Έρευνα Deloitte για τις μάρκες πολυτελείας

Οι παγκόσμιας εμβέλειας μάρκες πολυτελείας πρέπει να εκμεταλλευτούν τις εξελισσόμενες τεχνολογικές και καταναλωτικές απαιτήσεις, ούτως ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό διαπιστώνει η 2η Ετήσια Έκθεση με τίτλο Global Powers of Luxury Goods (Παγκόσμιες δυνάμεις των προϊόντων πολυτελείας), η οποία εκδόθηκε από την Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL). 

Η έκθεση περιλαμβάνει ανασκόπηση της παγκόσμιας οικονομίας, ανάλυση των συγχωνεύσεων και εξαγορών στον κλάδο πολυτελείας, καθώς και εξέταση των προοπτικών της μεταβαλλόμενης φύσης των καταναλωτών των ειδών πολυτελείας  –  ιδίως λόγω των συνεπειών της τεχνολογίας.   Κατά τη λήξη του τελευταίου οικονομικού έτους (οικονομικό έτος με λήξη τον Ιούνιο 2014), οι πωλήσεις των 100 μεγαλύτερων εταιρειών προϊόντων πολυτελείας στον κόσμο ανήλθαν σε $214,2 δις, παρά τους κλυδωνισμούς στις τιμές του συναλλάγματος και τις έντονες ανατροπές που προκλήθηκαν από την τεχνολογία.

H Patrizia Arienti, επικεφαλής  Μόδας και Πολυτελείας της DTTL για την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, δήλωσε:  «Αρκετά κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου πολυτελείας θα καταστούν αγνώριστα μέσα στα επόμενα χρόνια. Οι καταναλωτές ταξιδίων πολυτελείας θα αλλάξουν την έννοια των εθνικών συνόρων, οι καταναλωτές της γενιάς της χιλιετηρίδας θα εκπροσωπούν ένα σημαντικό ποσοστό του όγκου των πωλήσεων ειδών πολυτελείας και οι προερχόμενες από την τεχνολογία ανταγωνιστικές δυνάμεις θα συνεχίσουν να δρουν ανατρεπτικά με ταχύτερους ρυθμούς. Έτσι, οι παγκόσμιας εμβέλειας μάρκες πολυτελείας πρέπει να αντιμετωπίσουν σοβαρές προκλήσεις για να εδραιώσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τεχνολογικές γνώσεις και είναι πιεσμένοι από το χρόνο και ευαισθητοποιημένοι κοινωνικά, αλλιώς κινδυνεύουν να βρεθούν στο περιθώριο». 

Τα κύρια ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:
•    Η χρήση της τεχνολογίας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα – Οι μάρκες πολυτελείας πρέπει να συμβαδίζουν με την εξελισσόμενη τεχνολογία και να βελτιώνουν τα προϊόντα τους, χωρίς όμως αυτό να αποβαίνει σε βάρος της μοναδικότητας των βασικών προϊόντων που προσφέρουν και της πείρας τους. Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte για τα ελβετικά ρολόγια του 2014, στελέχη της βιομηχανίας επεσήμαναν ότι ο κίνδυνος μείωσης του γοήτρου μέσω των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί έναν από τους υψηλότερους κινδύνους της προώθησης και διανομής προϊόντων μέσω του διαδικτύου . «Ο τομέας των προϊόντων πολυτελείας πρέπει να συνεχίσει να δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με ένα διαρκώς διευρυνόμενο φάσμα τεχνολογιών, καθώς αυτό επηρεάζει την αλυσίδα αξίας.  Η εύλογη ανησυχία για την κατάργηση της αποκλειστικότητας μιας μάρκας στα πλαίσια του ευρέως προσβάσιμου διαδικτυακού κόσμου απαιτεί από τις μάρκες να κινούνται προσεκτικά για να εξασφαλίζουν τη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας», δήλωσε η Arienti.  

