστικοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2014. Η απόφαση αυτή είναι η βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport AG και του ΤΑΙΠΕΔ.  Δεν σχολιάζουμε το περιεχόμενό τους και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων συζητήσεων” σημειώνει.

Αν και το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής αποφάσισε να δώσει το "πράσινο φως" για το deal του 1,23 δισ. ευρώ, η γερμανική εταιρεία ζητά τώρα αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση ενώ φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης εξαιτίας του ρίσκου της Ελλάδας.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι να διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον το τίμημα των 1,2 δισ. που αναφέρεται στη συμφωνία που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015 αν και από τη μεριά της κυβέρνησης καταβάλλεται προσπάθεια η σύμβαση να υπογραφεί έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Ενδεικτικές είναι οι χθεσινές δηλώσεις εκπροσώπου της Fraport που χαρακτήρισε την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ», και διευκρίνισε πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί τόσο να κερδίσει χρόνο όσο και ενδεχόμενες παραχωρήσεις, ενώ παράλληλα επιδιώκει να μην εμφανιστεί ως πειθήνιος επενδυτής που περίμενε υπομονετικά για να πληρώσει ένα τίμημα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει δίκαιο.

ΠΗΓΕΣ: newmoney.gr/capital.gr

Δειτε Επισης

Fitch: Επιβεβαίωσε το ελληνικό αξιόχρεο σε ΒΒΒ- με σταθερές προοπτικές-Οι βασικοί παράγοντες της αξιολόγησης
UBS: Πού βάζει τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα
Amazon: Ποιοι Έλληνες βρίσκονται πίσω από το mega deal της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα
Δυναμικά στον τομέα ΑΠΕ της Ελλάδας με επένδυση σε τρία νέα αιολικά πάρκα μεγάλης κλίμακας η Amazon
Στις αγορές με επανέκδοση δεκαετούς ομολόγου το ελληνικό δημόσιο-Στόχος η άντληση €250 εκ.
Πρόωρη αποπληρωμή δανείων και το 2025 προγραμματίζει η Ελλάδα-Ποιος ο στόχος
Κομισιόν: Η Ελλάδα μηδενίζει το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2024-2025
Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες-Μειώνονται οι στόχοι των MREL
Πόσο κοστίζει τώρα ένα διαμέρισμα στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις-Στις φθηνότερες αγορές η Αθήνα
Θετικό σήμα από Κομισιόν για ελληνική οικονομία-Αβεβαιότητα από την επιβράδυνση της Ευρώπης