ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΩΝ ΚΥΠΡΟΥ: Πρόσημο «συν» στη φήμη

Όταν στην κρίση από τα πρώτα που αποκόπτονται είναι η εκπαίδευση των στελεχών, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου (ΣΔΚ), λειτουργώντας ενάντια στο ρεύμα, εκπαιδεύει χωρίς κόστος τα μέλη του, στοχεύοντας στην ενίσχυση της καλής φήμης των ιδίων αλλά και της διαφήμισης. Ταυτόχρονα και με σκοπό την ανάδειξη εκστρατειών, εταιρειών και επαγγελματιών του χώρου, προγραμματίζει τα Cyprus Marketing Awards, όπως μας ενημερώνει ο πρόεδρός του, Γιώργος Ευριπιώτης.

Εκπροσωπεί τους διαφημιζόμενους στην Κύπρο σε όλους τομείς και προς όλες τις κατευθύνσεις, με σκοπό την αύξηση της αποδοτικότητας των διαφημιστικών επενδύσεών τους. Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, ιδρυθείς τον Οκτώβριο του 1999, εστιάζει, μεταξύ άλλων, στην προώθηση της ελευθερίας της εμπορικής επικοινωνίας, στον έλεγχο των ερευνών βάσει των οποίων γίνονται οι διαφημιστικές επενδύσεις και στην επιμόρφωση των μελών του. Όπως τόνισε ο κ. Ευριπιώτης, αποτελεί τη φωνή των διαφημιζομένων στην Κύπρο: «Καλούμαστε συχνά να διαμορφώσουμε θέση σε διάφορα θέματα. Ένα από αυτά είναι, για παράδειγμα, η απαγόρευση της διαφήμισης στα κρατικά κανάλια. Ο ΣΔΚ είναι ο φορέας που θα τοποθετηθεί εκ μέρους των διαφημιζομένων».

Επιπρόσθετα, όπως είπε, με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης ο ΣΔΚ αποφάσισε να προσφέρει στα μέλη του τη δυνατότητα εκπαίδευσης χωρίς κανένα κόστος γι’ αυτά, σε μια περίοδο που οι εταιρείες περιορίζουν τις επενδύσεις τους στον τομέα αυτό. «Μέχρι σήμερα έχουμε διοργανώσει δύο workshops για θέματα digital marketing και φέτος θα υλοποιηθούν ακόμη δύο», τόνισε.

 

Αυτοέλεγχος μέσω ΦΕΔ

Ισχυρό πλεονέκτημα για τον ΣΔΚ αποτελεί, επίσης, η συμμετοχή του στον Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ), χάρη στην οποία τα μέλη του έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την υπηρεσία copy advice. «Μπορούν, δηλαδή, χωρίς κόστος και με απόλυτη εμπιστευτικότητα να διερευνήσουν κατά πόσο η διαφημιστική επικοινωνία που προγραμματίζουν να βγάλουν στον αέρα είναι σύμφωνη με τον Κώδικα Διαφημιστικής Δεοντολογίας», εξήγησε. Και πρόσθεσε: «Αυτό αποτρέπει τυχόν παράπονα και ανάγκη αλλαγών, αφού βγει η διαφήμιση. Από τα στατιστικά του ΦΕΔ για το 2014 φαίνεται ότι η υπηρεσία αυτή κερδίζει το ενδιαφέρον του κλάδου γενικότερα, αφού το 2014 έγιναν 27 ερωτήματα copy advice, ενώ το 2013 είχαν ανέλθει στα 16».

Ο ΣΔΚ συμμετέχει ενεργά στον ΦΕΔ με τρία μέλη στο διοικητικό συμβούλιο και με περισσότερους από 30 εκπροσώπους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια επιτροπή. Μαζί με τα ΜΜΕ και τις διαφημιστικές εταιρείες, τα μέλη συνεισφέρουν οικονομικά στον φορέα με την ετήσια συνδρομή τους.

Ο ΦΕΔ άρχισε τη λειτουργία του το 2012. Είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία, με κύριο αντικείμενο τον έλεγχο του περιεχομένου των διαφημιστικών μηνυμάτων σε όλα τα ΜΜΕ. Ιδρυτικά μέλη του είναι ο ΣΔΚ, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Διαφήμισης-Επικοινωνίας, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΑΝΤ1, Mega, Sigma και Mad και όλα τα ΜΜΕ των ομίλων ΔΙΑΣ, Ειδικές Εκδόσεις, Πολίτης και Φιλελεύθερος.

Το 2014 ο ΦΕΔ εξέτασε περισσότερες υποθέσεις - παράπονα από κάθε άλλη χρονιά. Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 19, ενώ το 2013 ήταν μόλις εννέα. Τα 17 από τα 19 υποβλήθηκαν από καταναλωτές και αφορούσαν παραπλάνηση, θέματα ευπρέπειας και κοινωνικής ευθύνης.

Διακρίσεις μέσω βραβεύσεων

Ο φετινός στόχος, στον οποίο εστιάζει περισσότερο ο ΣΔΚ, είναι η διοργάνωση των Cyprus Marketing Awards. «Σκοπός είναι να αναδειχθούν εκστρατείες μάρκετινγκ και επικοινωνίας που διακρίθηκαν για τα μετρήσιμα τεκμηριωμένα αποτελέσματά τους, καθώς και οι εταιρείες και τα στελέχη που εργάστηκαν για τις εκστρατείες αυτές», ανέφερε ο κ. Ευριπιώτης. «Ο κανονισμός των βραβείων έχει τεθεί υπόψη των μελών μας και έχουν καταγραφεί οι απόψεις τους. Σύντομα θα προχωρήσουμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού και θα ξεκινήσει η διαδικασία», υπογράμμισε.

Ο σύνδεσμος, μετά από πολλή συζήτηση, έχει καταλήξει στις κατηγορίες που θα διαγωνιστούν οι συμμετοχές. «Θέλαμε να λάβουμε υπόψη μας αφενός τα μεγέθη και την πραγματικότητα της κυπριακής αγοράς κι αφετέρου την ανάγκη να μην υπάρχει υπερβολή στον αριθμό των βραβείων», εξήγησε.

Οι συμμετέχοντες θα διαγωνιστούν στις παρακάτω κατηγορίες:

Sales Results: Περιλαμβάνει προγράμματα επικοινωνίας, τα αποτελέσματα των οποίων κρίνονται από τις πωλήσεις.

Brand Building: Αφορά προγράμματα επικοινωνίας που ασχολούνται , κατά βάση, με το κτίσιμο ενός brand.

Media driven and/or Digital Led: Περιλαμβάνει ενέργειες και προγράμματα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε συνεργασία με τα ΜΜΕ ή άλλα που χρησιμοποιούν, κατά βάση, ψηφιακά Μέσα στην επικοινωνία με τον καταναλωτή.

Cause Related Marketing: Επιβραβεύονται ενέργειες μάρκετινγκ που στοχεύουν στο κοινό καλό και μέσω των οποίων υπάρχει έμπρακτη συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο. Η κατηγορία περιλαμβάνει προγράμματα που προσκαλούν τον καταναλωτή σε κοινωφελή δράση, για παράδειγμα, με τη συλλογή χρημάτων ή αγαθών ή με την αγορά ενός προϊόντος.

International Concept, Locally Enhanced: Στην κατηγορία αυτή διαγωνίζονται συμμετοχές που βασίζονται σε διεθνή concepts, τα οποία αναπτύσσονται και εμπλουτίζονται με τοπικές ενέργειες που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από κυπριακή εταιρεία.

Η αξιολόγηση θα γίνει από επιτροπή, της οποίας τα μέλη δεν θα ξεπερνούν τα 18. Σε κάθε περίπτωση είναι ευθύνη των διοργανωτών να διασφαλίζουν ότι η κάθε συμμετοχή θα κριθεί από τουλάχιστον 10 κριτές. Για λόγους διασφάλισης της εμπιστευτικότητας των στοιχείων οι εταιρείες δεν θα έχουν πρόσβαση σε συμμετοχές ανταγωνιστών τους.

Οι κριτές θα δίνουν βαθμούς βάσει τριών κριτηρίων: Περιβάλλον αγοράς και στόχοι εκστρατείας (30% της βαθμολογίας). Ιδέα και υλοποίησή της (30%). Αποτελέσματα της εκστρατείας (40%).

 

Τα μέλη του ΣΔΚ

Πρόεδρος: Γιώργος Ευριπιώτης - ΚΕΟ

Αντιπρόεδρος: Μελίνα Σκορδέλλη - Υπεραγορές Metro

Γραμματέας: Λευτέρης Αθανασίου - MTN

Ταμίας: Γιώργος Πίσσης - The Mall of Cyprus

Μέλη:

Αλίκη Δράκου - Cyta

Μάριος Σιακαλλής - Fairways

Ισαβέλλα Καϊλίδου - Laiko Cosmos

Νίκος Μαυρουδής - Photos Photiades Distributors

Κύπρος Μοιράνθης - Universal Life

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: JO MICHAELIDES

Δειτε Επισης

Ανεβάζουν χειρόφρενο οι εργαζόμενοι της «Larnaca Public Transport»-Προχωρούν σε 24ωρη απεργία
Ένατος αγώνας δρόμου ΑΛΦΑΜΕΓΑ RUN AS ONE στις 20 Οκτωβρίου και με στόχο να σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ συμμετοχών
Η διαδραστική ενέργεια της Anytime για στήριξη της ασφαλούς οδήγησης-«Εδώ δεν παίζουμε με την οδήγηση»
Επίσημος destination partner του Inspire Festival 2024 η ΕΤΑΠ Λευκωσίας
Χ. Προύντζος: Το μεγαλύτερο γεγονός επιχειρηματικότητας που έγινε ποτέ στη Λευκωσία το Inspire 2024 (video)
ΚΝΕ: Μηνιαία συνάντηση των μελών του με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας
GrantXpert Consulting: Επιτυχημένο σεμινάριο για ανάπτυξη ανθεκτικών ηγετικών στελεχών σε Λάρνακα και Λευκωσία
DiscoverEU: Ευκαιρία σε νέους και νέες 18 ετών να εξερευνήσουν την πλούσια ποικιλομορφία της Ευρώπης μέσω ταξιδιών
Οι 19 επιχειρηματίες που πριν από 64 χρόνια οραματίστηκαν και ίδρυσαν την ΟΕΒ-Η πορεία μέσα στον χρόνο
Junior Achievement Κύπρου: Φοιτητική επιχειρηματικότητα-Έναρξη αιτήσεων για τα προγράμματα