Powered by

Υπό επεξεργασία 4 νομοσχέδια για δημόσιες συμβάσεις

Σε μεταρρύθμιση του πλαισίου που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις, στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα προχωρεί η Κυβέρνηση ανέφερε ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης.  Ήδη, όπως ανέφερε, έχουν ετοιμαστεί τέσσερα σχετικά νομοσχέδια που βρίσκονται στη Νομική Υπηρεσία για επεξεργασία.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο Προεδρικό Μέγαρο, μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Πετρίδης είπε ότι «σε σχέση και με περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό που αφορούν κρούσματα ενδεχόμενης διαπλοκής και διαφθοράς στη διαδικασία δημοσίων συμβάσεων, η Προεδρία και το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας, σε συνεργασία με τον Γενικό Ελεγκτή, έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε σε μεταρρύθμιση του πλαισίου που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις, στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα.

Μετά από μελέτη του θέματος, και με βάση σύγχρονες διεθνείς πρακτικές,  το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σειρά μέτρων που εκσυγχρονίζουν το πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων. 

Όπως ανέφερε ο κ. Πετρίδης, τα μέτρα ενισχύσουν την διαφάνεια και την επιστημονική προσέγγιση και παράλληλα επισπεύδουν τη διαδικασία των δημοσίων συμβάσεων. 
 
1.    Η σύνθεση της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών (ΑΑΠ) τροποποιείται ώστε να αποτελείται από τουλάχιστον δύο νομικούς και τρία μέλη άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι όμως να έχουν πείρα σε θέματα δημοσίων συμβάσεων. Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα διορίζονται πλέον τα πιο κατάλληλα άτομα στο σημαντικό αυτό Όργανο.
 

2.    Επισπεύδονται οι διαδικασίες εξέτασης των προσφορών από την ΑΑΠ. Καθορίζονται προθεσμίες για τη διαδικασία εξέτασης της προσφυγής που μειώνουν το χρόνο εξέτασης από πέντε σε τρεις βδομάδες. 

3.    Αναθεωρούνται προς τα πάνω τα τέλη προσφυγής στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών ούτως ώστε να αποτρέπεται η προσφυγή για χάριν της προσφυγής, ενώ θα επιστρέφεται το 50% των τελών  - κάτι που δεν γίνεται σήμερα - σε περίπτωση επιτυχίας της προσφυγής, διευκολύνοντας την προσφυγή σε αυτούς που πραγματικά πιστεύουν ότι δεν ακολουθήθηκαν οι ορθές διαδικασίες. 
 
4.    Σύσταση κεντρικών Υπηρεσιών Προμηθειών σε Υπουργεία ή Τμήματα που διαχειρίζονται μεγάλο αριθμό δημοσίων συβάσεων που θα στελεχώνονται από εξειδικευμένους λειτουργούς προμηθειών, παρά να διενεργούνται Διαγωνισμοί από διάφορα Τμήματα του ίδιου Υπουργείου. Επίσης οι κεντρικές αυτές Υπηρεσίες θα αναλαμβάνουν τις διαδικασίες συμβάσεων και για άλλες αναθέτουσες Αρχές, κάτι που πιστεύουμε θα αντιμετωπίσει και φαινόμενα μη ορθής τήρησης των διαδικασιών από μικρότερες συνήθως αναθέτουσες Αρχές.
 
5.    Εισαγωγή του ρόλου πιστοποιημένου λειτουργού των προμηθειών: Με αυτό τον τρόπο εισάγουμε τον επαγγελματισμό στις δημόσιες συμβάσεις. Με κατάλληλα καταρτισμένους λειτουργούς, πλήρους απασχόλησης σε θέματα δημοσίων συμβάσεων, με πιστοποιημένη επάρκεια μέσω επαγγελματικών εξετάσεων ενδεχόμενα και από Σώματα στο εξωτερικό. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και είναι κάτι που θέλουμε να εισάγουμε για ένα εύρος επαγγελμάτων στη Δημόσια Υπηρεσία, ιδιαίτερα για αυτά που αφορούν την εξυπηρέτηση του κοινού. Δηλαδή, να υπάρχει πιστοποίηση ότι κάποιος είναι καταρτισμένος, επαγγελματίας και έχει κάνει την εκπαίδευση για να διεξάγει αυτά τα καθήκοντα. 
 
 6.    Σύσταση Ανεξάρτητης Μονάδας Προμηθειών η οποία θα υπάγεται στο Γενικό Λογιστήριο τις Δημοκρατίας και θα στελεχωθεί από υφιστάμενο προσωπικό της Δημόσιας Υπηρεσίας. Η Μονάδα θα διενεργεί εκ μέρους των αναθετουσών Αρχών εξ ολοκλήρου τη διαδικασία του διαγωνισμού και θα καθοδηγεί τις αναθέτουσες Αρχές που διαχειρίζονται μικρό αριθμό διαγωνισμών στην ετοιμασία εγγράφων και τη διενέργεια διαγωνισμών για ανάθεση συμβάσεων. Επισημαίνεται ότι για τη σύσταση της Ανεξάρτητης Μονάδας Προμηθειών και των Κεντρικών Υπηρεσιών Προμηθειών απαιτείται η διενέργεια μελέτης που θα διαρκέσει τέσσερεις περίπου μήνες.

7.    Διεύρυνση χρήσης των Συμφωνιών Πλαίσιο, για εξασφάλιση υπηρεσιών και προϊόντων κοινής χρήσης, διενέργεια βασικά ενός μεγάλου διαγωνισμού από το Γενικό Λογιστήριο, με επαγγελματικό τρόπο, για κάλυψη των αναγκών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, γεγονός που εξασφαλίζει δημοσιονομικό όφελος για το κράτος. 

8.    Για διαγωνισμούς συγκεκριμένης αξίας από την 1η Σεπτεμβρίου 2015, η υποβολή των προσφορών θα γίνεται ηλεκτρονικά, κάτι που πιστεύουμε θα αυξήσει τόσο την ταχύτητα της διαδικασίας αξιολόγησης και θα ενισχύσει τη διαφάνεια. 
 
9.    Άμεσα, και για επίλυση μερικώς των προβλημάτων, για ενίσχυση τόσο του επαγγελματισμού, αλλά και της διαφάνειας, κυρίως των μεγάλων διαγωνισμών, θα παρέχεται στις Αναθέτουσες Αρχές υποστήριξη από το Γενικό Λογιστήριο, κατά την  ετοιμασία των εγγράφων του διαγωνισμού, καθώς επίσης και για τον έλεγχο της ποιότητας (quality control) πριν την προκήρυξή του. 

 

Δειτε Επισης

Το τρίπτυχο ζητημάτων που ανέδειξε στο Ecofin ο Κεραυνός-Εγκρίθηκε το τροποποιημένο ΣΑΑ της Κύπρου
Εβδομαδιαίες ζημιές 0,71% για το ΧΑΚ
«Τεχνικές αδυναμίες και μονομερής ενέργεια στη μελέτη βιωσιμότητας για Κέντρο Φιλοξενίας»-Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ στον Φ. Φαίδωνος
Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου η υποβολή δήλωσης εισοδήματος ατόμου-Δόθηκε παράταση
Ζητά συνάντηση με Χριστοδουλίδη για επίλυση προβλημάτων στον ΕΟΑ Πάφου το ΕΒΕΠ
Γενικό Λογιστήριο: Υπογραφή σύμβασης για σύστημα συντάξεων δημόσιων και ημικρατικών υπαλλήλων
Γιάννης Παναγιώτου στο EPSCO της Ε.Ε.: Θετική η πορεία της κυπριακής αγοράς εργασίας
Οριακή μείωση ανάπτυξης και χαμηλότερος πληθωρισμός-Οι νέες προβλέψεις της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη μέρα στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου
Προς έγκριση από το Ecofin το τροποποιημένο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου