Etihad Airways: Ένα δις δολάρια στην ΕΕ
09:20 - 21 Απριλίου 2015
Ένα 1 δισ. δολάρια στο συνδυασμένο ΑΕΠ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνείσφερε η Etihad Airways το 2014, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Oxford Economics.
Με σκοπό την ενημέρωση σχετικά με τα οφέλη που η Etihad Airways προσφέρει στους Ευρωπαίους πολίτες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της James Hogan, πραγματοποίησε πρόσφατα επίσημη συνάντηση με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Violeta Bulc.
Όπως δήλωσε ο κ. Hogan, ο κλάδος των αερομεταφορών αποτελεί μια παγκόσμια βιομηχανία, όχι μια περιφερειακή επιχείρηση και ότι οι όποιες κινήσεις γίνονται που στόχο έχουν να θέσουν εμπόδια στην πρόσβαση ξένων αερομεταφορέων και περιορισμό του ανταγωνισμού, όχι μόνο βλάπτει την Etihad Airways και τους Ευρωπαίους εταίρους της, αλλά επηρεάζει το σύνολο του τομέα, με κίνδυνο τον κλονισμό της διεθνούς εμπιστοσύνης στη δέσμευση της Ευρώπης για στήριξη του παγκόσμιου εμπορίου και των επενδύσεων.
Παραθέτοντας στοιχεία από έρευνα που διεξήχθη από το Oxford Economics, ο κ. Hogan ανέφερε ότι το 2014, από τις βασικές λειτουργίες της Etihad Airways εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η εταιρεία συνεισέφερε συνολικά 1 δισ. δολάρια στο συνδυασμένο ΑΕΠ των κρατών-μελών και υποστήριξε περισσότερες από 11.000 θέσεις εργασίας. Επιπλέον, κατά το 2014 οι δαπάνες κεφαλαίων της εταιρείας σε αεροσκάφη και λοιπό εξοπλισμό συνεισέφερε 2,6 δισ. δολάρια στο ΑΕΠ των κρατών-μελών της Ένωσης, υποστηρίζοντας περισσότερες από 28.100 θέσεις εργασίας. Η έρευνα έδειξε επίσης, ότι κατά την τελευταία δεκαετία, οι δραστηριότητες της εταιρείας συνέβαλαν περίπου 6.1 δισ. δολάρια στο ΑΕΠ των κρατών-μελών της Ε.Ε. ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της για εξοπλισμό αεροσκαφών και λοιπό εξοπλισμό ξεπέρασαν τα 11 δισ. δολάρια.
Πρόσθετα οικονομικά οφέλη υπολογίστηκαν επίσης, με βάση τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, ως αποτέλεσμα της διαρκούς επέκτασης του πτητικού προγράμματος της εταιρείας. Το 2014, οι οικονομικές παροχές στο ΑΕΠ της Ε.Ε. από τη συνδεσιμότητα πτήσεων υπολογίζεται στα 1.3 δισ. δολάρια, ενώ το ποσό για την τελευταία δεκαετία εκτιμάτε ότι ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια.
Όπως σημείωσε ο κ. Hogan η Etihad Airways δεν είναι ακόμη μια ξένη αεροπορική εταιρεία που πραγματοποιεί πτήσεις προς την Ευρώπη, διεκδικώντας μερίδιο της εγχώριας αγοράς. «Είμαστε ένας εξελιγμένος εταίρος και επενδυτής στην Ευρώπη με μακροπρόθεσμο αμοιβαίο όφελος, συμβάλλοντας δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στις οικονομίες της Ε.Ε. και εκτός, υποστηρίζοντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και προσφέροντας διευρυμένες επιλογές πτήσεων από και προς τη Γηραιά ήπειρο. Μέσω των δικών μας πτήσεων, των πτήσεων κοινού-κωδικού με τις 21 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες που διατηρούμε συμφωνίες, αλλά και των επενδύσεων μας σε πέντε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, προσθέτουμε αξία στην Ευρώπη όπως καμία άλλη ξένη αεροπορική εταιρεία», σημείωσε.
Και πρόσθεσε: «Το 2014 μόνο, μεταφέραμε 3,3 εκατ. επιβάτες προς και από τις οικονομίες της Ε.Ε., συνδέοντας 618.000 ταξιδιώτες σε πτήσεις κοινού-κωδικού ευρωπαίων συνεργατών μας και φιλοξενώντας άλλες 368.000 επιβάτες σε δικές μας πτήσεις. Επίσης, πραγματοποιούμε απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ευρώπης και 19 προορισμών που δεν εξυπηρετούνται από κανέναν αερομεταφορέα της Ε.Ε. παρέχουμε διευκολύνσεις σε ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου ή διεξάγουμε πτήσεις κοινού-κωδικού με πολλές από αυτές».Ο κ. Hogan υπογράμμισε τέλος, ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί προς την Ευρώπη. Ωστόσο, η αυξανόμενη αντίσταση από μια χούφτα ανταγωνιστών μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες, πολύ μεγαλύτερες από τον περιορισμό της δικής μας ανάπτυξης. «Πιθανά εμπόδια στην ανάπτυξη ή κίνδυνος στις επενδύσεις μας σε άλλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης θα έχουν συνέπεια η Ευρώπη να υποστεί ζημιές με την απώλεια θέσεων εργασίας, περιορισμού της συνδεσιμότητας πτήσεων, χαμένων επενδυτικών ευκαιριών σε τοπικές ή και εθνικές οικονομίες και περιορισμό των επιλογών των καταναλωτών», κατέληξε.