ΚΟΤ: Μείωση τιμών σε κέντρα αναψυχής
15:00 - 21 Ιουλίου 2015
Όπως δήλωσε η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του ΚΟΤ, Αννίτα Δημητριάδου, η αύξηση στις αφίξεις τουριστών το πρώτο εξάμηνο άγγιξε το 6%, με ρεκόρ αφίξεων που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο. Σημείωσε ακόμη πως: «Υπήρχαν απώλειες προσέλευσης τουριστών από τη Ρωσία αλλά η περίπτωση είναι διαχειρίσιμη. Εξάλλου έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε την προσέλευση από τις παραδοσιακές αγορές».
Μείωση τιμών και υπερχρεώσεων
Στην παρουσίασή της η κ. Δημητριάδου ανέφερε επίσης ότι έχει παρατηρηθεί πως «λόγω του ανταγωνισμού, μερικές φορές οι ιδιοκτήτες των παραλιακών κέντρων μειώνουν τις τιμές στα είδη ευρείας κατανάλωσης, όταν εντοπίσουν ότι είναι ιδιαίτερα ακριβές βάσει του παρατηρητηρίου τιμών, που ετοιμάζεται από τον Οργανισμό και στο οποίο καταγράφονται οι τιμές των ειδών ευρείας κατανάλωσης στα παραλιακά κέντρα».
Απαντώντας σε ερώτηση, υπέδειξε πως οι τιμές είναι φιλελευθεροποιημένες, οι επιχειρηματίες υποβάλλουν στον ΚΟΤ τιμοκαταλόγους που εγκρίνονται και σε περίπτωση που η χρέωση ξεπερνά την τιμή που αναγράφεται στον τιμοκατάλογο τότε νομιμοποιείται οποιοσδήποτε να υποβάλει παράπονο και να γίνει ακόμα και δίωξη.
Ο Αναπληρωτής Διευθυντής Τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας του ΚΟΤ, Γιώργος Περικλέους, είπε πως «με τη δημοσίευση των τιμών θορυβήθηκαν αρκετές περιοχές και αρκετά κέντρα αναψυχής, που αναγκάστηκαν, λόγω του ανταγωνισμού και της δημοσίευσης των τιμών, να μειώσουν τις τιμές προς τα κάτω».
Ανέφερε ενδεικτικά πως σε πάρα πολλές περιοχές φέτος στον Πρωταρά η τιμή του φραπέ έπεσε στα €2. «Ενώ πριν από μερικά χρόνια ήταν €4-€5, σήμερα πράγματι έπεσε πάρα πολύ χαμηλά» είπε, προσθέτοντας πως «νιώθουμε ότι πετύχαμε ένα από τους βασικούς μας στόχους με τη δημοσίευση του παρατηρητηρίου».
Ο κ. Περικλέους είπε πως όταν υπάρξει υπερχρέωση, δηλαδή τιμή πέραν αυτής που καταγράφεται στον τιμοκατάλογο, είναι «σαφέστατη παρανομία» και κάλεσε τους καταναλωτές όταν διαπιστώνουν υπερχρεώσεις να ενημερώνουν τον ΚΟΤ για να προβαίνει σε διορθωτικά μέτρα.
Ωστόσο συνέχισε λέγοντας πως είναι παρά πολύ λίγες αυτές οι περιπτώσεις. «Μειώθηκαν κατακόρυφα οι περιπτώσεις υπερχρεώσεων. Κάπου οι Κύπριοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να ακολουθούν τις τιμές» είπε.
Υπηρεσίες και Εκδόσεις για ξένους και ντόπιους τουρίστες
Όπως ανέφερε η κ. Δημητριάδου, ο ΚΟΤ λειτουργεί τηλεφωνική γραμμή παραπόνων εδώ και περίπου ένα χρόνο για γενικά παράπονα και ειδική γραμμή για παράπονα που αφορούν παραλίες. Οι πολίτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στη γραμμή παραπόνων επικοινωνώντας με το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού 22-691100, το οποίο θα τους παραπέμψει στον αρμόδιο λειτουργό. Σημείωσε πως η γραμμή λειτουργεί σε ώρες γραφείου και επειδή ο τουρίστας χρειάζεται πληροφορίες ανά πάσα στιγμή μελετάται η επέκταση του ωραρίου.
Η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του ΚΟΤ είπε επίσης ότι έχει ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των κέντρων αναψυχής και θα βοηθήσει στην πιο εύρυθμη λειτουργία τους αλλά και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται, σύμφωνα με την ίδια, ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων. Το νέο θεσμικό πλαίσιο στοχεύει, είπε, στην αναβάθμιση των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων και ενσωματώνει πρόνοια για τη δημιουργία νέων μορφών καταλυμάτων που ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις πελατείας, όπως τα boutique, spa, family και club hotels.
Η κ. Δημητριάδου σημείωσε ότι για δέκατη συνεχή χρονιά η Κύπρος ως ευρωπαϊκός τουριστικός προορισμός κατατάσσεται πρώτη σε ό,τι αφορά την καθαρότητα και διαύγεια των νερών κολύμβησης, βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας για την καθαρότητα των νερών. Πενήντα επτά παραλίες έχουν τιμηθεί με το ευρωπαϊκό οικολογικό πρότυπο Γαλάζια σημαία. Όπως ανέφερε, ο ΚΟΤ κάθε χρόνο επενδύει €100.000 για έργα που αφορούν την οργάνωση των παραλιών και την ασφάλεια των λουομένων.
Ανέφερε ακόμα ότι τριάντα επτά παραλίες είναι προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρίες και ότι ο ΚΟΤ επιχορήγησε τον τεχνικό εξοπλισμό ώστε σε πέντε παραλίες να εγκατασταθεί εξοπλισμός που να επιτρέπει την πρόσβαση των παραπληγικών στο νερό, ενώ φέτος επιχορηγεί έργα για πρόσβαση παραπληγικών σε δέκα παραλίες.
Ο ΚΟΤ στο διαδίκτυο
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και εκδόσεις του ΚΟΤ, καθώς και χάρτες για ειδικές τουριστικές διαδρομές βρίσκονται στην ιστοσελίδα του ΚΟΤ www.visitcyprus.com. Από την ιστοσελίδα του ΚΟΤ οι τουρίστες μπορούν να κατεβάσουν το ειδικό πρόγραμμα «Audio guides» με ξεναγήσεις σε πολιτιστικά και θρησκευτικά μνημεία.
Πέρα από την ιστοσελίδα έχει δημιουργήσει την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα «Sea mobile» με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τις παραλίες.
Καταληκτικά, η κ. Δημητριάδου ανάφερε ότι η Κύπρος είναι ένας ασφαλής προορισμός και ο ΚΟΤ στοχεύοντας στη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας συνέστησε συντονιστική πλατφόρμα για τα θέματα της ασφάλειας των τουριστών στην οποία συμμετέχουν φορείς του δημοσίου, ιδιωτικού τομέα, οι τοπικές αρχές και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί. Ετοιμάστηκαν, είπε, σχέδια δράσης που αφορούν προβλήματα που προκύπτουν από την υπερβολική χρήση αλκοόλ, θέματα ασφάλειας λουομένων και παραλιών, θέματα υγείας και νοσηλείας, θέματα κλοπών και παρενοχλήσεων, θέματα οδικής ασφάλειας και τροχαίων δυστυχημάτων και θέματα μεταφορών.