Onboard Promotions: Κόντρα στον άνεμο

O Γιάννης Παναγιώτου και o Αλέξης Ασιήκκας ένωσαν τις δυνάμεις τους και απογειώσουν τις διαφημίσεις

«Όταν όλα φαίνεται ότι είναι εναντίον σου συνέχισε να προσπαθείς. Να θυμάσαι ότι τα αεροπλάνα απογειώνονται αντίθετα στον άνεμο και όχι στην ίδια φορά μαζί του». Αυτά τα λόγια του Henry Ford θα πρέπει να είχαν κατά νουν ο Γιάννης Παναγιώτου και ο Αλέξης Ασιήκκας, όταν το 2012, σε μια δύσκολη στιγμή για την κυπριακή οικονομία, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να... απογειώσουν τις διαφημίσεις, δημιουργώντας την εταιρεία Onboard Promotions.

Ο πρώτος είναι μηχανικός αεροναυπηγικής με MBA στη διοίκηση. Αποφάσισε να φύγει από τις Κυπριακές Αερογραμμές για να ιδρύσει την Onboard Promotions και να γίνει περιφερειακός συνεργάτης της Global Onboard Partners στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Ρωσία. Ο δεύτερος, με υπόβαθρο στα οικονομικά και μεταπτυχιακό στις διαδικτυακές επιχειρήσεις και την καινοτομία, ανέλαβε την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας.

Στόχος τους ήταν να προσφέρουν μια νέα και εναλλακτική ιδέα: Τη διαφήμιση στο εσωτερικό των αεροπλάνων. «Σε αυτού του τύπου τη διαφήμιση τα γραφικά που δημιουργούνται και τοποθετούνται εντός της καμπίνας του αεροπλάνου προσφέρουν τεράστιο χρόνο έκθεσης (exposure) και μεγάλα ποσοστά ανάκλησης (recall). Τα μέσα στην περίπτωση αυτή προσφέρουν ένα μοναδικό περιβάλλον διαφήμισης και κατέχουν πλεονεκτική θέση σε σχέση με άλλες μορφές προώθησης», εξηγούν οι δυο συνιδρυτές της Onboard Promotions. 

Κύριε Παναγιώτου, πώς προέκυψε η συνεργασία με την Global Onboard Partners;
Γ.Π. Αρχικά επικεντρωθήκαμε στην προσπάθεια προσέγγισης κυπριακών εταιρειών και μετέπειτα στραφήκαμε στην ελληνική αγορά. Σύντομα συνεργαστήκαμε με την Global Onboard Partners, η οποία ιδρύθηκε το 2008 στην Άτλαντα των ΗΠΑ από ανθρώπους με πολύχρονη πείρα στον τομέα των αερομεταφορών. Οι ιδρυτές της δημιούργησαν ένα διαφορετικό περιβάλλον στα αεροπλάνα, προσφέροντας μια νέα εμπειρία στους επιβάτες και συνάμα προωθώντας στοχευμένα διαφημίσεις στο εσωτερικό των αεροπλάνων. Ως Onboard Promotions αναλάβαμε την προώθηση αυτού του μέσου διαφήμισης σε Κύπρο, Ελλάδα, Ρωσία και Ανατολική Μεσόγειο.

Ποιες εταιρείες σας προτιμούν;
Γ.Π. Είμαστε υπερήφανοι για το εύρος και τον αυξανόμενο αριθμό των πελατών μας, το φάσμα των οποίων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εταιρείες τηλεπικοινωνιών (O2, Vodafone, Lycamobile, Lebara), ενοικιάσεως αυτοκινήτων (Europcar, Sixt), ηλεκτρονικών και τηλεφωνίας (Samsung, Nokia, HTC), τράπεζες (ΑΜΕΧ, Moneygram, citiBank, MasterCard), ξενοδοχεία (Marriot, Intercontinental Group, Starwood), οργανισμούς τουρισμού (ΚΟΤ, Indian Tourism Organization) και τηλεοπτικά κανάλια (CNBC). Είναι σημαντικό ότι αρκετοί πελάτες επιλέγουν να συνεχίζουν τη συνεργασία τους μαζί μας για σειρά ετών, όπως συμβαίνει με τη Max Fashion, η οποία διαφημίζει για τέταρτη συνεχή χρονιά σε αεροπλάνα της airArabia στη Μέση Ανατολή.

