Βιώσιμο το τραμ της Λευκωσίας

Βιώσιμο είναι το τραμ της Λευκωσίας, σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας που ανέθεσε σε Ελλαδίτες Συμβούλους το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. 
 
Όπως πληροφορείται το InBusinessNews, η μελέτη βιωσιμότητας για τη δημιουργία τραμ στη Λευκωσία ολοκληρώθηκε και κατέδειξε ότι είναι βιώσιμο το έργο με συνολικό κόστος  γύρω στα 216 εκατ. ευρώ. Οι Σύμβουλοι έλαβαν υπόψη διάφορες οικονομικές παραμέτρους και διάφορα σενάρια υπολογισμού τόσο τους κόστους, όσο και  των κερδών που αναμένεται να έχει το έργο. 

Ωστόσο, τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου θα εξαρτηθούν από το ύψος της συγχρηματοδότησης του έργου.

Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να γίνει εντός των επόμενων βδομάδων, όπου θα γίνει  και η επίσημη παρουσίαση της μελέτης από τους Συμβούλους.

Από το νοσοκομείο στη Λακατάμεια
Σύμφωνα με τη μελέτη, το τραμ της Λευκωσίας θα ακολουθεί μία γραμμή σε σχήμα πέταλο. Θα ξεκινά από την περιοχή του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, θα διασχίζει το κέντρο, θα συνεχίζει στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια. Το μήκος υποδομής δικτύου του τραμ θα είναι 14 χιλιόμετρα. 

Το κόστος  των 216 εκατ. ευρώ  περιλαμβάνει τις υποδομές, τις γραμμές, τα βαγόνια και το αμαξοστάσιο όπου θα πηγαίνουν τα βαγόνια όταν δεν λειτουργούν.  Επίσης, θα υπάρχει και χώρος στάθμευσης στις δύο αφετηρίες ώστε να μπορεί να αφήνει κάποιος το ιδιωτικό του όχημα τόσο στη Λακατάμεια, όσο και στο Γενικό Νοσοκομείο.

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου περιλαμβάνει κρατική γη, επομένως δεν θα χρειαστούν απαλλοτριώσεις. Ωστόσο, όπως πληροφορούμαστε, απαλλοτριώσεις πιθανόν να γίνουν στην περιοχή του αμαξοστασίου.

Πού θα βρεθούν τα λεφτά;
Το έργο αναμένεται να υλοποιηθεί από κρατικούς πόρους και κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα και το πότε θα αρχίσει η υλοποίηση του έργου, κύκλοι του Υπουργείου Μεταφορών σημείωσαν ότι θα εξαρτηθεί από το πόσο άμεση αλλά και το ύψος της συγχρηματοδότησης του έργου.

 «Πρώτα θα ζητήσουμε χρηματοδότηση από την ΕΕ και θα δούμε εάν μας επιτραπεί να ξεκινήσουμε το έργο», λέχθηκε χαρακτηριστικά.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου