Πως το Facebook κατακτά τον πλανητη

Το Facebook είναι ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης μεταξύ των κοινωνικών δικτύων. Η εταιρεία έχει μια τεράστια βάση πάνω από 1.400.000.000 μηνιαίων χρηστών και συνεχίζει να αυξάνεται με εντυπωσιακή ταχύτητα, αν λάβουμε υπόψη το μέγεθος της πλατφόρμας.
Εκτός απ’ αυτή την ηγετική θέση σε καλά εδραιωμένες αγορές, το Facebook πλέον κερδίζει έδαφος σε μέρη του κόσμου, όπου οι περισσότεροι καταναλωτές δεν έχουν καν πρόσβαση σε αρκετά καλές συνδέσεις στο Διαδίκτυο.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Το πρώτο τρίμηνο του 2015, το Facebook είχε 1,44 δισεκατομμύρια μηνιαία ενεργούς λογαριασμούς, δηλαδή παρατηρήθηκε μια ετήσια αύξηση κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Οι καθημερινά ενεργοί χρήστες είναι 936 εκατομμύρια, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 17% μέσα σε ένα χρόνο. Το γεγονός ότι οι καθημερινοί χρήστες αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι οι μηνιαίοι χρήστες είναι πολύ θετικό για το Facebook, καθώς αντανακλά την αύξηση της εμπλοκής των χρηστών.

Σύμφωνα με τον Fortune.gr η εταιρεία τα πάει καλά και στις κινητές συνδέσεις, ένα κρίσιμο τμήμα της ανάπτυξης του κλάδου. Το Facebook έχει 1,25 δισεκατομμύρια κινητούς μηνιαίους χρήστες, που αυξάνονται κατά 24% σε ετήσια βάση. Οι καθημερινοί χρήστες κινητών είναι 798 εκατομμύρια, αυξημένοι κατά 31% από το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Το Facebook εδραιώνει επίσης την παρουσία του σε διάφορες πλατφόρμες. Το WhatsApp έχει πάνω από 700 εκατομμύρια χρήστες, και το Instagram έχει πάνω από 300 εκατομμύρια ενεργά μέλη. Υπηρεσίες όπως οι Facebook Groups και Messenger είναι επίσης σημαντικές ως προς την παγίωση της σχέσης του Facebook με τους χρήστες και τη διατήρηση εκείνων των χρηστών ενεργών. Τον Μάρτιο, τα Facebook Groups έχουν 700 εκατομμύρια χρήστες, και το Messenger έχει ξεπεράσει τους 600 εκατομμύρια λογαριασμούς.

ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΒΛΕΠΟΥΝ
Οι ρυθμοί ανάπτυξης τείνουν φυσιολογικά να επιβραδύνονται καθώς μια εταιρεία αυξάνει το μέγεθός της με το πέρασμα των χρόνων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση του Facebook, το κοινωνικό δίκτυο είναι ήδη πανταχού παρόν εντός της υπό στόχευση δημογραφικής ομάδας του σε αγορές όπου οι καταναλωτές έχουν γρήγορες συνδέσεις στο Internet.
Η εταιρεία, όμως, στοχεύει να επεκτείνει την παρουσία της ακόμα και σε υπανάπτυκτες αγορές, όπου πολλοί καταναλωτές έχουν ανεπαρκή πρόσβαση σε απευθείας σύνδεση στο διαδίκτυο. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει το Internet.org, μια συνεργατική προσπάθεια μεταξύ του Facebook και άλλων έξι εταιρειών – Samsung, Ericsson, MediaTek, Opera Software, Nokia και Qualcomm – για να εξασφαλιστεί οικονομικά προσιτή πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε οικονομικά μειονεκτούσες περιοχές.

Η εφαρμογή Internet.org παρέχει δωρεάν βασικές υπηρεσίες σε αγορές όπου η πρόσβαση στο Internet μπορεί να είναι απρόσιτη για πολλούς καταναλωτές. Εκτός από την πρόσβαση στο Facebook, η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να περιηγηθούν σε επιλεγμένες ιστοσελίδες υγείας, απασχόλησης, και τοπικών πληροφοριών χωρίς χρέωση.
Σε μια άλλη προσπάθεια προς την ίδια κατεύθυνση, το Facebook ξεκίνησε πρόσφατα το Facebook Lite, μια απλοποιημένη έκδοση της κινητής εφαρμογής για Android που χρησιμοποιεί πολύ λιγότερα δεδομένα από την αρχική εφαρμογή. Το Facebook Lite έχει το 1% του μεγέθους της κύριας εφαρμογής του Facebook. Περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά, όπως το news feed, ενημερώσεις status, και φωτογραφίες, αλλά δεν υποστηρίζει βίντεο ή άλλες λειτουργίες που απαιτούν μεγάλες ποσότητες δεδομένων.
To Facebook Lite προορίζεται για χρήστες που δεν έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες συνδέσεις στο Διαδίκτυο. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, εξήγησε σε δελτίο τύπου: «Χτίσαμε το Facebook Lite ώστε να είναι ταχύτερο, πιο αξιόπιστο και πιο αποτελεσματικό, ακόμα και όταν το εύρος ζώνης στο Internet είναι στο ελάχιστο».

 

Δειτε Επισης

Η Cyta Business παρουσίασε το δίκτυο NarrowBand-IoT-Οι νέες δυνατότητες που φέρνει
Στη Ρώμη για προώθηση της Ψηφιακής Καινοτομίας στη Μεσόγειο ο Δημήτρης Σκουρίδης
Γιατί η «data-centric» προσέγγιση κυβερνοασφάλειας μετασχηματίζει επιχειρήσεις
Δ. Ζαφειριάδης: H εσφαλμένη εκτίμηση οργανισμών που θα τους στοιχίσει... ακριβά
S. Štucl προς επιχειρήσεις: Βρείτε την ισορροπία ανάμεσα σε ανθεκτικότητα και αλλαγή
Εκδήλωση της IBM για τους εμπορικούς της συνεργάτες-Παρουσιάστηκαν οι στρατηγικές κατευθύνσεις της εταιρείας
Ι. Σολωμάκος: Πώς προχωράμε με ασφαλή τεχνητή νοημοσύνη στον ευφυή κόσμο
S. Nagoor: Μηδενική εμπιστοσύνη στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Χρίστος Γιακουμή: Οι κρίσιμες υποδομές αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη ως σύμμαχό τους
Α. Χατζηπαπάς: Σοβαρές συνέπειες για τις εταιρείες αν δεν διαχειριστούν εσωτερικούς κινδύνους κυβερνοεπιθέσεων