Μέλισσα-Κίκιζας: Πτώση 32% στα κέρδη τους

Η υπερκάλυψη της πτώσης που κατέγραψαν τα μεγέθη της κατά τη διάρκεια της απελθούσας χρήσης αποτελεί το βασικό στόχο της διοίκησης της Μέλισσα Κίκιζας για τη φετινή χρονιά.

Στο πλαίσιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, μέσα από στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική αλλά και με το λανσάρισμα νέων προϊόντων.

Πάντως στην ετήσια οικονομική έκθεση η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει πως η επιδείνωση του μακροοικονομικού και επιχειρησιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα αποτελεί αστάθμητο παράγοντα στις εκτιμήσεις της.

Επίσης εκτιμά ότι η διαχείριση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της ανάγκης των καταναλωτών για οικονομικότερες αγορές και της ταυτόχρονης αύξησης του κόστους των α' υλών, θα είναι μια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρεία για το 2015.

Παρόλα αυτά εκτιμά ότι εφέτος η αγορά των ζυμαρικών θα είναι ελαφρώς ανοδική τόσο σε επίπεδο όγκου όσο και σε επίπεδο αξίας πωλήσεων, ενώ αναφορικά με τη συγκέντρωση στον χώρο των αλυσίδων λιανικής πώλησης εκτιμά ότι θα ενταθεί δημιουργώντας γενικότερες ανακατατάξεις στην Ελληνική αγορά.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της περασμένης χρήσης τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη του ομίλου υποχώρησαν στα 1,3 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2013 (μείωση 31,7%), ενώ τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη της μητρικής μειώθηκαν κατά 11,8% στα 1,5 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις καθαρές πωλήσεις του ομίλου αυτές μειώθηκαν πέρυσι κατά 14,4% στα 58,9 εκατ. ευρώ και της μητρικής κατά 13,7% στα 55,4 εκατ. ευρώ.

Η κάμψη αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στη συνειδητή, όπως αναφέρει στην ετήσια οικονομική έκθεση, μείωση των πωλήσεων σίτου. Παράλληλα το κόστος από την μεταβολή αποθεμάτων - αναλώσεις υλών και υλικών του ομίλου μειώθηκε κατά 17,9% και της εταιρείας κατά 17,3%, λόγω κυρίως της μείωσης των εξαγωγών σίτου.

Πάντως η πορεία των πωλήσεων της βασικής δραστηριότητας της εταιρείας (ζυμαρικά) κινήθηκε οριακά χαμηλότερα από το 2013 (-4%), ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις του ομίλου σε όγκο μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2013.

Σημειώνεται ότι η περσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από κρίση προσφοράς στην αγορά του σκληρού σίτου η οποία εκτός από την μείωση των διαθέσιμων ποσοτήτων, είχε σαν αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τιμής του κατά περίπου 80% σε σχέση με τα μέσα επίπεδα.

Επίσης κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση της θυγατρικής εταιρείας Altanta AM Sp.z.o.o. στην Πολωνία, μετά την εγκατάσταση νέας ομάδας διοίκησης.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού ήταν πέρυσι 254 άτομα στον όμιλο και 215 στην εταιρεία, από 247 και 212 άτομα αντίστοιχα στη χρήση του 2013.

Το συνολικό προτεινόμενο μέρισμα για τη χρήση του 2014 ανέρχεται σε 300.134,40 ευρώ από 1.000.448 ευρώ που ήταν για τη χρήση του 2013.

ΠΗΓΗ: Εuro2day

Δειτε Επισης

«Το πλαφόν δεν είναι αυτοσκοπός...Οι ελεύθερες αγορές δουλεύουν στη βάση της κερδοφορίας»
Α. Χατζηαδάμου: Πιέσεις στην αγορά λόγω «e-kalathi»-Παρέμβαση που δημιούργησε προβλήματα σε συγκεκριμένες υπεραγορές
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων
Ο Πόλυς Μιχαηλίδης στα Δ.Σ. CTC, Ermes και Woolworth-Ο Μενέλαος Σιακόλας μέλος της Επιτροπής Διορισμών
Πώς κινήθηκαν οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων τον Μάιο...Μεγάλη αύξηση σε μαλάκια και λάδι
Έκθεση KPMG: Χαμένα έσοδα ύψους 22 εκατ. από την κατανάλωση παράνομων τσιγάρων το 2024 για την Κύπρο
Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα
Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»
Public: Νέο κλιματιστικό χωρίς άγχος και με εγγύηση χαμηλότερης τιμής