Τι είναι ο νέος mobile-friendly αλγόριθμος της Google και πως επηρεάζει το SEO
08:53 - 20 Απριλίου 2015
Στις 21 Απριλίου η Google θέτει σε λειτουργία το νέο αλγόριθμο που θα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης βάσει του πόσο εύχρηστη είναι στις κινητές συσκευές. Γεγονός διόλου παράξενο αφού τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνονται οι χρήστες που επισκέπτονται ιστοσελίδες μέσω κινητών τηλεφώνων.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το νέο mobile-friendly αλγόριθμο;
- Θα τρέχει για κάθε σελίδα σε πραγματικό χρόνο κάτι που σημαίνει ότι μόλις προβείτε στις απαραίτητες αλλαγές στη σελίδα σας και εντοπιστούν από τη Google θα υπάρξει άμεση σήμανση ως mobile-friendly και θα υπάρξουν τα ανάλογα αποτελέσματα.
- Ο αλγόριθμος θα ολοκληρώσει το έργο του μέσα σε μία εβδομάδα από την ημέρα της κυκλοφορίας.
- Δεν θα ελέγχει το πόσο mobile friendly θα είναι η ιστοσελίδα σας. Είτε θα είναι mobile friendly είτε όχι, χωρίς ενδιάμεση διαβάθμιση.
- Η αλλαγή θα επηρεάσει όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης σε κινητές συσκευές σε όλες τις χώρες και όλες τις γλώσσες επιφέροντας άμεση αλλαγή στο ranking. Δεν θα επηρεάσει τα desktops rankings.
- Μπορείτε να ελέγξετε το πόσο mobile-friendly είναι η σελίδα σας μέσω του εργαλείου που προσφέρει η Google εδώ.
Ποιες είναι οι οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσετε για να κάνετε την ιστοσελίδα mobile friendly?
- Να διασφαλίσετε ότι είναι κατανοητή για τη Google η διαρρύθμιση του mobile site σας.
- Επιλέξτε την πιο κατάλληλη διαμόρφωση [mobile configuration] για την εμφάνιση της ιστοσελίδας σε mobile συσκευές. Υπάρχουν τρεις επιλογές: το responsive web design, dynamic serving και τα ξεχωριστά URL. Αν χρησιμοποιείτε πάνω από μία διαμόρφωση να διασφαλίσετε ότι η κάθε μια επικοινωνεί τις σωστές πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης σε επίπεδο σελίδας.
- Ανεξαρτήτως της διαμόρφωσης που θα ακολουθήσετε πρέπει να είσαστε σίγουροι πως η Google θα ειδοποιηθεί για την αλλαγή. Αυτό θα της επιτρέψει να μοιράσει το περιεχόμενό σας με καλύτερο τρόπο σε όσους κάνουν αναζήτηση από κινητή συσκευή.
- Πρέπει να διασφαλίσετε ότι το Googlebot έχει πάντα πρόσβαση στα Javascript, το CSS και τα φωτογραφικά αρχεία ώστε να μπορεί να «βλέπει» την ιστοσελίδα σας όπως και οποιοσδήποτε επισκέπτης. Μπορείς να ελέγξεις αυτή την παράμετρο χρησιμοποιώντας το «Fetch as Google» από τα Google Webmaster Tools. Με το να μπλοκάρεις το Googlebot από περιοχές της ιστοσελίδας επιδρά αρνητικά στη χρήση του αλγόριθμου της Google καθώς επίσης και το indexing του περιεχομένου της σελίδας σας. Ως αποτέλεσμα το ranking της σελίδας θα επηρεαστεί.
- Πρέπει να διασφαλίσετε ότι όλο το περιεχόμενο καθώς και τα βίντεο λειτουργούν απ’ οποιαδήποτε συσκευή και αν επισκεφθείτε τη σελίδα σας. Για παράδειγμα μπορείτε να χρησιμοποιείτε HTML5 για τα animation ή να προσαρμόσετε τα video ώστε να παίζουν σε όλους τους browser. Επίσης χρησιμοποιήστε αντίγραφα του βίντεο για τους browser που δεν υποστηρίζουν video format.
- Πρέπει να διασφαλίσετε πως τα URL redirections είναι σωστά και δεν στέλνουν τους χρήστες σε άλλες σελίδες απ’ αυτές στις οποίες ήθελαν να κατευθυνθούν. Αυτό θεωρείτε ως πολύ ενοχλητικό για οποιονδήποτε χρήστε και θα πρέπει να το προσέξετε ώστε να υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία των url του desktop version της σελίδας με αυτά του mobile version.
- Πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα cross-links επίσης παραπέμπουν στις αντίστοιχες σωστές σελίδες.
- Τέλος ένα mobile site που φορτώνει πολύ αργά θα εκνευρίσει απόλυτα οποιονδήποτε χρήστη κινητής συσκευής. Κανένας δεν θέλει να περιμένει για να δει το περιεχόμενό σας. Το εργαλείο PageSpeedInsights της Google σας επιτρέπει να ελέγξετε και να εντοπίσετε πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζει η σελίδα σας και μπορεί να την καθυστερεί.
Υπηρεσίες SEO και Web Development προσφέρει η Kondiment.