Και η Maersk στο παιχνίδι για τον ΟΛΠ
09:21 - 30 Μαρτίου 2015
Την πρόθεσή της να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του ΟΛΠ μετά τις δηλώσεις Δραγασάκη για την ιδιωτικοποίηση στο Πεκίνο επιβεβαιώνει η θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Moller-Maersk Group, APΜ Terminals.
Αυτό σημειώνουν στο Capital.gr εξαιρετικά ενημερωμένες πηγές από το Λονδίνο που επικοινώνησαν κατά το Σαββατοκύριακο (28-29/3) με στελέχη του ομίλου διαχείρισης λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ο οποίος έχει προκριθεί και συμμετάσχει, όπως και η κινεζική Cosco, στην τελική φάση του διαγωνισμού για την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας του παραχωρησιούχου του λιμανιού του Πειραιά, ΟΛΠ ΑΕ.
Το αντίπαλο δέος της Cosco, όπως χαρακτηρίζουν εύλογα την Maersk, κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας, «δεν δείχνει να πτοείται από την αύξηση του πολικού ρίσκου στην Ελλάδα» σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Εκτιμούν δε πως οι δηλώσεις Δραγασάκη αποτελούν την θρυαλλίδα που θέτει σε «κόκκινο συναγερμό» τους μνηστήρες της ΟΛΠ ΑΕ.
Από την πλευρά τους πηγές εμπλεκόμενες στη διαδικασία του διαγωνισμού στην Αθήνα, αναφέρουν πως η Maersk είναι ιδιαίτερα ενεργή στην διαδικασία αυτή και αναφέρουν προς επιβεβαίωση τούτου και τις on line επισκέψεις της στο Virtual Data Room του ΟΛΠ και του ΟΛΘ τόσο πριν όσο και μετά τις εκλογές.
Οι Δανοί δεν έχουν κρύψει το ισχυρό ενδιαφέρον τους και μάλιστα λίγο πριν τα μέσα Φεβρουαρίου ο εκπρόσωπος της APM, Tom Boyd ανέφερε στην Wall Street Journal πως «παραμένουμε δεσμευμένοι στην ανάπτυξη της Ελλάδας και όσον αφορά στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια η ιδιωτικοποίηση του Πειραιά είναι μια θετική ευκαιρία για επενδύσεις και ανάπτυξη της οικονομίας».
Το τελευταίο διάστημα πάντως η αίσθηση μεταξύ των καλύτερα ενημερωμένων πλευρών της αγοράς είναι πως η Maersk αντιμετωπίζει ως φαβορί την Cosco στο Πειραιά και ναι μεν θα καταθέσει σοβαρή δεσμευτική προσφορά πλην όμως εκτιμάται ότι θα αποφύγει να εισέλθει σε ένα πόλεμο πλειοδοσίας. Αντ’ αυτού θα επικεντρωθεί στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ.
Όλα αυτά βέβαια εφόσον τελικά πράγματι προχωρήσει ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ και ακολούθως για τον ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται πως την Παρασκευή ο αντιπρόεδρος της κυβέρνηση Γιάννης Δραγασάκη δήλωσε στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και ειδικότερα σε συνέντευξή του προς τον συντάκτη του Xinhua, Wang Bowen, πως «η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα ολοκληρωθεί εντός των επομένων εβδομάδων».
Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΠ εμπίπτει σε αυτούς που η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν με βάση τη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου με το Eurogroup. Η οποία συμφωνία με τη σειρά της επαναεπιβεβαιώθηκε κατά την πρόσφατη επταμερή συνάντηση του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα (με Μέρκελ, Ολάντ, Τουσκ, Γιούνκερ, Ντράγκι, Ντάισελμπλουμ) στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ.
Υπενθυμίζεται πως στη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ έχουν προκριθεί εκτός από την Cosco και την θυγατρική της Maersk, APM Terminals και η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η αμερικανική Ports America και η νεοζηλανδέζικη Utilico Emerging Markets Limited.
Πάντως, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη στο Πεκίνο για ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ, δήλωσε το Σάββατο πως «η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν σαφής. Ότι δημοσιεύματα υπάρχουν σήμερα (σ.σ.: Σάββατο) αναφορικά με αυτό το θέμα θα αποσαφηνιστούν αξιόπιστα και έγκαιρα μόνο μετά την επιστροφή της ελληνικής αντιπροσωπείας από την Κίνα». «Τα δημοσιεύματα αυτά δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν μεταβολή της θέσης της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα του λιμανιού του ΟΛΠ», συμπλήρωσε.
ΠΗΓΗ: capital.gr