Μέλισσα-Κίκιζας: Πτώση 32% στα κέρδη τους

Η υπερκάλυψη της πτώσης που κατέγραψαν τα μεγέθη της κατά τη διάρκεια της απελθούσας χρήσης αποτελεί το βασικό στόχο της διοίκησης της Μέλισσα Κίκιζας για τη φετινή χρονιά.

Στο πλαίσιο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, μέσα από στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική αλλά και με το λανσάρισμα νέων προϊόντων.

Πάντως στην ετήσια οικονομική έκθεση η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει πως η επιδείνωση του μακροοικονομικού και επιχειρησιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα αποτελεί αστάθμητο παράγοντα στις εκτιμήσεις της.

Επίσης εκτιμά ότι η διαχείριση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της ανάγκης των καταναλωτών για οικονομικότερες αγορές και της ταυτόχρονης αύξησης του κόστους των α' υλών, θα είναι μια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρεία για το 2015.

Παρόλα αυτά εκτιμά ότι εφέτος η αγορά των ζυμαρικών θα είναι ελαφρώς ανοδική τόσο σε επίπεδο όγκου όσο και σε επίπεδο αξίας πωλήσεων, ενώ αναφορικά με τη συγκέντρωση στον χώρο των αλυσίδων λιανικής πώλησης εκτιμά ότι θα ενταθεί δημιουργώντας γενικότερες ανακατατάξεις στην Ελληνική αγορά.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της περασμένης χρήσης τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη του ομίλου υποχώρησαν στα 1,3 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2013 (μείωση 31,7%), ενώ τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη της μητρικής μειώθηκαν κατά 11,8% στα 1,5 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις καθαρές πωλήσεις του ομίλου αυτές μειώθηκαν πέρυσι κατά 14,4% στα 58,9 εκατ. ευρώ και της μητρικής κατά 13,7% στα 55,4 εκατ. ευρώ.

Η κάμψη αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στη συνειδητή, όπως αναφέρει στην ετήσια οικονομική έκθεση, μείωση των πωλήσεων σίτου. Παράλληλα το κόστος από την μεταβολή αποθεμάτων - αναλώσεις υλών και υλικών του ομίλου μειώθηκε κατά 17,9% και της εταιρείας κατά 17,3%, λόγω κυρίως της μείωσης των εξαγωγών σίτου.

Πάντως η πορεία των πωλήσεων της βασικής δραστηριότητας της εταιρείας (ζυμαρικά) κινήθηκε οριακά χαμηλότερα από το 2013 (-4%), ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις του ομίλου σε όγκο μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2013.

Σημειώνεται ότι η περσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από κρίση προσφοράς στην αγορά του σκληρού σίτου η οποία εκτός από την μείωση των διαθέσιμων ποσοτήτων, είχε σαν αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τιμής του κατά περίπου 80% σε σχέση με τα μέσα επίπεδα.

Επίσης κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση της θυγατρικής εταιρείας Altanta AM Sp.z.o.o. στην Πολωνία, μετά την εγκατάσταση νέας ομάδας διοίκησης.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού ήταν πέρυσι 254 άτομα στον όμιλο και 215 στην εταιρεία, από 247 και 212 άτομα αντίστοιχα στη χρήση του 2013.

Το συνολικό προτεινόμενο μέρισμα για τη χρήση του 2014 ανέρχεται σε 300.134,40 ευρώ από 1.000.448 ευρώ που ήταν για τη χρήση του 2013.

ΠΗΓΗ: Εuro2day

Δειτε Επισης

Κωτσόβολος: Ενώνει δυνάμεις και καλεί τους καταναλωτές να κάνουν react σε μια μεγάλη δράση ανακύκλωσης
Μικρή άνοδος στο χονδρικό εμπόριο το δ’ τρίμηνο του 2024, μεγαλύτερη αύξηση στα οχήματα
Kings Avenue Mall: Φιλανθρωπικές δράσεις και πρωτοβουλίες κοινωνικής ευθύνης
Τα προϊόντα Doctor’s Formulas η νέα προσθήκη στην γκάμα της KYPROPHARM
Νέα ειδοποίηση για ανακλήσεις οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ-Μειώθηκε σε 69.516 ο συνολικός αριθμός ανακλήσεων για αερόσακους
Άσκηση εκκένωσης στο Metropolis Mall-Το σενάριο που αντιμετωπίστηκε με επιτυχία
Το Foody εντάσσεται στο σχέδιο επιβράβευσης καρτών «Ανταμοιβή» της Τράπεζας Κύπρου-Προνόμια και βαθμοί
Αύξηση €213 εκατ. στο έλλειμα του εμπορικού ισοζυγίου το 2024-Οι εξαγωγές και οι εισαγωγές της Κύπρου
Λιγότεροι οι Κύπριοι που έχουν προβλήματα με διαδικτυακές αγορές-Τα στοιχεία για την Ε.Ε.
Έφεραν ντομάτες από την Αίγυπτο και τις...βάφτισαν κυπριακές-Οι δύο νομοθεσίες και οι ενέργειες του Τμ. Γεωργίας