Ποιες οι νέες τάσεις στα FMCG’s

Τις τάσεις στις κατηγορίες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης συζήτησαν τέσσερις λιανέμποροι στο πάνελ συζήτησης του 12ου Retail Conference.

Οι Μιχάλης Παναγίδης, εμπορικός διευθυντής Carrefour, Τόμης Παπαδόπουλος, γενικός διευθυντής των Υπεραγορών Mas, Χρήστος Σκορδέλης head of Business Development Metro και Θεοδώρος Νικολαϊδης, των Υπεραγορών Papantoniou, συμφώνησαν ότι τίθεται θέμα ευκολίας για τον καταναλωτή με προϊόντα που απευθύνονται περισσότερο σε θέματα υγείας. 

Το δύσκολο κομμάτι όπως χαρακτηριστικά τόνισαν οι κ.κ. Παπαδόπουλος και Παναγίδης είναι η διαχείριση των κωδικών. Σημαντικά όμως, παραμένουν τα θέματα οικονομίας και τιμών. Παράλληλα, σημαντική είναι η μείωση σε ορισμένες κατηγορίες, λόγω κανιβαλισμού από τους discounters. Σημαντικό επίσης, παραμένει το θέμα των προσφορών και η διαφοροποίησή τους.

Όπως τόνισε εκ μέρους των Υπεραγορών Παπαντωνίου, Θεόδωρος Νικολαϊδης, οι τάσεις στην αγορά αλλάζουν αναλόγως των προτεραιοτήτων που θέτουν οι καταναλωτές. «Προ κρίσης οι καταναλωτές είχαν ως προτεραιότητα το convenience, ο κόσμος έχει αλλάξει τα πάντα με τις αγορές του», είπε. Εξήγησε πως οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον πιο οικονομικά προϊόντα, είναι πιο προσεκτικοί στην κατανάλωση, εξοικονομούν περισσότερα κι όλα αυτά μεταβάλλονται αναλόγως των καιρών. «Επιλέγουν προϊόντα που έχουν να κάνουν με την υγεία, ενώ στρέφονται περισσότερο προς προϊόντα χωρίς βλαβερές ουσίες, με στέβια, προτιμούν τα ελαιόλαδα σε σχέση με τα άλλα λάδια κι αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν και στο μέλλον», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο κ. Χρήστος Σκορδέλης, συμφώνησε πως οι καταναλωτές επιλέγουν περισσότερο πλέον βιολογικά προϊόντα, τα οποία κάπου είχαν χαθεί μέσα στην κρίση.

Ο κ. Τόμης Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η κατανάλωση μετακινήθηκε από άλλα κανάλια στο λιανικό εμπόριο, με την τιμή να αποτελεί μία από τις κινητήριες δυνάμεις για να κάνει κάποιος τις αγορές του. «Δυναμικά εξελίσσονται κατηγορίες όπως τα frozen και τα ζυμαρικά, ενώ σε άλλες κατηγορίες επηρεάζονται προϊόντα, αφού ο κόσμος πλέον νοιάζεται περισσότερο για τη υγεία του. Έτσι, προϊόντα με βρώμη έχουν μεγαλύτερη απήχηση, προϊόντα διαβητικά, τα diet beverages, τα 0% γιαούρτια, όλα αυτά αναπτύσσονται», υπογράμμισε. Επέστησε όμως, την προσοχή στον υπερβολικά μεγάλο αριθμό κωδικών απ’ ότι χρειάζονται όλοι, λιανέμποροι και προμηθευτές.

Ανέφερε ακόμα, πως ο καταναλωτής έχει εξελιχθεί πλέον σε επαγγελματία shopper. «Γι’ αυτό δεν παραμένει εύκολα πιστός σε ένα brand ή σε μια υπεραγορά», είπε, τονίζοντας πως ένα στα τρία πωληθέντα προϊόντα είναι σήμερα σε προσφορά. Σημείωσε ακόμα ότι στην Κύπρο δαπανούνται τεράστια ποσά για την αποθήκευση προϊόντων, ενώ ξέρουμε ότι το 35% των αποθεμάτων παραμένει ακίνητο. Τέλος, προέβλεψε ότι κατηγορίες μη τροφίμου, όπως ποδήλατα και χαλιά θα σημειώσουν ανάπτυξη. Αναφερθείς σε νέες τάσεις προερχόμενες από τη Γαλλία, επεσήμανε ότι αφορούν σε: Do it your self, Better for all, προϊόντα πιο υγιεινά, πχ Green Cola, Stress Free, προϊόντα εύκολα, ψώνια για διασκέδαση, όπως ethnic food και new occasion demographics πχ το νέο μαλακτικό ρούχων της ΕΥΡΗΚΑ.

Τελειώνοντας σημείωσε ότι αυτό που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο συσχετισμός ικανοποίησης του πελάτη με την ανάπτυξη κερδοφορίας των υπεραγορών.

Δειτε Επισης

Κερδοφορία για Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Στη Διεθνή Έκθεση Προϊόντων Γεωγραφικών Ενδείξεων στην Κίνα η Κύπρος-Βραβεύτηκαν κουμανδαρία και χαλλούμι
Toyota Κύπρου: Επένδυση στην καινοτομία και εκπαίδευση των τεχνικών της
Τρέχουν και δεν φτάνουν για κατάργηση μηδενικού ΦΠΑ οι υπεραγορές-«Δεν γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού»
Tα νέα κεντρικά γραφεία της Σκλαβενίτης Κύπρου-Τετραώροφο κτίριο έκτασης 2.000 τ.μ. στη Λεμεσό
Νίκος Σαρρής: Νέα άλματα για την Εύρηκα, στρατηγικές συνεργασίες και εδραίωση στην ανατολική Ευρώπη
Ιταλία: Ζητά να επανεξεταστεί άμεσα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.
Κέρδη €3,5 εκ. το πρώτο εξάμηνο για την ΚΕΟ-Αυξημένος κατά 11,9% ο κύκλος εργασιών
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια χώρα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές