Νέα επενδυτικά σχέδια για την Coca –Cola ΗΒC

Απομακρύνεται από την παραδοσιακή της αγορά- αυτή των αναψυκτικών- η Coca - Cola Hellenic Bottling Company.

Επενδύει τους πόρους της σε τομείς πέρα των παραδοσιακών αναψυκτικών κι επιδιώκει άνοδο στις πωλήσεις των ενεργειακών της ποτών και ταυτόχρονα προωθεί ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής με τη χρήση της στέβια στα προϊόντα της.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Coca –Cola ΗΒC  για το 2014, η εταιρεία κατάφερε να μεγαλώσει τις δραστηριότητες της στα ενεργειακά ποτά και τους χυμούς, ενώ παρουσίασε καινούργια προϊόντα χαμηλών θερμίδων με κύριο συστατικό τη στέβια. Στα σχέδια της εταιρείας για το 2015 βρίσκεται η αύξηση των πωλήσεων των αναψυκτικών, συνδέοντας τα προϊόντα με τις ανάγκες των καταναλωτών.

Τα ατού της 
Όπως αναφέρει η έκθεση, η Coca –Cola ΗΒC  είναι το νούμερο ένα branded προμηθευτής ανθρακούχων ποτών και παγωμένου τσαγιού, το νούμερο δύο σε ενεργειακά ποτά –όπως τα γνωστά Burn και Monster- και ο τρίτος μεγαλύτερος branded προμηθευτής χυμών.  Μάλιστα, το μερίδιο αγοράς στα ανθρακικά ποτά μεγάλωσε σε 15 από τις χώρες διανομής συμπεριλαμβανομένου και της Ρωσίας, που υπολογίζεται στο 20% των δραστηριοτήτων.

Νέα brand 
Μάλιστα, η Coca – Cola HBC έχει καταφέρει να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνοντας και άλλα είδη ποτών πέρα από τα αναψυκτικά, όπως χυμούς, νερό, παγωμένο τσάι και ενεργειακά ποτά. Έχει εισαγάγει τη νέα σειρά χυμών Cappy Pulpy σε 12 χώρες, ενώ στην κατηγορία «έτοιμο τσάι» παρουσίασε καινούργια προϊόντα χαμηλών θερμίδων με κύριο συστατικό τη στέβια. 

Παράλληλα, η εταιρεία έχοντας σαν στόχο την καινοτομία προχώρησε σε αλλαγή των συσκευασιών του νερού χρησιμοποιώντας 22% λιγότερο πλαστικό, το οποίο προέρχεται από φυτά και είναι ανακυκλώσιμο. Επιπρόσθετα, η Coca – Cola HBC προωθεί την δημιουργία διαδικτυακών portals για τις επιχειρήσεις που καθυστερούν να υποβάλουν τις παραγγελίες τους καθώς και την δημιουργία κέντρων εξυπηρέτησης πελατών.

Η κακοκαιρία μείωσε τις πωλήσεις των ποτών 
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση, κατά το 2014 καταγράφηκε μείωση στον όγκο πωλήσεων κατά 58 εκατ. κιβώτια από το 2013 λόγω περιορισμένης ζήτησης σε αρκετές χώρες σε συνδυασμό με τις χαμηλές για την εποχή θερμοκρασίες που επικρατούσαν το καλοκαίρι στην Ευρώπη. Οι μειωμένες πωλήσεις οδήγησαν και σε μείωση των καθαρών από τις πωλήσεις εσόδων κατά 364 εκατ. ευρώ. Παρ' όλα αυτά η εταιρία είχε αύξηση στο καθαρό κέρδος κατά 74 εκατ. ευρώ, λόγω της μείωσης των λειτουργικών της εξόδων.

Στόχοι και στρατηγικές 
Σύμφωνα με την έκθεση, η εταιρία αναπτύσσει τέτοιες στρατηγικές ώστε να προσφέρει στον καταναλωτή το προϊόν που ταιριάζει στις ανάγκες του, στην κατάλληλη συσκευασία και στην κατάλληλη τιμή. «Στρατηγικός στόχος της Coca– Cola είναι να συνδυάσει την κατανάλωση των προϊόντων της μαζί με το φαγητό μέσω διαφήμισης αλλά και τοποθέτησης των προϊόντων της στα καταστήματα», σημειώνει η εταιρεία.

Στα σχέδια της εταιρείας για το 2015 βρίσκεται η αύξηση των πωλήσεων των αναψυκτικών και η κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στις κατηγορίες χυμών, έτοιμου τσαγιού, ενεργειακών ποτών και νερών.  

Ασταθές οικονομικό περιβάλλον
Όπως αναφέρει η εταιρεία, η αβεβαιότητα που επικρατεί στη Ρωσία και οι διατιμήσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες πιθανολογείται να περιορίσουν την αύξηση των πωλήσεων. Από το 2012 μέχρι το 2014 η εταιρεία είχε απώλειες 535 εκατ. ευρώ στα καθαρά από τις πωλήσεις κέρδη και η εταιρεία είναι πιθανόν να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της σε κάποιες από τις αναδυόμενες αγορές της για να ισοσταθμίσει τις απώλειες.

Η Coca–Cola HBC είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμφιαλωτής προϊόντων Coca-Cola στον κόσμο. Δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, σε τρεις ηπείρους, φθάνοντας στο σπίτι 589 εκατ. καταναλωτών. Το 2014, η Coca –Cola HBC ονομάστηκε ως «Ιndustry leader» ανάμεσα στις 10 εταιρείες ποτών του Dow Jones Sustainability Europe Index και στις 30 εταιρείες του Dow Jones Sustainability World Index.

Δειτε Επισης

Κερδοφορία για Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Στη Διεθνή Έκθεση Προϊόντων Γεωγραφικών Ενδείξεων στην Κίνα η Κύπρος-Βραβεύτηκαν κουμανδαρία και χαλλούμι
Toyota Κύπρου: Επένδυση στην καινοτομία και εκπαίδευση των τεχνικών της
Τρέχουν και δεν φτάνουν για κατάργηση μηδενικού ΦΠΑ οι υπεραγορές-«Δεν γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού»
Tα νέα κεντρικά γραφεία της Σκλαβενίτης Κύπρου-Τετραώροφο κτίριο έκτασης 2.000 τ.μ. στη Λεμεσό
Νίκος Σαρρής: Νέα άλματα για την Εύρηκα, στρατηγικές συνεργασίες και εδραίωση στην ανατολική Ευρώπη
Ιταλία: Ζητά να επανεξεταστεί άμεσα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.
Κέρδη €3,5 εκ. το πρώτο εξάμηνο για την ΚΕΟ-Αυξημένος κατά 11,9% ο κύκλος εργασιών
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια χώρα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές