Powered by

Λιμάνι Λεμεσού: Εκτόξευση κύκλου εργασιών από αποκρατικοποίηση

Eντός της βδομάδας αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός που θα παραχωρεί προς αξιοποίηση σε ένα ή περισσότερους εξειδικευμένους διαχειριστές λιμένων τρεις εμπορικές δραστηριότητες του λιμανιού Λεμεσού.
 
Όπως ανέφερε σε δημοσιογραφική διάσκεψη ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές δραστηριότητες.

Πρόκειται για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και το σταθμό πολλαπλής χρήσης, δύο δραστηριότητες για τις οποίες το συμβόλαιο θα είναι διάρκειας 25 χρόνων, και τις θαλάσσιες υπηρεσίες για τις οποίες το συμβόλαιο θα είναι 10 χρόνια. Ο κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να κάνει αίτηση για μία, δύο ή και για τις τρεις δραστηριότητες.

Εντός του α’ τριμήνου 2016 ολοκλήρωση διαδικασίας
Στην πρώτη φάση θα γίνει η επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος. Όπως σημείωσε ο Υπουργός, οι υποψήφιοι που θα πληρούν τις προϋποθέσεις καταλληλότητας για να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη του λιμανιού με βάση προκαθορισμένα κριτήρια θα προκριθούν στη δεύτερη φάση και θα προσκληθούν να καταθέσουν προσφορές. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου 2016 με την επιλογή των διαχειριστών, τις απαραίτητες εγκρίσεις και την υπογραφή της συμφωνίας.

Ρόλος της Αρχής Λιμένων 
Όπως εξήγησε ο κ. Δημητριάδης, ο ρόλος της Αρχής Λιμένος θα αναβαθμιστεί και θα λειτουργεί ως ανεξάρτητος ρυθμιστής, βασισμένος σε διεθνείς πρακτικές. «Η Αρχή Λιμένων παραμένει ο ιδιοκτήτης γης και η επιβλέπουσα Αρχή», τόνισε ο Υπουργός.

Προοπτικές ανάπτυξης του λιμανιού 
Αυτή τη στιγμή, όπως ανέφερε ο κ. Δημητριάδης,  τα εισοδήματα του κράτους από το λιμάνι είναι 20-25 εκατ. ευρώ. «Τα έσοδα που θα έχει το κράτος από την παραχώρηση του λιμανιού σε ιδιώτη επενδυτή θα είναι ένα σταθερό εισόδημα και παράλληλα θα εγκολπώνεται και μέρος του τζίρου του διαχειριστή.Ο διαχειριστής μπορεί να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του λιμανιού κατά 4-5 φορές».

Όπως σημείωσε, στόχος της Κυβέρνησης, είναι η ένταξη του λιμανιού σε μεγάλα διεθνή εμπορικά δρομολόγια, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο διαχειριστής του λιμανιού θα προβεί σε επενδύσεις σε σύγχρονα συστήματα κι εξοπλισμό. «Δεν είναι στους όρους του συμβολαίου αλλά ο διαχειριστής θα έχει κάθε κίνητρο να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις στις ανωδομές. Εάν προσελκύσει μεγαλύτερα πλοία, θα πρέπει να αντικαταστήσει τις γερανογέφυρες ή και τα κρηπιδώματα», ανέφερε ο Υπουργός.

Δειτε Επισης

Εβδομαδιαία κέρδη 1,1% στο ΧΑΚ για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα
Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και Συμβούλιο Ecofin ο Μάκης Κεραυνός-Τα θέματα που βρίσκονται στην ατζέντα
«ΘΑλΕΙΑ2021-2027»: Θεμελιώνοντας μια καλύτερη Κύπρο με τη στήριξη της Ε.Ε.
Ανοδικά έκλεισε το ΧΑΚ την Πέμπτη
Γ. Παπαναστασίου: Δεν είναι επιτήδειος ουδέτερος και στηρίζει τη σύσταση νέου Συνεργατισμού η Κυβέρνηση
Σχεδόν μηδενικός ο πληθωρισμός στην Κύπρο τον Απρίλιο-Πού οφείλεται η μείωση
Στο σκαμνί η Κύπρος γιατί δεν έδωσε τις απαραίτητες εξουσίες στον συντονιστή για ψηφιακές υπηρεσίες
Σε μπελάδες η Κύπρος-Ένα βήμα πριν το Δικαστήριο Ε.Ε. για εμπορία εκπομπών στις αερομεταφορές και κυβερνοασφάλεια
Δεν σηκώνουν ΑΤΑξίες η οικονομία και το επιχειρείν-Μονόδρομος ο εκσυγχρονισμός του θεσμού
Με αμελητέα άνοδο έκλεισε την Τετάρτη το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου