Οι πρωταγωνιστές των κυπριακών δρόμων

Στροφή προς τα SUV αλλά πρώτη επιλογή τα hatchback, προτεραιότητα σε χαμηλότερου κυβισμού αυτοκίνητα σε συνδυασμό με την ευρύτερη πτώση στις πωλήσεις είναι τα σημαντικά κομμάτια του παζλ της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, κατά τα έτη 2007 μέχρι 2014, δηλαδή από τα καλά χρόνια πριν την κρίση μέχρι το κούρεμα και την οικονομική ύφεση στην Κύπρο.

Τα στοιχεία της εταιρείας Innosoft (Πηγή: ΟΕΒ – ΣΕΜΟ), η οποία μηνιαίως επεξεργάζεται τα δεδομένα που αφορούν την αγορά καινούργιων επιβατικών οχημάτων παρουσιάζουν τις τάσεις της αγοράς, τις μάρκες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αλλά και τα πιο δημοφιλή επιβατικά μοντέλα της κάθε χρονιάς κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα best seller έχουν οδηγήσει γνωστές μάρκες αυτοκινήτων στην πρώτη τριάδα σχετικής λίστας με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Nissan, Ford και Toyota επικρατούν στα σαλούν
Εντός οκτώ ετών, δηλαδή από τις αρχές του 2007 έως του τέλος του 2014, η Nissan κατέκτησε έξι φορές την πρωτιά στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Πιο ειδικά από το 2008 μέχρι το 2013 η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, της οποίας τα μοντέλα εισάγονται από τον όμιλο Πηλακούτα, πούλησε στην κυπριακή αγορά τα περισσότερα οχήματα. Τις μισές από τις προαναφερθείσες χρονιές το Nissan Qashqai ήταν το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο.

Το 2007 η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις, ενώ κατά το περασμένο έτος η Toyota βρέθηκε στην κορυφή της σχετικής λίστας. Πρέπει, παράλληλα να σημειωθεί ότι Nissan, Ford και Toyota έχουν καταλάβει τις 19 από τις συνολικά 24 θέσεις στον πίνακα με τις τρεις κορυφαίες μάρκες κατά τα έτη 2007-14, σε σχέση πάντα με τις πωλήσεις που έχουν καταγράψει στην Κύπρο. Στο infographic που έπεται του ρεπορτάζ η ακριβής εικόνα για τις πρώτες μάρκες σε πωλήσεις κάθε χρονιάς.

Προτίμηση στα γιαπωνέζικα
Αξιοπιστία, καλή τιμή και design αποτελούν τα βασικά συστατικά επιτυχίας για τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην κυπριακή αγορά κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια. Την ίδια ώρα πιο δημοφιλή φαίνεται να είναι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, τα οποία καταλαμβάνουν 14 θέσεις από τις 24 του πίνακα με τα τρία πιο δημοφιλή μοντέλα της οκταετίας. Οι λεπτομέρειες για τα πιο δημοφιλή μοντέλα κάθε χρονιάς βρίσκονται επίσης στο ακόλουθο infographic.

Πιο δημοφιλή τα μεσαίου κυβισμού
Τα μισά από τα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί το 2014 είναι κυβισμού από 1.261 μέχρι 1.660 κυβικά. Πιο ειδικά αναφέρεται ότι από το σύνολο 8.283 σαλούν οχημάτων που διατέθηκαν το περασμένο έτος, ποσοστό της τάξης του 49,7% αντιστοιχεί στις προαναφερθείσες κατηγορίες οχημάτων. Ψηλά στη λίστα και τα οχήματα μέχρι 2.050 κυβικά, αλλά και τα μικρά, αυτών δηλαδή που ο κυβισμός είναι μέχρι τα 1.250 κυβικά.

Διαχρονικά πρώτα τα hatchback
Τα hatchback ή τα «κοντά» όπως στην αγορά λέγονται παραμένουν η πρώτη επιλογή των αγοραστών αυτοκινήτων στην Κύπρο. Από το 2007 έως και το τέλος του περασμένου έτους ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτου έχει κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά. Δεύτερα, πλέον, στη σχετική λίστα είναι τα SUV ενώ θα πρέπει να σημειωθεί μεγάλη πτώση έχουν καταγράψει οι πωλήσεις των κάμπριο. Το 2007 οι πωλήσεις του συγκεκριμένου τύπου οχημάτων αντιστοιχούσε στο 4,5% των συνολικών πωλήσεων. Το 2014 οι πωλήσεις κάμπριο αυτοκινήτων ήταν μόλις το 0,6% της αγοράς.



Δειτε Επισης

Οι τρεις νέες αφίξεις στο Metropolis Mall και το πρώτο κατάστημα Vero Moda στην Κύπρο
Τα φορτώνει στους κατασκευαστές για τις ανακλήσεις οχημάτων το ΤΟΜ-«Τηρούσαν χαμηλούς τόνους»
Αλφαμέγα: Πράσινο φως για τη νέα υπεραγορά στην Έγκωμη-Ισχυροποιεί την παρουσία της στην περιοχή
Η Lidl Κύπρου ενισχύει σταθερά το έργο του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού με νέα δωρεά ύψους €50.000
«Αισθητές διαφορές» στην τιμολόγηση καυσίμων βλέπει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
CTC, Ermes, Woolworth: Καθυστερούν τα αποτελέσματα 2024 λόγω στρατηγικής αναδιάρθρωσης και πώλησης Superhome
Λούκας Λεωνίδου(Toyota Κύπρου): Πελάτες παγώνουν αγορές ηλεκτρικών οχημάτων
Το λιανικό εμπόριο στην εποχή του e-commerce...Οι στρατηγικές omnichannel και ο ανταγωνισμός σε ένα δυναμικό τοπίο
Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο
Takata: Τηλεφωνικό κέντρο από ΤΟΜ για πολίτες που δεν μπόρεσαν να κλείσουν ραντεβού για ανακλήσεις