Aλληλοκατηγορίες για λιμάνι Λάρνακας

Για "μισή αλήθεια" από μέρους του Υπουργείου Συγκοινωνιών κάνει λόγο η Συντεχνία Υπαλλήλων της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΣΥΑΛΚ) σε σχέση με δημοσίευμα για το Λιμάνι και τη Μαρίνα Λάρνακας.

Σύμφωνα με την ΣΥΑΛΚ, "το Υπουργείο με την ανακοίνωση του λέει την μισή αλήθεια" αφού όπως αναφέρει, "στόχος είναι να καταστεί το λιμάνι Λάρνακας το κύριο επιβατηγό Λιμάνι και καμία ανατροπή δεν έγινε’’. Σε άλλη παράγραφο όμως, σύμφωνα με την ΣΥΑΛΚ,  αναφέρει  ότι η μόνη αλλαγή είναι η μετάθεση της κατασκευής της εξωτερικής προβλήτας (jetty) σε επόμενη φάση.

"Πώς μπορεί να είναι επιβατηγό λιμάνι χωρίς εξωτερική προβλήτα, σε ποια φάση θα κατασκευαστεί αφού στην Α’ Φάση που χρειάζεται 6 χρόνια για να ολοκληρωθεί δεν συμπεριλαμβάνεται, συμμερίζεται το Υπουργείο την άποψη της κοινοπραξίας ότι τα πλοία θα μπαίνουν ‘’πισινή", διερωτάται η ΣΥΑΛΚ.

Επίσης διερωτάται γιατί οι πλοηγοί της Αρχής Λιμένων που είναι οι αρμόδιοι για αυτό το θέμα αναφέρουν ευθαρσώς πως "κανένας δεν παίζει με την ασφάλεια και τις ζωές των επιβατών και  κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να γίνει".

"Η αναφορά σε πλοία σε νησιά στην Ελλάδα μόνο ατυχής μπορεί να χαρακτηριστεί αφού άλλο είναι να μιλάμε για πλοία τύπου RO-RO που εκτελούν τις γραμμές στην Ελλάδα και άλλο τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια των 320 μέτρων", προσθέτει,

Για την τοποθέτηση του Υπουργείου ότι σε ό,τι αφορά στα έσοδα από τις εταιρείες υδρογονανθράκων, οι συμφωνίες ισχύουν μέχρι τη 31 Αυγούστου 2016, η ΣΥΑΛΚ αναφέρει ότι η κυβέρνηση "έχει διασφαλίσει ότι η Κοινοπραξία δεν θα λαμβάνει οποιαδήποτε έσοδα από τις εταιρείες μέχρι τη λήξη των συμφωνιών, ενώ τα έσοδα θα λαμβάνονται από το Κράτος".

"Δεν μας λέει το Υπουργείο όμως, τι θα γίνει από την 1η Σεπτεμβρίου 2016, όταν εγκριθούν οι παρατάσεις που ζήτησαν οι εν λόγω εταιρείες. Ποίος θα επωφελείται από αυτά τα έσοδα και ποιος θα απολέσει τελικά αυτά τα έσοδα", διερωτάται η ΣΥΑΛΚ.

Η Ανακοίνωση του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων

1. Στόχος του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων ήταν και παραμένει η ενιαία ανάπτυξη του Λιμανιού και της Μαρίνας της Λάρνακας, έτσι ώστε το Λιμάνι να καταστεί το κύριο επιβατηγό Λιμάνι της Κύπρου και η Μαρίνα να μπορεί να φιλοξενεί μέχρι 1000 σκάφη, προσφέροντας υπηρεσίες τελευταίας τεχνολογίας. Για το εν λόγω ζήτημα, καμία ανατροπή δεν έχει σημειωθεί.

2. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κοινοπραξίας Ζήνων και της Διαχειριστικής Επιτροπής συνεχίζονται στη βάση του οικονομικού μοντέλου που υποβλήθηκε από την Κοινοπραξία, τον Αύγουστο του 2014, το οποίο δεν διαφέρει από τους όρους των αρχικών εγγράφων του διαγωνισμού.

