Τουμάζου: Μείωση στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα

Για περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα μίλησε ο εκτελεστικός πρόεδρος της RAI Consultants Ολύμπιος Τουμάζου.

Τα συνεχή κλεισίματα καταστημάτων, η μείωση στον τζίρο, η μείωση του τζίρου ανά τετραγωνικό μέτρο, η μείωση της επικερδότητας κι ο έντονος ανταγωνισμός αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα του λιανικού εμπορίου, σύμφωνα με τον κ. Τουμάζου. Μιλώντας στο 12ο Retail Conference ανάφερε πως πρέπει να επανατοποθετήσουμε τα μαγαζιά μας, ενώ χρειάζεται στρατηγική και δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. «Είναι ευκαιρία για κτίσιμο πιστότητας στα μαγαζιά και να αναβαθμίσουμε το customer service», σημείωσε.

Οι γυναίκες αποτελούν το νέο σημείο αφοράς σύμφωνα με την έρευνα της RAI για το 2020, καθώς πλέον καθορίζουν τον τρόπο ψωνίσματος. Συγκεκριμένα, όπως είπε, στην Κύπρο  τα τελευταία δέκα χρόνια 2 στις 3 γυναίκες συμμετέχουν στην αγορά εργασία, ενώ στην Ελλάδα η αντίστοιχη συμμετοχή είναι κάτω από 10%. «Αυτό έχει επίπτωση στον τρόπο που ψωνίζουν», είπε. Και πρόσθεσε: «Σήμερα, το μέσο νοικοκυριό χρωστά τρεις φορές τα εισοδήματά του. Επικρατεί φόβος για απώλεια της οικίας. Όλο αυτό το άγχος μεταφέρεται στις γυναίκες και στον τρόπο που ψωνίζουν. Βιώνουν με τεράστιο άγχος την ταχύτητα των αλλαγών. Νιώθουν προδομένες από τους εργοδότες τους, τα  supermarkets, τους πολιτικούς, όλα. Γι’ αυτό και επιζητούν εμπιστοσύνη για να νιώθουν ότι αγοράζουν κάτι καλό, που είναι value for money, επιζητούν αξιοπιστία, νιώθουν την ανάγκη για ασφάλεια, την ανάγκη για ευκολία και κανάκεμα».

Συνεχίζοντας ο κ. Τουμάζου επεσήμανε πως από το 2007 μέχρι το 2014 στην Κύπρο έχουμε μείωση 600 καταστημάτων, ενώ θα υπάρξει περαιτέρω μείωση ειδικά στα ανεξάρτητα και μικρά καταστήματα. Επίσης, πέρσι άνοιξαν 21 καινούργια καταστήματα, τα περισσότερα στην περιοχή Λάρνακας και Αμμοχώστου. «Το καλάθι μειώνεται, ενώ υπάρχει απώλεια γύρω στα 300 εκατομμύρια μόνο από τη Lidl  και τους discounters», σημείωσε.

Επεσήμανε την έλλειψη στρατηγικής από τους retailers, όπως επίσης, την ανάγκη για επανατοποθέτηση των καταστημάτων. «Οι επιλογές που έχουμε έχουν περιοριστεί λόγω των discounters. Πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τι προκαλεί μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες», είπε.

Προβλέποντας τέλος τις εξελίξεις για το μέλλον, τόνισε ότι απαιτείται: Σωστή διάγνωση των προβλημάτων, σωστή ανάγνωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, επιμονή στην ποιότητα των υπηρεσιών, νέες μορφές συνεργασίας που να φέρουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως έχουν κάνει οι Mas, Save More και SYPAL, η χρήση καινοτομίας και καινούργιων μεθόδων management, υπομονή κι επιμονή στο στρατηγικό πλάνο και σεβασμός στους πελάτες.

Δειτε Επισης

Κερδοφορία για Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Στη Διεθνή Έκθεση Προϊόντων Γεωγραφικών Ενδείξεων στην Κίνα η Κύπρος-Βραβεύτηκαν κουμανδαρία και χαλλούμι
Toyota Κύπρου: Επένδυση στην καινοτομία και εκπαίδευση των τεχνικών της
Τρέχουν και δεν φτάνουν για κατάργηση μηδενικού ΦΠΑ οι υπεραγορές-«Δεν γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού»
Tα νέα κεντρικά γραφεία της Σκλαβενίτης Κύπρου-Τετραώροφο κτίριο έκτασης 2.000 τ.μ. στη Λεμεσό
Νίκος Σαρρής: Νέα άλματα για την Εύρηκα, στρατηγικές συνεργασίες και εδραίωση στην ανατολική Ευρώπη
Ιταλία: Ζητά να επανεξεταστεί άμεσα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.
Κέρδη €3,5 εκ. το πρώτο εξάμηνο για την ΚΕΟ-Αυξημένος κατά 11,9% ο κύκλος εργασιών
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια χώρα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές