powered by

Να κάνεις ή να μην κάνεις outsource το Digital Marketing;

Αυτή είναι η μια από τις πιο κρίσιμες ερωτήσεις που εταιρίες όλων των μεγεθών καλούνται να απαντήσουν σήμερα. Κι αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότερες εταιρίες πλέον έχουν καταλάβει ότι το digital marketing είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιτυχία του brand τους. Το πρόβλημα είναι ότι δεν κατανοούν όλοι πλήρως τις ιδιοσυγκρασίες που εμπεριέχει το digital marketing με αποτέλεσμα η απόφαση για εσωτερική διαχείριση ή outsourcing των συγκεκριμένων ενεργειών να είναι πραγματικά δύσκολη.

Κατ’ αρχάς δεν είναι ίδια τα δεδομένα για κάθε εταιρία. Αυτό που κάνει νόημα σε μία επιχείρηση δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται σε όλες τις υπόλοιπες. Υπάρχουν όμως κάποιες κοινές παράμετροι που ισχύουν σε όλες τις επιχειρήσεις και μπορούν να βοηθήσουν τα στελέχη τους να αποφασίσουν αν πρέπει να δώσουν τις λειτουργίες του digital marketing σε τρίτους ή όχι.

Αυτά είναι κάποια δεδομένα που πρέπει να συνυπολογίσετε:

Πρέπει να κατανοείτε τι είναι στην πραγματικότητα το digital marketing

To Digital Marketing δεν είναι ένα όρος, είναι ένα σύνολο ενεργειών που περιλαμβάνουν το PPC (pay-per-click), το content marketing, τα social media, το SEO (Search Engine Optimisation), το mobile marketing και μία σειρά διαφημιστικών ενεργειών πολλές από τις οποίες χρησιμοποιούνται είτε εναλλακτικά είτε συνεργικά.

Οπότε αν πρέπει να αποφασίσει κάποιος αν θα κρατήσει τη διαχείριση του digital marketing εντός της εταιρίας θα πρέπει πρωτίστως να αναρωτηθεί αν κατανοεί πλήρως τι περιλαμβάνει το digital marketing. Επιπλέον θα πρέπει να αποφασίσει αν μπορεί να διαθέσει μία ομάδα αρκετά μεγάλη για να καλύψει αυτές τις ανάγκες ή αν το κόστος του outsource θα είναι μικρότερο σε σύγκριση με τις ανθρωποώρες που θα πρέπει να δαπανηθούν για να γίνει η διαδικασία εσωτερικά.

Πρέπει να είσαστε σίγουροι ότι το τμήμα marketing της εταιρίας διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για να καλύψει τις ανάγκες

Το Digital Marketing δεν παραμένει στατικόˑ εξελίσσεται συνεχώς και δυναμικά καθώς εξελίσσεται και η τεχνολογία. Αυτό που πέρσι συμπεριλαμβανόταν στις «καλές πρακτικές» φέτος μπορεί να θεωρείται λιγότερο αποδοτικό και αυτός ο κύκλος δεν τελειώνει ποτέ. Το να προσπαθείς να βρίσκεσαι μπροστά από τις εξελίξεις σε μία βιομηχανία που είναι τόσο δυναμική είναι τεράστια πρόκληση.

Από την άλλη τα digital agencies μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτό ακριβώς το στόχο αφού η προτεραιότητά τους είναι να βρίσκονται πάντα μπροστά από τις εξελίξεις. Διαθέτουν ομάδες ειδικών που μπορούν να εντοπίσουν εγκαίρως και να αξιολογήσουν τα διάφορα trends που προκύπτουν διαρκώς και απαρτίζουν αυτό που λέμε digital marketing.

Αυτό που πρέπει να προσδιορίσετε είναι αν στο τμήμα marketing της εταιρίας σας υπάρχουν οι επαγγελματίες που να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις με την ίδια μεθοδικότητα που θα το έκανε ένα digital agency. Αν και δεν είναι απίθανο να διαθέτει μία εταιρία τέτοια ομάδα θα χρειαστεί συνεχή εκπαίδευση και εμπειρίες ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις.