3. Στην προκαταρκτική Συμφωνία που είχε επιτευχθεί στις 3 Αυγούστου 2012, περιλαμβάνεται επένδυση ύψους 120 εκ. ευρώ, η οποία μειώθηκε στα 70 εκ. ευρώ, εξαιτίας της αδυναμίας να εξευρεθεί επενδυτής. Η υπό διαπραγμάτευση Συμφωνία παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα, περιλαμβάνοντας και τις τρεις φάσεις του Έργου, κάτι που ίσχυε και στην αρχική Συμφωνία. Η μόνη αλλαγή είναι η μετάθεση της κατασκευής της εξωτερικής προβλήτας (jetty) σε επόμενη φάση.

4. Για το θέμα υποδομής του Λιμανιού και του κύκλου περιστροφής, η αρχική προσφορά της Κοινοπραξίας παραμένει ως έχει, καθώς έχει κριθεί με απόφαση της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών, κατόπιν προσφυγών που υπήρξαν από άλλους προσφοροδότες, ότι είναι συμβατή με τις απαιτήσεις των αρχικών εγγράφων του διαγωνισμού.

5. Σε ό,τι αφορά στα έσοδα από τις εταιρείες υδρογονανθράκων, οι συμφωνίες ισχύουν μέχρι τη 31 Αυγούστου 2016. Η κυβέρνηση έχει διασφαλίσει ότι η Κοινοπραξία δεν θα λαμβάνει οποιαδήποτε έσοδα από τις εταιρείες μέχρι τη λήξη των συμφωνιών, ενώ τα έσοδα θα λαμβάνονται από το Κράτος.

6. Η Διαχειριστική Επιτροπή λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε η τελική Συμφωνία να συνάδει με τους όρους των αρχικών εγγράφων του διαγωνισμού, κατά τρόπο που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και την τήρηση των δεσμεύσεων που είχαν αναληφθεί από την Κοινοπραξία, για την αποπληρωμή ενός συγκεκριμένου ποσού στο Κράτος.

7. Επισημαίνεται, τέλος, ότι με δεδομένο ότι στην πορεία έχει καλυφθεί σημαντικό μέρος των εκκρεμοτήτων, η Συμφωνία αναμένεται να είναι έτοιμη για τελική υπογραφή στα μέσα Ιουνίου 2015.

Δειτε Επισης

Το πράσινο κτίριο του ΚΕΒΕ... Τα βήματα μετατροπής και ο στόχος εξασφάλισης της πράσινης πιστοποίησης(pics)
Δήμος Παναγιώτου (Limassol Greens): Οι προοπτικές της Κύπρου ως επενδυτικού κέντρου και ο ρόλος του τομέα των κατασκευών
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Η κατάσταση των ΜΕΔ στο τραπεζικό σύστημα της χώρας-Στα πόσα εκατ. τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια
Καβγάς στα «απόνερα» της διακοπής της σύμβασης για το λιμάνι και την μαρίνα-Στα άκρα Kition και κυβέρνηση
Σήκωσε το γάντι στα «πυρά» της Kition το υπ. Μεταφορών-Απαντά μετά από διαβούλευση με τη Νομική Υπηρεσία
Φουλ επίθεση η Kition... Παράνομος τερματισμός της σύμβασης, πλήρης ανεπάρκεια διαχείρισης της κατάστασης
Nissi Park: Αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών μέσω ανακαίνισης δωματίων και κοινόχρηστων χώρων (photos)
Όμιλος Punin: Η δραστηριοποίηση, τα μεγάλα σχέδια και το όραμα του ιδρυτή του για την Κύπρο
Ηλεκτρική διασύνδεση σε θολά νερά και ο κίνδυνος… ηλεκτροπληξίας για την Κυπριακή Δημοκρατία