powered by

Βιώσιμο το τραμ της Λευκωσίας

Βιώσιμο είναι το τραμ της Λευκωσίας, σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας που ανέθεσε σε Ελλαδίτες Συμβούλους το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. 
 
Όπως πληροφορείται το InBusinessNews, η μελέτη βιωσιμότητας για τη δημιουργία τραμ στη Λευκωσία ολοκληρώθηκε και κατέδειξε ότι είναι βιώσιμο το έργο με συνολικό κόστος  γύρω στα 216 εκατ. ευρώ. Οι Σύμβουλοι έλαβαν υπόψη διάφορες οικονομικές παραμέτρους και διάφορα σενάρια υπολογισμού τόσο τους κόστους, όσο και  των κερδών που αναμένεται να έχει το έργο. 

Ωστόσο, τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου θα εξαρτηθούν από το ύψος της συγχρηματοδότησης του έργου.

Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να γίνει εντός των επόμενων βδομάδων, όπου θα γίνει  και η επίσημη παρουσίαση της μελέτης από τους Συμβούλους.

Από το νοσοκομείο στη Λακατάμεια
Σύμφωνα με τη μελέτη, το τραμ της Λευκωσίας θα ακολουθεί μία γραμμή σε σχήμα πέταλο. Θα ξεκινά από την περιοχή του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, θα διασχίζει το κέντρο, θα συνεχίζει στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια. Το μήκος υποδομής δικτύου του τραμ θα είναι 14 χιλιόμετρα. 

Το κόστος  των 216 εκατ. ευρώ  περιλαμβάνει τις υποδομές, τις γραμμές, τα βαγόνια και το αμαξοστάσιο όπου θα πηγαίνουν τα βαγόνια όταν δεν λειτουργούν.  Επίσης, θα υπάρχει και χώρος στάθμευσης στις δύο αφετηρίες ώστε να μπορεί να αφήνει κάποιος το ιδιωτικό του όχημα τόσο στη Λακατάμεια, όσο και στο Γενικό Νοσοκομείο.

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου περιλαμβάνει κρατική γη, επομένως δεν θα χρειαστούν απαλλοτριώσεις. Ωστόσο, όπως πληροφορούμαστε, απαλλοτριώσεις πιθανόν να γίνουν στην περιοχή του αμαξοστασίου.

Πού θα βρεθούν τα λεφτά;
Το έργο αναμένεται να υλοποιηθεί από κρατικούς πόρους και κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα και το πότε θα αρχίσει η υλοποίηση του έργου, κύκλοι του Υπουργείου Μεταφορών σημείωσαν ότι θα εξαρτηθεί από το πόσο άμεση αλλά και το ύψος της συγχρηματοδότησης του έργου.

 «Πρώτα θα ζητήσουμε χρηματοδότηση από την ΕΕ και θα δούμε εάν μας επιτραπεί να ξεκινήσουμε το έργο», λέχθηκε χαρακτηριστικά.

Δειτε Επισης

Ώθηση στην ανάπτυξη από τις υπό εξέλιξη μεγάλες μη οικιστικές ιδιωτικές επενδύσεις και έργα υποδομής-Οι προβλέψεις της ΚΤΚ
Σπάει τα κοντέρ και το 2025 ο κυπριακός τουρισμός-Νέο ρεκόρ αφίξεων τους πρώτους δύο μήνες του έτους
Ξεκινά η διαδικτυακή ψηφοφορία για τα 17α ΙΝ Βusiness Awards
Νέα κλινική στον Στρόβολο-Τριώροφο κτήριο με χειρουργική και μονάδα εντατικής θεραπείας
Απόψε τα Κυπριακά Βραβεία Αρχιτεκτονικής, Aρχιτεκτονικής Εσωτερικού Χώρου και Ανάπτυξης Γης 2024
Η υφιστάμενη διαδικασία πλήρωσης κενών θέσεων στο δημόσιο και γιατί ζητά ξεπάγωμα από την Βουλή η Κυβέρνηση
Εδραιώνουν τη δυναμική τους τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 44%-Ποιες μάρκες προτιμούν οι αγοραστές
Το νομοσχέδιο στην Επ. Οικονομικών για πιο άμεσες και ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων στο δημόσιο
Μελέτες και μετά προσφορές για νέο ανάδοχο για τον δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς... «Προχωρούμε με όλα όσα έχουμε δεσμευτεί»
Ο χάρτης της ξενοδοχειακής βιομηχανίας στην Κύπρο… Οι μονάδες ανά περιοχή, η δυναμικότητα και τα αστέρια