Ακριβό και μη βιώσιμο το ΚΟΠ TV

Με το κόστος να αξιολογείται ως τεράστιο, τη βιωσιμότητα του πακέτου που η ΚΟΠ θέλει να πωλήσει ως επισφαλή και τις υποχρεώσεις σε ενδεχόμενο συνεργασίας να είναι ιδιαίτερα βαριές λόγω κυρίως των αδρών προκαταβολών που ήδη έδωσε η ΚΟΠ, η Cyta δύσκολα θα προχωρήσει σε συμφωνία με την Ομοσπονδία για τα τηλεοπτικά συμβόλαια ομάδων που αφορούν την περίοδο 2016-19. Ήδη εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις για εξασφάλιση μέρους του πακέτου, με ταυτόχρονη εκστρατεία για νέα συμβόλαια με τις ομάδες εάν και εφόσον προχωρήσει η όποια συμφωνία ΚΟΠ-Cyta.

Οι δύο πλευρές βρέθηκαν στο τραπέζι του διαλόγου τις τελευταίες ημέρες, ενώ όπως αποκάλυψε με ρεπορτάζ του το InBusinessNews η ΚΟΠ περιπλέκει την κατάσταση με τις προκαταβολές (σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 35%) που έδωσε σε ομάδες, προκειμένου να εξασφαλίσει την υπογραφή τους. Σημειώνεται, παράλληλα ότι η ΚΟΠ για τις 20 ομάδες που έχει στο τηλεοπτικό, χαρτοφυλάκιό της για την περίοδο 2016-19 έχει υπογράψει συμβόλαια που ξεπερνούν τα 12 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Εξάλλου, η ΚΟΠ έκανε τους σχεδιασμούς προσδοκώντας στην εξασφάλιση μεγάλου αριθμού ομάδων (όπως και έγινε) κι έπειτα την πώληση του πακέτου σε πέραν της μίας πλατφόρμας. Με βάση αυτό το σκεπτικό τα ψηλά συμβόλαια της ΚΟΠ έχουν μία σχετική επιχειρηματική λογική, ωστόσο, σε ενδεχόμενο πώλησής τους σε κάποια πλατφόρμα (π.χ. στη Cyta) τα δεδομένα είναι μάλλον δυσμενή, αφού πολύ απλά τα συμβόλαια που η ΚΟΠ έχει συνάψει με ομάδες είναι ιδιαίτερα ψηλά.

Για παράδειγμα σήμερα η ΑΕΛ βρίσκεται στη Cyta με ένα ποσό της τάξης του 1,1 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και χορηγία για την επίσημη εμφάνιση της ομάδας, η οποία κοστολογείται κάπου στις 200 χιλιάδες ευρώ, οπότε χάριν υπολογισμών μπορούμε να πούμε ότι τα τηλεοπτικά της ΑΕΛ είναι της τάξης των 800 χιλιάδων. Η συμφωνία της λεμεσιανής ομάδας με την ΚΟΠ φτάνει το 1,3 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Μάλιστα, στην ομάδα έχουν ήδη παραχωρηθεί προκαταβολές που ξεπερνούν το 1/4 της συνολικής συμφωνίας. Παρόμοια περίπτωση είναι και αυτή της ΑΕΚ, η οποία με τη σημερινή συμφωνία που έχει με τη Cyta λαμβάνει 800 χιλιάδες ετησίως, ενώ επίσης περιλαμβάνεται η χορηγία φανέλας. Το συμβόλαιο της ΑΕΚ με την ΚΟΠ ξεπερνά τις 900 χιλιάδες ετησίως.

Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή η Cyta αλλά και η Primetel έχουν τα δικαιώματα για τις ομάδες της πρώτης κατηγορίας με τα συνολικά συμβόλαια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα να υπολογίζονται στα 10 εκατ. ευρώ, εάν αφαιρεθούν και κάποια ποσά που αφορούν σε χορηγίες στις επίσημες εμφανίσεις των ομάδων. Η ΚΟΠ με τη σειρά της προσφέρει ένα πακέτο ομάδων έναντι 10 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο, δεν περιλαμβάνει ΑΠΟΕΛ, Ομόνοια, Ανόρθωση και Απόλλωνα, οι οποίες μαζί με την ΑΕΛ διαχρονικά είναι ομάδες που στοχεύουν και κερδίζουν τίτλους.  

Όσον αφορά στην περίπτωση της Cyta ειδικότερα θα πρέπει να σημειωθεί πως διαθέτει σε ετήσια βάση μπάτζετ της τάξης των 20 εκατ. ευρώ για εξασφάλιση αθλητικού περιεχομένου, είτε αυτό αφορά εγχώριες διοργανώσεις είτε πρωταθλήματα και διοργανώσεις του εξωτερικού (ελληνικό μέσω Nova, αγγλικό ιταλικό, Champions League κ.α.). Με αυτά τα δεδομένα η Cyta δύσκολα θα προχωρήσει σε συμφωνία για ολόκληρο το πακέτο που σήμερα διαθέτει η ΚΟΠ για την περίοδο 2016-19, αφού σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει ουσιαστικά να διπλασιάσει το πόσο που σήμερα δίνει για εγχώριο, ποδοσφαιρικό προϊόν.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί πως εάν Cyta και ΚΟΠ διατηρήσουν θερμή τη συζήτηση για συμφωνία, αυτή θα περάσει και μέσα από τις επηρεαζόμενες ομάδες, προκειμένου να γίνει προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης των ψηλών συμβολαίων που έχουν υπογράψει με την ΚΟΠ. Εγχείρημα δύσκολο λόγω και των προκαταβολών που έχουν δοθεί, κάτι που συνεπάγεται σαφώς μειωμένα έσοδα για τους συλλόγους τα επόμενα χρόνια.

Την ίδια στιγμή δεν πρέπει να θεωρείται απίθανο Cyta και ΚΟΠ να προχωρήσουν σε συμφωνία για ορισμένες από τις ομάδες με τις οποίες η Ομοσπονδία διατηρεί συμβόλαια, με την ελπίδα ότι σε μεταγενέστερο στάδιο θα καταφέρει να ελκύσει το ενδιαφέρον και των άλλων εταιρειών που διατηρούν τηλεοπτικές πλατφόρμες, προκειμένου να αποξενωθεί και το υπόλοιπο πακέτο που θα έχει στην κατοχή της.  

Eξάλλου, όπως έγραψε ξανά το InBusinessNews η παράμετρος που αφορά στον τρόπο διεξαγωγής του πρωταθλήματος και δη ο αριθμός των ομάδων της πρώτης κατηγορίας διαδραματίζουν τον δικό τους ρόλο σε όσα αναφέρονται πιο πάνω. Μάλιστα, η πρόσφατη γενική συνέλευση της ΚΟΠ που φαίνεται να μην προκρίνει το πλάνο για αύξηση των ομάδων σε περισσότερες από 14, περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα.

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης