PwC: Νέα πραγματικότητα στην παγκόσμια ασφαλιστική βιομηχανία
15:23 - 31 Ιουλίου 2015
Ψηφιοποίηση, νέα επιχειρηματικά μοντέλα και ανάλυση δεδομένων τα κύρια πορίσματα της έρευνας σχετικά με το μέλλον της παγκόσμιας ασφαλιστικής βιομηχανίας και τις αλλαγές που έπονται στον τομέα τα επόμενα χρόνια, που διεξήγαγε η PwC.
Σύμφωνα με έκθεση της PwC, o ρυθμός των αλλαγών στην παγκόσμια ασφαλιστική βιομηχανία είναι σήμερα υψηλότερος απ’ ό,τι θα μπορούσε κανείς να προβλέψει. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε κομβικό σημείο καθώς είναι αντιμέτωπη με τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά, τις νέες τεχνολογίες αλλά και νέα μοντέλα διανομής και επιχειρηματικών εργασιών.
Το 2010, η PwC εγκαινίασε μια σειρά από αναλύσεις σεναρίων, βασισμένες σε συνεντεύξεις με περισσότερα από 1,000 εκτελεστικά στελέχη ανά το παγκόσμιο, αναφορικά με τις τάσεις που διαμορφώνουν την ασφαλιστική βιομηχανία και το πώς αυτή θα εξελιχθεί μέχρι το 2020.. Η έκθεση, με τίτλο «Insurance 2020 and Beyond: Necessity is the mother of reinvention», κάποια από τα πορίσματα της οποίας παρουσιάστηκαν ήδη στο Διεθνές Ασφαλιστικό Φόρουμ IIS στη Νέα Υόρκη, αναθεωρεί τις συνεχείς εξελίξεις στη βάση των αρχικών προβλέψεων της PwC.
Επιπλέον, καταγράφει τις σημαντικότερες τάσεις που θα επηρεάσουν την ασφαλιστική βιομηχανία στα επόμενα πέντε χρόνια και μετέπειτα και παρουσιάζει τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να σχεδιάσουν τη στρατηγική τους, ώστε να αντιμετωπίσουν το μέλλον, αξιοποιώντας τις τάσεις αυτές στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Η επανάσταση του καταναλωτή
Οι καταναλωτές αναμένουν ότι θα μπορούν να διεξάγουν τις ασφαλιστικές τους εργασίες με την ίδια ευκολία που τους προσφέρει το λιανικό εμπόριο. Οι εξελίξεις στη ψηφιακή τεχνολογία έχουν επιτρέψει στις ασφαλιστικές εταιρίες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους οποτεδήποτε και οπουδήποτε, μέσα από πολλαπλά κανάλια, ενώ παράλληλα μπορούν να βελτιώσουν τις εργασίες τους και να διεισδύσουν σε καινούρια τμήματα της αγοράς.
Οι εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία βοηθούν τις ασφαλιστικές εταιρίες να βελτιώσουν την ανάλυση του προφίλ των πελατών τους, να αυξήσουν τις στοχευμένες πωλήσεις, να προσαρμόσουν τις χρηματοοικονομικές λύσεις στις ατομικές ανάγκες του κάθε καταναλωτή και, ιδιαίτερα για τις εργασίες εκτός του κλάδου ζωής, να βελτιώσουν την αξιολόγηση και τον διακανονισμό των απαιτήσεων. Ωστόσο, πολλοί νεοεισερχόμενοι στην αγορά συνιστούν απειλή για την υφιστάμενη τάξη πραγμάτων, αφού χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνικές ανάλυσης του προφίλ των πελατών και την οικονομικά συμφέρουσα ψηφιακή διανομή, το ίδιο ή και πιο αποτελεσματικά από τους εδραιωμένους ανταγωνιστές τους.
Ψηφιοποίηση
Οι πλείστες ασφαλιστικές εταιρίες έχουν επενδύσει στην ψηφιακή διανομή. Ορισμένες, κάνουν ένα ακόμη βήμα πέρα από τις άμεσες ψηφιακές πωλήσεις και εντάσσουν την εταιρεία τους στην καθημερινότητα του καταναλωτή [π.χ. ασφάλεια «όσο οδηγείς τόσο πληρώνεις» (pay-as-you-drive)].
Σύμφωνα με την PwC, καθώς η τεχνολογία των αισθητήρων και η ψηφιακή ευφυΐα διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στην αγορά και οι ασφαλιστικές εταιρίες με εξειδικευμένες τεχνολογικές γνώσεις μπορούν να καταστούν έμπιστοι συνεργάτες σε τομείς όπως η υγεία και η ευεξία, στο σπίτι αλλά και η φροντίδα επαγγελματικού εξοπλισμού. Με τη σειρά της, η ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούσε να συμβάλει στη διεύρυνση της πελατείας των κλάδων ζωής και συνταξιοδοτικής κάλυψης, προσελκύοντας αναξιοποίητα τμήματα της αγοράς, όπως άτομα νεαρής ηλικίας και χαμηλότερων εισοδημάτων, μειώνοντας τα έξοδα και επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν πιο ουσιαστικούς και στενούς δεσμούς με τους πελάτες τους.
Ανάλυση δεδομένων: Η αναδυόμενη δύναμη που αλλάζει το παιχνίδι
Ο συνδυασμός της ανάλυσης μαζικών δεδομένων, της τεχνολογίας αισθητήρων και των δικτύων επικοινωνιών θα μπορούσε ενδεχομένως να επιτρέψει στις ασφαλιστικές εταιρίες να προβλέψουν τους κινδύνους αλλά και τις απαιτήσεις των καταναλωτών με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια απ’ ό,τι ποτέ προηγουμένως. Πέραν της ορθής τιμολόγησης και της στοχευμένης προσέλκυσης πελατών, ένα ακόμη πιθανό όφελος θα ήταν και η αποφασιστική στροφή στο μοντέλο αξίας, από την εκ των υστέρων πληρωμή απαιτήσεων σε μια στρατηγική παροχής συμβουλών για θέματα πρόληψης κινδύνου.
Νέα επιχειρηματικά μοντέλα
Πολλές «προονητικές» ασφαλιστικές εταιρίες, όπως οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά, αναπτύσσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υιοθετήσουν μια πιο γρήγορη και ευέλικτη προσέγγιση βασισμένη στα δεδομένα, παρόμοια με αυτήν που υιοθετούν πολλές εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας.
Κάποιες από αυτές εργάζονται επίσης με εταιρείες αντασφάλισης και επενδύσεων ώστε να δημιουργήσουν μια νέα γενιά λύσεων στους κλάδους της ασφάλισης υγείας, των περιουσιακών στοιχείων και της συνταξιοδότησης. Σύμφωνα με την PwC, ο ρυθμός αλλαγής αναμφίβολα θα επιταχυνθεί στα επόμενα χρόνια, με την εδραίωση στην αγορά νέων καινοτομιών, από τα αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) μέχρι τα μοντέλα αξιολόγησης και μεταβίβασης κινδύνου στη βάση του crowd-sourcing.