powered by

Χαμηλή η χρήση social media στο μάρκετινγκ

Το Cyprus Institute of Marketing (CIM) και ο όμιλος Cypronetwork παρουσίασαν σε Δημοσιογραφική Διάσκεψη την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015, τα αποτελέσματα της 1ης Παγκύπριας έρευνας Μάρκετινγκ.

Η παρουσίαση  των αποτελεσμάτων έγινε από την Δρ. Χρυστάλλα Καπετάνιου του CIM και την κ. Έλενα Μιχαηλίδη εκ των διευθυντών του ομίλου Cypronetwork. Ανάλυση και σχόλια των αποτελεσμάτων δόθηκαν από τους κ. Χρίστο Μιχαηλίδη και κ. Γιάγκο Χ΄΄Γιάννη, Διευθύνοντες Σύμβουλους των οργανισμών. 

Συνοπτικά τα ευρήματα της έρευνας καταγράφουν ότι:

- Περίπου 3 στις 10 επιχειρήσεις στην Κύπρο διαθέτουν αυτόνομο Τμήμα Μάρκετινγκ/ Διεύθυνση Μάρκετινγκ. 
- Μια στις τέσσερις επιχειρήσεις εκτιμά ότι η προώθηση και οργάνωση της λειτουργίας του Μάρκετινγκ στην επιχείρηση είναι «πολύ» εως «πάρα πολύ» καλή, τέσσερις στις δέκα εκτιμούν ότι είναι «αρκετά» αποδοτική, ενώ δύο στις δέκα αναγνωρίζει ότι η σχετική λειτουργία δεν είναι αποδοτική. Παρόμοια τάση παρατηρείται για τη λειτουργία προώθησης πωλήσεων των επιχειρήσεων. 
- Μία στις τρεις επιχειρήσεις υποδεικνύουν την ύπαρξη στελεχών που ασχολούνται αποκλειστικά με τη λειτουργία του Μάρκετινγκ στην επιχείρησή τους, αλλά μόνο μια στις πέντε επιχειρήσεις καταγράφει την ύπαρξη πτυχιούχων ή με επαγγελματική κατάρτιση στον τομέα. 
- Βασικές ομάδες στόχευσης των επιχειρήσεων αποτελούν το ευρύ κοινό και σε λιγότερο βαθμό οι επιχειρήσεις. 
- Μόνο έξι στις δέκα επιχειρήσεις έχουν παγκύπρια γεωγραφική κάλυψη και στόχευση πωλήσεων.
- H ύπαρξη σαφούς στρατηγικής Μάρκετινγκ με αυτόνομο προϋπολογισμό καταγράφεται μόνο στις τρεις από τις δέκα επιχειρήσεις, ενώ τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις δηλώνουν ύπαρξη συγκεκριμένου ετήσιου προγράμματος προώθησης. 
- Κυρίαρχο μέσο προώθησης αποτελεί η διαφήμιση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και κατά δεύτερο η δράση προβολής και προώθησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Οι εταιρείες επιδιώκουν στην πλειοψηφία τους βελτίωση του υφιστάμενου προϊόντος, την εισαγωγή νέων προϊόντων, την εξυπηρέτησή τους και σε λιγότερο βαθμό σε θέματα packaging. 
- Παρά τις διεθνείς τάσεις χρήσης υπεργολαβιών, φαίνεται ότι στην Κύπρο παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
- Μόνο μια στις δέκα επιχειρήσεις διεξάγει εκστρατείες προώθησης προϊόντων. 
- Σε σχέση με την κατανομή ενεργειών στην επιχείρηση, ιδιαίτερη εστίαση γίνεται διαφήμιση και ηλεκτρονική διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα.
- Ως προς τις στρατηγικές επιλογές για το επόμενο εξάμηνο, οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε νέες επενδύσεις για την επέκταση των υφιστάμενων δραστηριοτήτων, ενώ περισσότερες από μια στις δύο επιχειρήσεις δεν τοποθετείται ή δηλώνει ότι δεν υπάρχει κάποιο πλάνο.
- Περίπου οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις έχουν ετήσιο προϋπολογισμό Μάρκετινγκ και Προώθησης Πωλήσεων αντίστοιχα μέχρι και €30,000.

Η έρευνα ήταν παγκύπρια με επαρκή κάλυψη από τους κλάδους των υπηρεσιών, εμπορίου, βιομηχανίας και κατασκευών. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 400 επιχειρήσεις και καλύφθηκαν όλοι οι κλάδοι με γεωγραφική στρωματοποίηση και με βάση το μέγεθος των επιχειρήσεων. Η συλλογή στοιχείων έγινε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων με τη χρήση ενός δομημένου ερωτηματολογίου κατά τον μήνα Μάρτιο 2015. 

Δειτε Επισης

Το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος συνυπογράφει τη συμφωνία σύμπραξης της EMERGE
Έτσι έγινε το «Σπύρος Κυπριανού»... Ξενάγηση στους πλήρως αναβαθμισμένους χώρους του σταδίου(pics)
Πετρολίνα: Πού βρίσκεται η εξαγορά της ExxonMobil Cyprus, τα κέρδη για το 2024 και η διανομή μερίσματος
Δρ. Α. Αχιλλεούδη: Σταθερά αφοσιωμένος στη στήριξη ατόμων με εμπειρία καρκίνου και των οικογενειών τους ο ΠΑΣΥΚΑΦ
Άνοιξε η πλατφόρμα για επιβεβαίωση της απομείωσης κουρεμένων καταθετών-Όλες οι πληροφορίες
Π. Ζαφείρης: Στρατηγική προτεραιότητα για το ΤΕΠΑΚ η διεθνοποίηση-« Ανοίγουμε τα σύνορα και τους ορίζοντές μας»
CNP Ασφαλιστική και Yπουργείο Άμυνας ενώνουν δυνάμεις για την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς
Η Imperio στηρίζει τον Ναυτικό Όμιλο Λεμεσού-Επίσημος χορηγός του για τα επόμενα δύο χρόνια
Νέες ημερομηνίες διεξαγωγής για το 3ο Cyprus International Technology Relocation Summit
Euroblinds: Όταν η επιχειρηματικότητα γίνεται δύναμη βιώσιμης ανάπτυξης