Time to Act για τη ναυτιλία

Η κυπριακή εμπορική ναυτιλία αποτελεί τον πλέον δυναμικό τομέα για την εθνική οικονομία της Κύπρου. Η κυπριακή ναυτιλία συνεισφέρει το 4% απευθείας στην κυπριακή οικονομία, ενώ παράλληλα η συνεισφορά αυτή αυξάνεται πέραν του 7% αν συμπεριληφθεί και η μη απευθείας συνεισφορά

Ωστόσο, το όφελος δεν είναι μόνο οικονομικό. Πάρα πολύ σημαντική είναι και η τεχνογνωσία που προσφέρεται από ναυτιλιακές εταιρίες που εδρεύουν στην Κύπρο σε Κύπριους επιστήμονες που εργοδοτούνται από αυτές, όπως ελεγκτές, οικονομολόγους, λογιστές, νομικούς ή κατόχους ναυτιλιακών προσόντων.

Παρόλα αυτά, η ναυτιλία ποτέ δεν είχε τη θέση που της άξιζε, εφόσον πάντα περνούσε απαρατήρητη από τους εκάστοτε κυβερνώντες και αφέθηκε, ενώ ο πολύς κόσμος αγνοεί την συνεισφορά της στην κυπριακή οικονομία. Έτσι, η  πορεία του κυπριακού στόλου τα τελευταία χρόνια είναι πτωτική και οι κύριοι λόγοι είναι το τουρκικό εμπάργκο, τα ανταγωνιστικά νηολόγια, η κρίση της βιομηχανίας, η έλλειψη ικανοποιητικής προβολής και η έλλειψη ευελιξίας στον τρόπο λειτουργίας του κλάδου.

Ο Υπουργός Μεταφορών αναγνώρισε την ανάγκη νέου επανασχεδιασμού βημάτων ώστε να μετατραπεί η Κύπρος  σε ένα Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο.  Ανέλαβε να προωθήσει σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να έρθουν περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες και εταιρίες πλοιοδιαχείρισης για να κάνουν έδρα τους την Κύπρο, ενώ θα προσεκλυστούν σημαντικά κεφάλαια από το εξωτερικό και Τράπεζες που θα ασχολούνται με διεθνείς ναυτιλιακές δραστηριότητες.

To ΙnBusinessNews παραδοσιακά στηρίζει τον κλάδο της ναυτιλίας και επικροτεί την πρωτοβουλία του Υπουργού Μεταφορων Mάριου Δημητριάδη για την περαιτέρω αναβάθμισή του, αφού θα έρθουν τεράστια οφέλη για την οικονομία. Επίσης, επικροτεί το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο για τις μεγάλες του προσπάθειες να αναδείξει τις προοπτικές του κλάδου και  το τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας για τη στήριξη που δείχνει στη ναυτιλιακή βιομηχανία. 

Οι τρεις φορείς με τη σωστή συνεργασία- αναγνωρίζοντας ότι είναι η ώρα της δράσης- μπορούν να μεγαλώσουν τον κλάδο της ναυτιλίας στην Κύπρο.

Δειτε Επισης

Χειρουργείο καρδιάς μετά τα 70: Διαδικασία, κίνδυνοι, ανάνηψη και οφέλη-Μύθοι και πραγματικότητα
Πώς η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να αναζωογονήσει το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας
Οι ποινές χάδι και οι παράνομοι, που γίνονται σφετεριστές
Η βάση στην οποία μπορούμε να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας και το παράδειγμα της Εσθονίας
Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;