•    Προσέλκυση των καταναλωτών της γενιάς της χιλιετηρίδας – Το 58% των καταναλωτών της γενιάς της χιλιετηρίδας αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο για προϊόντα πολυτελείας και το 31% χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη συλλογή πληροφοριών σε σχέση με εκπτώσεις και προσφορές, σε σύγκριση με το 10% των μεγαλύτερων σε ηλικία καταναλωτών προϊόντων πολυτελείας . Για την αποτελεσματική στόχευση των καταναλωτών της γενιάς της χιλιετηρίδας (οι οποίοι ήδη πρωτοστατούν στην τεχνολογία και σε άλλες βιομηχανίες και αναμένεται να αποτελούν το 75% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού το 2025 ), οι μάρκες πολυτελείας πρέπει να κατανοήσουν πλήρως τις αγοραστικές τους συνήθειες και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. 

•    Το παγκόσμιο τοπίο της ζήτησης ειδών πολυτελείας αλλάζει – «Τα κανάλια αγορών των καταναλωτών ειδών πολυτελείας εξελίσσονται διαρκώς, καθιστώντας καίριας σημασίας για τις εταιρείες την κατανόηση των μεταβαλλόμενων επιθυμιών, των αγοραστικών συμπεριφορών και των καναλιών των καταναλωτών ειδών πολυτελείας», σχολίασε η Arienti.  Τα αποτελέσματα της έρευνας της Deloitte Luxury Consumption among European High Earners 2014 που αφορούσε πάνω από 1.000 υψηλόμισθους Ευρωπαίους καταδεικνύουν ότι, ενώ τα παραδοσιακά κανάλια προώθησης προϊόντων όπως τα περιοδικά και οι επισκέψεις σε καταστήματα εξακολουθούν να εξυπηρετούν τους καταναλωτές για σκοπούς συλλογής πληροφοριών για νέες μάρκες ειδών πολυτελείας, το 45 τοις εκατό των συμμετεχόντων ανέφερε ότι αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο.

Ο Ira Kalish, επικεφαλής οικονομολόγος της DTTL, σχολίασε: «Το 2015 η παγκόσμια οικονομία προκάλεσε αστάθεια στους προμηθευτές ειδών πολυτελείας. Θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ορισμένες από τις κυριότερες αγορές εξακολουθούν να παρουσιάζουν ενδείξεις μεγαλύτερης ισχύος.   Η οικονομία των ΗΠΑ επιταχύνθηκε και πιθανώς το 2015 θα αναπτυχθεί με τον ταχύτερο ρυθμό από το 2005. Στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, η εφαρμογή πιο επιθετικών νομισματικών πολιτικών ενισχύει την ανάπτυξη και τις τιμές των αγαθών. Συγκριτικά, η οικονομία της Κίνας εξακολουθεί να βρίσκεται σε πορεία επιβράδυνσης, παρά τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση με σκοπό να δοθεί ώθηση στην πιστωτική δραστηριότητα. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, ο κλάδος πολυτελείας ενδέχεται να επηρεαστεί γενικότερα από την αναμενόμενη αυξημένη ανάπτυξη στην Ινδία, την αργή ανάπτυξη στην Κίνα και την ύφεση στη Ρωσία και τη Βραζιλία». 

Δειτε Επισης

Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις
Το Honda Prelude Concept επιστρέφει και στην Ευρώπη-Η Honda γιόρτασε 25 χρόνια υβριδικής τεχνολογίας
DIMCO: Η ιστορία της εταιρείας που «φωτίζει» την Κύπρο από το 1966
Volkswagen: Επένδυση πέντε δισ. στην αμερικανική Rivian-Θα ιδρύσουν μια κοινά ελεγχόμενη επιχείρηση
allin inERGY drink: Το εναλλακτικό ενεργειακό ποτό χωρίς ταυρίνη-Στην κυπριακή αγορά από την Diplomat Distributors
Refan: Ανοίγει κατάστημα στο Mall of Cyprus
Το ηλεκτρικό SUV e:Ny1 της Honda στη 18η Save Energy
Διπλή νίκη-θρίαμβος για το Kia EV9 στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2024