Πρέπει να προσδιορίσετε τον προϋπολογισμό που απαιτείται για να στηθεί μία εσωτερική ομάδα digital marketing

Το κόστος του να προσλάβει μία εταιρία το απαραίτητο προσωπικό για να στελεχώσει το τμήμα digital marketing είναι συχνά πιο ψηλό απ’ ότι υπολογιζόταν αρχικά. Αναπόφευκτα το κόστος των προσλήψεων και της εκπαίδευσης του προσωπικού θα ξεπεράσει αυτό της πρόσληψης ενός digital agency που ήδη διαθέτει την απαραίτητη πραγματογνωμοσύνη.

Εκτός των μισθών επιπλέον θα πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος της χρήσης των απαραίτητων εργαλείων που χρειάζονται για να λειτουργήσει αυτή η ομάδα. Μιλάμε για εργαλεία που σου επιτρέπουν να τρέξεις αποτελεσματικά καμπάνιες, να αναλύσεις τα αποτελέσματα και το ROI για την επιχείρησή σου κλπ. Αυτά τα εργαλεία πολλές φορές είναι ακριβά για μικρές εταιρίες με περιορισμένα budget ενώ τα agencies ήδη έχουν πρόσβαση σε αυτά οπότε το κόστος δεν θα επιβαρύνει τον εταιρικό προϋπολογισμό.

Μπορούν οι marketers της εταιρίας να καλύψουν τις ανάγκες αποτελεσματικά;

Δεν υπάρχει η έκδοση του ελβετικού σουγιά σε digital marketer. Δεν υπάρχει κάποιος digital marketer που να είναι ειδήμονας σε όλους τους τομείς του digital marketing. Είναι τόσες πολλές οι εφαρμογές και οι ανάγκες που κανένας δεν μπορεί να τις καλύπτει όλες αποτελεσματικά. Υπάρχουν ειδικοί στο SEO, ειδήμονες στο marketing, άτομα που έχουν εξειδίκευση στο pay-per-click, developers για apps ή ιστοσελίδες και πολλοί άλλοι ρόλοι. Προσθέστε σε αυτές τις ανάγκες τους graphic και τους web designers, τους copywriters, τους μεταφραστές, τους project managers… Ως αποτέλεσμα αν η εταιρία σας αποφασίσει να δημιουργήσει τη δική της ομάδα digital marketing, μία πρόσληψη δεν είναι αρκετή για να καλύψει όλες τις ανάγκες. Επιπλέον μπορείτε να φανταστείτε τι θα συμβεί αν πρέπει να απουσιάσει κάποιος από το προσωπικό και δεν διαθέτει κάποιος άλλος τις απαραίτητες γνώσεις για να τον αναπληρώσει…

Η λύση μίας εσωτερικής ομάδας digital marketing δεν είναι κατ’ ανάγκη ιδανική για κάθε εταιρία. Ιδιαίτερα αν το digital marketing δεν είναι βασική δραστηριότητα της εταιρίας ή στον πυρήνα διαφοροποίησης σας τότε ίσως θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το ενδεχόμενο του outsource.

Δειτε Επισης

Στα γραφεία της Allianz Κύπρου το τρόπαιο του EuroBasket
Το πρόγραμμα του 8ου Εθνικού Διαγωνισμού Δεξιοτήτων SkillsCyprus 2024 (video)
Βαθιά συγκίνηση και ικανοποίηση…Όσα δήλωσαν οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (video)
Γυρίζει σελίδα ο «Πολίτης»-Κατ' αρχήν συμφωνία με Κρις Παναγιώτου για εξαγορά του ομίλου
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του CFA Society Cyprus: Οι στόχοι και δράσεις του Συνδέσμου
Μ. Νικολάου Χρίστου: Οι τεχνικές δεξιότητες συμβάλλουν στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα (video)
12th Banking Forum & FinTech EXPO 2024
Περισσότεροι από 30 εργοδότες σας περιμένουν στο 3o Job Fair
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας