Τουμάζου: Μείωση στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα

Για περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα μίλησε ο εκτελεστικός πρόεδρος της RAI Consultants Ολύμπιος Τουμάζου.

Τα συνεχή κλεισίματα καταστημάτων, η μείωση στον τζίρο, η μείωση του τζίρου ανά τετραγωνικό μέτρο, η μείωση της επικερδότητας κι ο έντονος ανταγωνισμός αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα του λιανικού εμπορίου, σύμφωνα με τον κ. Τουμάζου. Μιλώντας στο 12ο Retail Conference ανάφερε πως πρέπει να επανατοποθετήσουμε τα μαγαζιά μας, ενώ χρειάζεται στρατηγική και δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. «Είναι ευκαιρία για κτίσιμο πιστότητας στα μαγαζιά και να αναβαθμίσουμε το customer service», σημείωσε.

Οι γυναίκες αποτελούν το νέο σημείο αφοράς σύμφωνα με την έρευνα της RAI για το 2020, καθώς πλέον καθορίζουν τον τρόπο ψωνίσματος. Συγκεκριμένα, όπως είπε, στην Κύπρο  τα τελευταία δέκα χρόνια 2 στις 3 γυναίκες συμμετέχουν στην αγορά εργασία, ενώ στην Ελλάδα η αντίστοιχη συμμετοχή είναι κάτω από 10%. «Αυτό έχει επίπτωση στον τρόπο που ψωνίζουν», είπε. Και πρόσθεσε: «Σήμερα, το μέσο νοικοκυριό χρωστά τρεις φορές τα εισοδήματά του. Επικρατεί φόβος για απώλεια της οικίας. Όλο αυτό το άγχος μεταφέρεται στις γυναίκες και στον τρόπο που ψωνίζουν. Βιώνουν με τεράστιο άγχος την ταχύτητα των αλλαγών. Νιώθουν προδομένες από τους εργοδότες τους, τα  supermarkets, τους πολιτικούς, όλα. Γι’ αυτό και επιζητούν εμπιστοσύνη για να νιώθουν ότι αγοράζουν κάτι καλό, που είναι value for money, επιζητούν αξιοπιστία, νιώθουν την ανάγκη για ασφάλεια, την ανάγκη για ευκολία και κανάκεμα».

Συνεχίζοντας ο κ. Τουμάζου επεσήμανε πως από το 2007 μέχρι το 2014 στην Κύπρο έχουμε μείωση 600 καταστημάτων, ενώ θα υπάρξει περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα. Επίσης, πέρσι άνοιξαν 21 καινούργια καταστήματα, τα περισσότερα στην περιοχή Λάρνακας και Αμμοχώστου. «Το καλάθι μειώνεται, ενώ υπάρχει απώλεια γύρω στα 300 εκατομμύρια μόνο από τη Lidl  και τους discounters», σημείωσε.

Επεσήμανε την έλλειψη στρατηγικής από τους retailers, όπως επίσης, την ανάγκη για επανατοποθέτηση των καταστημάτων. «Οι επιλογές που έχουμε έχουν περιοριστεί λόγω των discounters. Πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τι προκαλεί μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες», είπε.

Προβλέποντας τέλος τις εξελίξεις για το μέλλον, τόνισε ότι απαιτείται: Σωστή διάγνωση των προβλημάτων, σωστή ανάγνωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, επιμονή στην ποιότητα των υπηρεσιών, νέες μορφές συνεργασίας που να φέρουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως έχουν κάνει οι Mas, Save More και SYPAL, η χρήση καινοτομίας και καινούργιων μεθόδων management, υπομονή κι επιμονή στο στρατηγικό πλάνο και σεβασμός στους πελάτες.

Δειτε Επισης

Κωτσόβολος: Ενώνει δυνάμεις και καλεί τους καταναλωτές να κάνουν react σε μια μεγάλη δράση ανακύκλωσης
Μικρή άνοδος στο χονδρικό εμπόριο το δ’ τρίμηνο του 2024, μεγαλύτερη αύξηση στα οχήματα
Kings Avenue Mall: Φιλανθρωπικές δράσεις και πρωτοβουλίες κοινωνικής ευθύνης
Τα προϊόντα Doctor’s Formulas η νέα προσθήκη στην γκάμα της KYPROPHARM
Νέα ειδοποίηση για ανακλήσεις οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ-Μειώθηκε σε 69.516 ο συνολικός αριθμός ανακλήσεων για αερόσακους
Άσκηση εκκένωσης στο Metropolis Mall-Το σενάριο που αντιμετωπίστηκε με επιτυχία
Το Foody εντάσσεται στο σχέδιο επιβράβευσης καρτών «Ανταμοιβή» της Τράπεζας Κύπρου-Προνόμια και βαθμοί
Αύξηση €213 εκατ. στο έλλειμα του εμπορικού ισοζυγίου το 2024-Οι εξαγωγές και οι εισαγωγές της Κύπρου
Λιγότεροι οι Κύπριοι που έχουν προβλήματα με διαδικτυακές αγορές-Τα στοιχεία για την Ε.Ε.
Έφεραν ντομάτες από την Αίγυπτο και τις...βάφτισαν κυπριακές-Οι δύο νομοθεσίες και οι ενέργειες του Τμ. Γεωργίας