powered by

Το νερό αποτελεί παράγοντα ρίσκου για τις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), αν η ζήτηση νερού σε παγκόσμιο επίπεδο συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό μέχρι το 2050, αναμένεται να σημειωθεί αύξηση της τάξης του 55%. Tην έκθεση επεργάστηκε και δημοσιοποίησε η PwC.

Η αύξηση θα προέρχεται κυρίως από τη μεταποίηση (+400%), την ηλεκτρική ενέργεια (+140%) και την οικιακή χρήση (+130%). Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι μέχρι το 2030, θα δημιουργηθεί παγκόσμιο έλλειμμα 40% μεταξύ της προβλεπόμενης ζήτησης και των διαθέσιμων ποσοτήτων νερού. Εάν συνυπολογίσουμε και τις ανάγκες στον τομέα της γεωργίας, για τη σίτιση του αυξανόμενου πληθυσμού, το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αναμένεται να επιφέρει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες.

Σύμφωνα με την Έκθεση Παγκόσμιων Κινδύνων 2015 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, οι υδάτινοι πόροι βρίσκονται, πλέον, στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης σε ό,τι αφορά τους επιχειρηματικούς κινδύνους, ενώ το ζήτημα προκαλεί έντονο προβληματισμό και στην κοινωνία γενικότερα. Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις μοιράζονται τους υδάτινους πόρους με τις κοινότητες, τη βιομηχανία, τους γεωργούς και άλλους χρήστες, η εξασφάλιση της κατάλληλης ποιότητας και ποσότητας νερού, τη σωστή χρονική στιγμή, θα καταστεί ένα σοβαρό ζήτημα που αγγίζει τόσο την παραγωγή όσο και τη φήμη μιας επιχείρησης.

Η έκθεση της PwC με τίτλο «Collaboration: Preserving water through partnering that works», διερευνά τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τις επιχειρήσεις και αφορούν τους υδάτινους πόρους αλλά και τους τρόπους συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο την επίτευξη του αποτελεσματικού διαμοιρασμού των υδάτινων πόρων.

Οι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις από την υπερβολική ή ανεπαρκή ποσότητα, τη μόλυνση και το υψηλό κόστος του νερού, αυξάνονται συνεχώς. Είτε χρησιμοποιείται για σκοπούς ψύξης, θέρμανσης ή/και καθαρισμού, είτε ως συστατικό, το νερό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα και στην αλυσίδα ανεφοδιασμού. Μπορεί, επίσης, να δημιουργήσει προβλήματα στους χώρους αποθήκευσης, καταστρέφοντας αποθέματα και προκαλώντας αρνητικές επιπτώσεις στη διανομή. Οι υδάτινοι πόροι έχουν αντίκτυπο ακόμη και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις και την ασφάλιση μιας επιχείρησης της οποίας η έκθεση στον σχετικό κίνδυνο είναι άγνωστη ή δεν έχει ποσοτικοποιηθεί. Επηρεάζουν, επομένως, ολόκληρο το φάσμα του επιχειρηματικού κόσμου.

Ο Malcolm Preston, επικεφαλής Παγκόσμιων Εργασιών Βιωσιμότητας της PwC, δήλωσε σχετικά: «Η συνεχής, αποτελεσματική διαχείριση των υδάτινων πόρων καθίσταται ολοένα και πιο περίπλοκη και δαπανηρή για τις επιχειρήσεις. Ο εντοπισμός και η διαχείριση των πιθανών κινδύνων– όπως η ρύπανση, οι πλημμύρες, η μη τακτική ή η μειωμένη παροχή νερού, η διακυβέρνηση, η ρύθμιση, η κλιματική αλλαγή, η απειλή καταστροφών, τα ζητήματα φήμης, κτλ., αποτελούν σημαντικό βήμα για  τη διαχείριση τόσο των άμεσων εργασιών όσο και της αλυσίδας ανεφοδιασμού αλλά και της αποφυγής απρόβλεπτων δαπανών.

Η εξασφάλιση των υδάτινων πόρων θα εξαρτάται από την αποτελεσματική συνεργασία με άλλους χρήστες. Ωστόσο, οι σχέσεις μεταξύ εμπλεκόμενων φορέων, ακόμη και αν διακρίνονται από την καλύτερη πρόθεση για συνεργασία, συχνά διαφέρουν ως προς τις προοπτικές και τις απαιτήσεις τους».

 

Δειτε Επισης

Υστερούν οι Κύπριοι σε χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό-Τι καταδεικνύει η έρευνα ΚΤΚ και ΟΟΣΑ
Nerofarm Properties: «Καμιά επίδραση στα Ενετικά Τείχη από το CITADEL-Το Τμήμα Αρχαιοτήτων αρνείται συνάντηση»
Πόλυς Γεωργιάδης: Η ίδρυση του El Greco Medical Centre, η φιλοσοφία του και οι υπηρεσίες που προσφέρει
Οι δρομείς του ΟΠΑΠ Μαραθώνιου Λεμεσού 2025 τρέχουν με την δύναμη ασφάλειας της CNP Ασφαλιστική
Τι περιμένουν οι φορείς της οικονομίας από την φορολογική μεταρρύθμιση και οι ανησυχίες για την πράσινη φορολογία
Το αίτημα για μοριοδότηση καθηγητών των αδειοδοτημένων ιδιωτικών φροντιστηρίων στη συνάντηση ΣΦΙΚ-Υπ. Παιδείας
Παγκύπριος διαγωνισμός γραπτής έκθεσης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από την Medicover Genetics Κύπρου
EPLO και CMMI ενώνουν δυνάμεις για προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας στους θαλάσσιους και ναυτιλιακούς τομείς
Στο λιμάνι Λεμεσού το πρώτο πλοίο που χρησιμοποιεί καύσιμο LNG (pics)
Αποκτά νέες κτιριακές εγκαταστάσεις το ΤΕΠΑΚ-Πού θα ανεγερθούν και το κόστος (pics)