Η Κυπριακή Ναυτιλία ως Brand

Brand. Μια έννοια για την οποία δεν έχει ακόμα βρεθεί μια ακριβής μετάφραση στην ελληνική γλώσσα. Δεν είναι το είδος του προϊόντος. Δεν είναι η μάρκα αυτή καθ’ αυτή. Είναι αυτό το «κάτι» επιπλέον που προδίδει μια ξεχωριστή χροιά σε ένα προϊόν από αυτά των ανταγωνιστών. Είναι η ταυτότητα ενός προϊόντος και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία τα οποία το χαρακτηρίζουν.

Όποιος έτυχε να ακούσει την ομιλία του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριου Δημητριάδη από το βήμα της 26ης Γενικής Συνέλευσης του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, είμαι σίγουρος ότι θα πρέπει να περιεργάζεται στο μυαλό του το brand της Κυπριακής Ναυτιλίας.

Ο κ. Δημητριάδης μίλησε για την επιτυχημένη συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έφερε την Κυπριακή Ναυτιλία στη θέση που είναι σήμερα. Ωστόσο, τόνισε την ανάγκη για rebranding, αναγνωρίζοντας, όπως είπε, ότι ο τομέας της Ναυτιλίας έχει παραμείνει στάσιμος τα τελευταία χρόνια και απαιτείται η ανάληψη δράσεων.

 

Επομένως, ποια είναι τα συστατικά που θα κάνουν την Κυπριακή Ναυτιλία να ξεχωρίζει ως brand;

Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να συνεχίσει το μοναχικό της μονοπάτι. Μπορεί να είναι μια παγκόσμιας κλάσης βιομηχανία, ωστόσο, υπάρχει επιτακτική ανάγκη διεύρυνσης των οριζόντων της. Αυτή τη στιγμή η Κύπρος βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης σε ένα νέο οικονομικό μοντέλο. Επομένως δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τη διασύνδεση της Ναυτιλίας με άλλους τομείς της οικονομίας. Ταυτόχρονα, με τις εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας – και πιο συγκεκριμένα με την εκμετάλλευση των εγγενών μας υδρογονανθράκων, και μετά από τις πρόσφατες συμφωνίες που υπογράφηκαν με την Αίγυπτο – διευκολύνεται η συμπόρευση της Ναυτιλίας με νέες «αναδυόμενες» βιομηχανίες.

 

Οι δράσεις αυτές μπορούν να ενισχύσουν και να αναβαθμίσουν την ταυτότητα της Ναυτιλίας ως μιας ολοκληρωμένης κερδοφόρας και υψηλού κύρους βιομηχανίας εφόσον διευρύνουν τη συνεισφορά της προς την τοπική οικονομία, καθιστώντας την πολύπλευρη και πολύ επίπεδη.

 

Ως Διευθύνων Σύμβουλος μιας ναυτιλιακής εταιρείας που συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια από το έτος ίδρυσής της και έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ναυτιλίας στη χώρας μας, πιστεύω ακράδαντα στην ανάπτυξη και μετεξέλιξη της βιομηχανίας αυτής, σε ένα σύγχρονο brand που να εκφράζει στοιχεία καινοτομίας και να διατηρεί ταυτόχρονα αναλλοίωτες τις βασικές αρχές του.

 

Ωστόσο, η διαμόρφωση τέτοιας ταυτότητας θα πρέπει να προσδιοριστεί στη βάση δύο αξόνων: ο πρώτος είναι η σωστή και επαγγελματική εφαρμογή βασικών αρχών, και ο δεύτερος είναι η συνεχής εξέλιξη και αναβάθμιση του προϊόντος. Σε αυτό το σημείο φέρνω ως παράδειγμα τη Lavar Shipping, μέλος του Ομίλου RPT, η οποία σε στενή συνεργασία με τις άλλες εταιρείες του ομίλου, ασπάζεται και ακολουθεί πιστά την πιο πάνω φιλοσοφία.

 

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για rebranding, ο Όμιλος, με κινητήριο δύναμη τη Lavar Shipping, έχει αναπτύξει υπηρεσίες σε άλλους τομείς της οικονομίας όπως την ενέργεια, προσφέροντας διάφορες υπηρεσίες και υποδομές, μεταξύ αυτών της δημιουργίας σύγχρονων εγκαταστάσεων σε εταιρείες ενέργειας όπως τη Halliburton, τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο που προσφέρει υποστηρικτικές υπηρεσίες σε διεθνείς Ομίλους εξόρυξης Πετρελαιοειδών.

 

Συνάμα, στην τουριστική βιομηχανία, ο όμιλος RPT έχει εδραιώσει την παρουσία του στον Ελλαδικό χώρο, αποκτώντας και λειτουργώντας τις Αγιορείτικες Γραμμές, με την αποκλειστική μεταφορά προσκυνητών και διακίνησης εμπορευμάτων από και προς στα Μοναστήρια του Αγίου Όρους στην τρίτη ανατολική χερσόνησο της Χαλκιδικής.

 

Η Κυπριακή Ναυτιλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας οικονομίας που προσπαθεί να ανακάμψει και να αναπτυχθεί. Ωστόσο, το νέο brand της Κυπριακής Ναυτιλίας δεν θα προκύψει από μόνο του. Οφείλουμε όλοι – ιδιωτικός και δημόσιος τομέας – να συμβάλουμε στην ανάδειξη και την προώθηση μιας ολοκληρωμένης θετικής και επιτυχημένης εικόνας που θα την κατατάξει στην αξιοσέβαστη θέση στην οποία θα πρέπει να βρίσκεται.

 

* Ο Ρηγίνος Τσάνος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Lavar Shipping

Δειτε Επισης

Παράνομη κτηματομεσιτεία και σφετερισμός ελληνοκυπριακών περιουσιών στα κατεχόμενα
Χαλλούμι ΠΟΠ: Πώς η κατοχύρωση, του προσέδωσε προστιθέμενη αξία
Make love… not war! Επικοινωνία εν καιρώ πολέμου και ηθική ευθύνη
Δώδεκα χρόνια στρατηγικής προόδου για το οικοσύστημα επενδυτικών ταμείων της Κύπρου
Παγκόσμια κρουστικά κύματα: Η απειλή του Ιράν να κλείσει τα στενά του Ορμούζ και οι διεθνείς επιπτώσεις
4 διαπιστώσεις από την εκπαίδευση 2 εκατομμυρίων ανθρώπων στην AI: Η δέσμευση της Amazon που έγινε πράξη
Τι πετύχαμε στην Ευρώπη για τα εναλλακτικά καύσιμα στις αερομεταφορές
Η Λευκωσία είναι άδεια, αλλά μας νοιάζει μόνο αν κολλάει η κίνηση
Αυστηρή εποπτεία των ΚΕΠΕΥ με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα
Substance: Η νέα πραγματικότητα για τις διεθνείς εταιρείες στην Κύπρο