Τουμάζου: Μείωση στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα

Για περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα μίλησε ο εκτελεστικός πρόεδρος της RAI Consultants Ολύμπιος Τουμάζου.

Τα συνεχή κλεισίματα καταστημάτων, η μείωση στον τζίρο, η μείωση του τζίρου ανά τετραγωνικό μέτρο, η μείωση της επικερδότητας κι ο έντονος ανταγωνισμός αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα του λιανικού εμπορίου, σύμφωνα με τον κ. Τουμάζου. Μιλώντας στο 12ο Retail Conference ανάφερε πως πρέπει να επανατοποθετήσουμε τα μαγαζιά μας, ενώ χρειάζεται στρατηγική και δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. «Είναι ευκαιρία για κτίσιμο πιστότητας στα μαγαζιά και να αναβαθμίσουμε το customer service», σημείωσε.

Οι γυναίκες αποτελούν το νέο σημείο αφοράς σύμφωνα με την έρευνα της RAI για το 2020, καθώς πλέον καθορίζουν τον τρόπο ψωνίσματος. Συγκεκριμένα, όπως είπε, στην Κύπρο  τα τελευταία δέκα χρόνια 2 στις 3 γυναίκες συμμετέχουν στην αγορά εργασία, ενώ στην Ελλάδα η αντίστοιχη συμμετοχή είναι κάτω από 10%. «Αυτό έχει επίπτωση στον τρόπο που ψωνίζουν», είπε. Και πρόσθεσε: «Σήμερα, το μέσο νοικοκυριό χρωστά τρεις φορές τα εισοδήματά του. Επικρατεί φόβος για απώλεια της οικίας. Όλο αυτό το άγχος μεταφέρεται στις γυναίκες και στον τρόπο που ψωνίζουν. Βιώνουν με τεράστιο άγχος την ταχύτητα των αλλαγών. Νιώθουν προδομένες από τους εργοδότες τους, τα  supermarkets, τους πολιτικούς, όλα. Γι’ αυτό και επιζητούν εμπιστοσύνη για να νιώθουν ότι αγοράζουν κάτι καλό, που είναι value for money, επιζητούν αξιοπιστία, νιώθουν την ανάγκη για ασφάλεια, την ανάγκη για ευκολία και κανάκεμα».

Συνεχίζοντας ο κ. Τουμάζου επεσήμανε πως από το 2007 μέχρι το 2014 στην Κύπρο έχουμε μείωση 600 καταστημάτων, ενώ θα υπάρξει περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα. Επίσης, πέρσι άνοιξαν 21 καινούργια καταστήματα, τα περισσότερα στην περιοχή Λάρνακας και Αμμοχώστου. «Το καλάθι μειώνεται, ενώ υπάρχει απώλεια γύρω στα 300 εκατομμύρια μόνο από τη Lidl  και τους discounters», σημείωσε.

Επεσήμανε την έλλειψη στρατηγικής από τους retailers, όπως επίσης, την ανάγκη για επανατοποθέτηση των καταστημάτων. «Οι επιλογές που έχουμε έχουν περιοριστεί λόγω των discounters. Πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τι προκαλεί μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες», είπε.

Προβλέποντας τέλος τις εξελίξεις για το μέλλον, τόνισε ότι απαιτείται: Σωστή διάγνωση των προβλημάτων, σωστή ανάγνωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, επιμονή στην ποιότητα των υπηρεσιών, νέες μορφές συνεργασίας που να φέρουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως έχουν κάνει οι Mas, Save More και SYPAL, η χρήση καινοτομίας και καινούργιων μεθόδων management, υπομονή κι επιμονή στο στρατηγικό πλάνο και σεβασμός στους πελάτες.

Δειτε Επισης

ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκατ. στους μετόχους της
«Το πλαφόν δεν είναι αυτοσκοπός...Οι ελεύθερες αγορές δουλεύουν στη βάση της κερδοφορίας»
Α. Χατζηαδάμου: Πιέσεις στην αγορά λόγω «e-kalathi»-Παρέμβαση που δημιούργησε προβλήματα σε συγκεκριμένες υπεραγορές
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων
Ο Πόλυς Μιχαηλίδης στα Δ.Σ. CTC, Ermes και Woolworth-Ο Μενέλαος Σιακόλας μέλος της Επιτροπής Διορισμών
Πώς κινήθηκαν οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων τον Μάιο...Μεγάλη αύξηση σε μαλάκια και λάδι
Έκθεση KPMG: Χαμένα έσοδα ύψους 22 εκατ. από την κατανάλωση παράνομων τσιγάρων το 2024 για την Κύπρο
Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα
Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»