Σπαρσής: Απαντήσεις σε πελάτες εντός 10 ημερών
13:55 - 03 Απριλίου 2015
Ο επικεφαλής της τραπεζικής για επιχειρήσεις της Τράπεζας Κύπρου, Νικόλας Σπαρσής, μίλησε για την αχίλλειο πτέρνα του τραπεζικού συστήματος της χώρας και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Ο κ. Σπαρσής έκανε παρουσίαση σε συνέδριο της Τράπεζας Κύπρου που απευθυνόταν σε μεγάλους πελάτες του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Σημαντικό κομμάτι στην ομιλία του η δέσμευση του για άμεση απάντηση σε αιτήματα πελατών για δανειοδότηση: τρεις μέρες για τις αρνητικές απαντήσεις και δέκα για όσους θα εγκριθούν.
Ο κ. Σπαρσής τόνισε πως τα τρία βασικά προβλήματα του τραπεζικού συστήματος ήταν η ανάπτυξη και ο υπολογισμός του ρίσκου που δεν έγινε, οι εξασφαλίσεις σε σχέση με την ικανότητα αποπληρωμής δανείων και τα δεδομένα μικροοικονομικών και μακροοικονομικών δεδομένων.
«Θα έπρεπε από χρόνια να είχαμε τη δομή που σήμερα έχουμε στην τράπεζα για διαχείριση των εργασιών μας. Μπορούμε να παραχωρήσουμε δάνεια και κυρίως θέλουμε να προχωρήσουμε σε χορηγήσεις δανείων. Πρέπει να δούμε ποιοι τομείς έχουν δυναμική και θεωρώ πως ο τουρισμός, η γεωργία, η υγεία ή η εκπαίδευση έχουν τα θετικά χαρακτηριστικά για τα οποία μπορούν να γίνουν επενδύσεις. Πώς όμως προχωρούμε σε καλές χορηγήσεις δανείων; Επενδύουμε στις διαδικασίες, στις προσωπικές επαφές και στα συστήματά μας. Χρειάζεται να έχουμε πρόσβαση σε ελεγμένους λογαριασμούς, προκειμένου να κατανοήσουμε τα οικονομικά των εταιρειών σας. Γιατί το κάνουμε αυτό; Ακριβώς για να καταλάβουμε τις επιχειρήσεις και να δούμε ποια είναι τα θετικά σημεία ή και τα αρνητικά, προκειμένου να δώσουμε κι εμείς την άποψή μας» τόνισε ο κ. Σπαρσής.
Μάλιστα, ο κ. Σπαρσής απευθυνόμενος στο κοινό που προέρχεται αποκλειστικά από επιχειρήσεις και δη μεγάλες, δεσμεύτηκε ότι πλέον οι διαδικασίες της Τράπεζας Κύπρου υπαγορεύουν θετική απάντηση σε αιτήματα πελατών εντός μόνο δέκα ημερών. Η εν λόγω τοποθέτηση-δέσμευση σχολιάστηκε θετικά από αρκετό κόσμο στην αίθουσα του συνεδρίου.