Με ποιες αεροπορικές εταιρείες συνεργάζεστε;
Γ.Π. Η Global Onboard Partners και κατ’ επέκταση η Onboard Promotions έχει την τιμή να συνεργάζεται και να μοιράζεται το ίδιο όραμα με αεροπορικές εταιρείες που τυγχάνουν διεθνούς αναγνώρισης, αλλά και με άλλες μικρότερου βεληνεκούς, οι οποίες δραστηριοποιούνται επιτυχώς σε εγχώρια επίπεδα.

Ανάμεσα στους συνεργάτες μας είναι η ΕasyJet, η Wizzair, η airBerlin και η airBaltic. Το 2013 οι τέσσερις αυτές αερογραμμές μετέφεραν πέραν των 100 εκ επιβατών, αριθμός που αντιστοιχεί στο 13% όλου του επιβατικού κοινού σε Ευρώπη και γειτονικές χώρες. Επίσης, σύντομα εντάσσεται στην ομάδα μας η γερμανική EuroWings, πρώην GermanWings. Όλες αυτές οι αερογραμμές έχουν έδρες σε ολόκληρη την Ευρώπη και πραγματοποιούν πτήσεις από και προς την Κύπρο. Στην προσπάθεια μας να επεκταθούμε προσεγγίσαμε αερογραμμές σε Κύπρο, Ελλάδα και Ρωσία. Πρόσφατα καρποφόρησαν οι συνομιλίες με τις ρωσικές αερογραμμές Aeroflot και Rossiya. Οι συνεργασίες αυτές θα ανοίξουν νέες προοπτικές στη ρωσική αγορά, προσελκύοντας το ενδιαφέρον διαφημιστικών γραφείων και των πελατών τους.

Υπάρχουν άλλες εταιρείες στην Κύπρο που προσφέρουν κάτι ανάλογο;  
Γ.Π. Η Onboard Promotions είναι η μόνη εταιρεία στην Κύπρο που παρέχει διαφημιστικό χώρο σε αεροπλάνα. Η λύση αυτή αποτελεί ένα καινούργιο μέσο στην αγορά της κυπριακής διαφήμισης.                                                                   Μέχρι σήμερα το μόνο εφικτό μέσο επικοινωνίας στα αεροπλάνα ήταν το περιοδικό της κάθε αερογραμμής. Μια λύση παραδοσιακή, ακριβή, αμφισβητήσιμα αποτελεσματική και εντελώς διαφορετική με αυτό που προσφέρουμε εμείς
Μέσα διαφήμισης, όπως, περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο και διαδίκτυο είναι από τα δημοφιλή που χρησιμοποιούνται σήμερα και μια συνηθισμένη επιλογή για τις εταιρείες και τα διαφημιστικά γραφεία. Είναι κάτι που κάνουν όλοι, γι’ αυτό και είναι δύσκολο για ένα καινούριο μέσο να γίνει αποδεκτό. Τα πλεονεκτήματα της δικής μας επιλογής είναι αρκετά, φτάνει να τα κατανοήσει κανείς και να τολμήσει να τη δοκιμάσει, ίσως συνδυάζοντάς τη με δείγματα, διαγωνισμούς, προσφορές και άλλες συναφείς ενέργειες.

Κύριε Ασιήκκα, τι κερδίζει μια εταιρεία διαφημίζοντας onboard;
Α.Α. Αυτού του τύπου η διαφήμιση προσφέρει έναν αποτελεσματικό τρόπο προσέγγισης εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως. Στοχεύει επιβάτες οι οποίοι βρίσκονται σε ταξίδι με καλή, συνήθως, διάθεση, η οποία τους επιτρέπει να είναι πιο δεκτικοί στις διαφημίσεις. Στο ταξίδι υπάρχει άφθονος χρόνος για τον επιβάτη να δει τη διαφήμιση και να την παρατηρήσει χωρίς να τον διακόπτουν. Αυτό και μόνο αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα. Μια τέτοια διαφήμιση έχει ελάχιστο χρόνο έκθεσης (exposure) 40 λεπτά στις συντομότερες πτήσεις και μέσο όρο, περίπου, δυο ωρών.  
Σύμφωνα με μελέτες της CBS Outdoors στο Λονδίνο, μια διαφήμιση με περισσότερο χρόνο έκθεσης είναι ικανή να έχει από έξι έως και 14 φορές περισσότερες πιθανότητες ανάκλησης από τους επιβάτες.  
Σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες ενισχύουν την καμπάνια τους παρέχοντας στο επιβατικό κοινό και στους συνεργάτες δείγματα από τα προϊόντα τους ή προσφορές. Για παράδειγμα, η Ο2 στην Αγγλία παρείχε στους επιβάτες κάρτες προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας με 100 δωρεάν λεπτά ομιλίας στο εξωτερικό. Μελέτη έδειξε ότι πάνω από το 70% των επιβατών θυμόντουσαν το brand και τη διαφήμιση, ενώ πέραν του 30% χρησιμοποίησε την κάρτα.

Πόσο δημοφιλής είναι η μέθοδος αυτή στο εξωτερικό;
Α.Α. Στο εξωτερικό το συγκεκριμένο είδος διαφήμισης είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο, έχοντας καταγράψει μεγάλα ποσοστά επιτυχίας. Η φιλοσοφία έγκειται στο γεγονός ότι το αεροπλάνο είναι ένα μέσο το όποιο χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ένας χώρος χωρίς περισπασμούς όπου ο επιβάτης έχει άπλετο ελεύθερο χρόνο. Τα στοιχεία αυτά αξιοποιούνται κατά την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, ενισχύουν το brand awareness των εταιρειών και το σημαντικότερο κερδίζουν την αμέριστη προσοχή των επιβατών.

Ποια είναι η ανταπόκριση στην Κύπρο;
Α.Α. Στη χώρα μας το είδος αυτό της διαφήμισης βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Εκτιμούμε, όμως, ότι θα αρχίσει να αναπτύσσεται σύντομα, καθώς αερογραμμές με δρομολόγια στην Κύπρο εντάσσονται στο δυναμικό μας. Αποτελεί δοκιμασμένη συνταγή με εξασφαλισμένη επιτυχία, καθώς ο διαφημιζόμενος έχει προβολή σε περίπου 20.000 άτομα το μήνα σε κάθε αεροπλάνο. Έξαλλου, οι μεγάλες εταιρείες στην εποχή μας επενδύουν όλο και περισσότερο σε νέες μεθόδους διαφήμισης και σίγουρα το συγκεκριμένο μέσο είναι διαφορετικό, με εγγυημένη παρατήρηση μιας διαφήμισης για 40 λεπτά, προσφέροντας έτσι αυξημένα ποσοστά επιτυχίας.

Δειτε Επισης

ΚΝΕ: Μηνιαία συνάντηση των μελών του με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας
GrantXpert Consulting: Επιτυχημένο σεμινάριο για ανάπτυξη ανθεκτικών ηγετικών στελεχών σε Λάρνακα και Λευκωσία
DiscoverEU: Ευκαιρία σε νέους και νέες 18 ετών να εξερευνήσουν την πλούσια ποικιλομορφία της Ευρώπης μέσω ταξιδιών
Οι 19 επιχειρηματίες που πριν από 64 χρόνια οραματίστηκαν και ίδρυσαν την ΟΕΒ-Η πορεία μέσα στον χρόνο
Junior Achievement Κύπρου: Φοιτητική επιχειρηματικότητα-Έναρξη αιτήσεων για τα προγράμματα
DP World Limassol: Ολοήμερη, διαδραστική εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας
H Energame και το CIM-Cyprus Business School απονέμουν πλήρεις υποτροφίες σε μελλοντικούς ηγέτες
Σπουδαία συμπεράσματα και χρήσιμη καθοδήγηση για ορθή επικοινωνία ευρωπαϊκών έργων
Έγινε 64 χρονών η ΟΕΒ-«Συνεχίζουμε δυναμικά, υπεύθυνα και αισιόδοξα»
ΙδΕΚ: Ανοίγει τις πύλες του και υπόσχεται μια αξέχαστη εμπειρία το European Researcher’s Night