Martin Lindstrom: O branding guru στο Royall Hall
08:45 - 27 Μαρτίου 2015
Το περιοδικό TIME τον κατέταξε ανάμεσα στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη το 2009, ενώ το 2014 βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των 30 top brand professionals. Σήμερα, ο guru του branding, Martin Lindstrom, υπόσχεται να καθηλώσει από την αρχή μέχρι το τέλος τους παρευρισκόμενους στο 2nd Brand Congress που διεξάγεται στο Royall Hall στη Λευκωσία.
O κορυφαίος brand professional του κόσμου, Martin Lindstrom, ο οποίος θα ηγείται του συνεδρίου με τρεις δυναμικές παρουσιάσεις, προσκάλεσε τους συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους case studies που ξεχωρίζουν, τα οποία θα αναλύσει επί σκηνής ή τα στοιχεία της εταιρείας τους, ώστε να δώσει τις κατευθυντήριες γραμμές, με στόχο να μετατραπεί στο επόμενο παράδειγμα για την αγορά. Ζήτησε συγκεκριμένα δεδομένα από κάθε εταιρεία που δήλωσε συμμετοχή και που θέλει να γίνει το επόμενο case study του, ώστε να μπορεί να επιλέξει αυτά που θα παρουσιάσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πλατινένιος Χορηγός του συνεδρίου, ΜΤΝ, προσφέρει σε ένα τυχερό το «MTN 4G Broadband in a Box» για εύκολο, γρήγορο και απεριόριστο internet από όλες του τις συσκευές, χωρίς σταθερή γραμμή, ενώ ο Χρυσός Χορηγός, Carlsberg, προσφέρει τη δυνατότητα να κερδίσετε ένα από τα δύο βιβλία του διάσημου brand Futurist, Martin Lindstrom: «Byology - Truth and Lies About Why We Buy» και «Brandsense».
Στόχος του στο συνέδριο θα είναι να δείξει στους συμμετέχοντες πώς μπορούν να μπουν στο μυαλό των καταναλωτών και να ενισχύσουν το brand τους. Brandsense, Brand ROI και This is your buyology. The shocking truth about why we buy, θα είναι οι τρεις δυναμικές παρουσιάσεις του κ. Lindstrom.
Στην κορυφή των brands
Στα παιδικά του χρόνια, μεγαλώνοντας στη Δανία, μοναδική σκέψη στο μυαλό του μικρού Martin ήταν τα Lego. Έφτιαξε και κοιμόταν πάνω σ’ ένα κρεβάτι από τέτοια, ενώ η αυλή του σπιτιού ήταν γεμάτη με τις εντυπωσιακές Lego δημιουργίες του, οι οποίες προσέλκυαν επισκέπτες από διάφορες περιοχές. Ανάμεσά τους και ο δικηγόρος της εταιρείας Lego, ο οποίος φυσικά δεν κίνησε αγωγή για τη χρήση του brand εν αγνοία τους! Αντιθέτως, «στρατολόγησε» τον 12χρονο Martin ως σύμβουλο της εταιρείας.
Το κέρδος για τον μικρό ήταν να αποκτήσει πρώτος, πριν από κάθε άλλο παιδί στον κόσμο, το πράσινο τουβλάκι της συλλογής.
Κάπως έτσι ο Martin Lindstrom γνώρισε τον μαγικό κόσμο του branding, του marketing και της διαφήμισης. Σήμερα, τρεις δεκαετίες αργότερα, τον εμπιστεύονται και τον συμβουλεύονται δεκάδες εταιρείες από τη λίστα του Fortune 100. Στο περιοδικό TIME το όνομά του φιγουράρει στη λίστα των 100 ανθρώπων του πλανήτη με τη μεγαλύτερη επιρροή ως συγγραφέας, ομιλητής και σύμβουλος γνωστών brands, ενώ χαρακτηρίζεται πρωτοπόρος και ειδικός παγκοσμίως σε θέματα ψυχολογίας του καταναλωτή, marketing, branding και νευροεπιστημονικής έρευνας.
300 μέρες στον δρόμο
Ο ίδιος προσφέρει μια μοναδική σφαιρική επισκόπηση του branding και του μάρκετινγκ. Δείχνει τον δρόμο, ενώ ταυτόχρονα είναι και ο ίδιος στον δρόμο 300 μέρες τον χρόνο, προσφέροντας τις συμβουλές του σε επιχειρηματικά στελέχη κορυφαίων εταιρειών, όπως, η McDonald's Corporation, η Procter & Gamble, η Nestle, η Microsoft Corporation, η The Walt Disney Company, η RedBull, η GlaxoSmithKline και η PepsiCo. Το κοινό που τον παρακολουθεί ετησίως υπολογίζεται ότι ξεπερνά το ένα εκατομμύριο.
Είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός της δημοφιλούς τηλεοπτικής εκπομπής του NBC, Main Street Makeover, και αρθρογράφος στα έντυπα Fast Company και ΤΙΜΕ. Ο Martin Lindstrom είναι πιθανότητα ο μόνος brand expert στον κόσμο ο οποίος διαθέτει ο ίδιος προϋπολογισμό για έρευνα και ανάπτυξη, ξοδεύοντας εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο σε έρευνες για την καλύτερη κατανόηση της σχέσης μεταξύ του καταναλωτή και των brands.
Μεταξύ άλλων, δαπάνησε γύρω στα $4 εκ στην έρευνα Sensory Branding, η οποία επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αισθήσεις του καταναλωτή και $7 εκ στο πρωτοποριακό νευρομάρκετινγκ - έργο για το βιβλίο του Buyology. Τέλος, πρόσφατα επένδυσε $3 εκ σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα που λειτούργησε από στόμα σε στόμα, εξετάζοντας τη μελλοντική ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων.
Ο πρωταθλητής των καταναλωτών
Με έξι bestseller, ο Lindstrom καθιερώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς του branding όλων των εποχών, με τα βιβλία του να βρίσκονται στα κομοδίνα πολλών επαγγελματιών του κλάδου.
Χαρακτηρίζεται ως branding guru, απολαμβάνοντας να επανεφευρίσκει και να σπάει διαρκώς τους κανόνες του κλάδου. Τα αποτελέσματα των ερευνών του εφαρμόζονται σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως.
Η Pepsi, για παράδειγμα, του ζήτησε να επαναπροσδιορίσει τα θεμέλια του brand της στις ΗΠΑ, ενώ η Red Bull επικοινώνησε μαζί του, όταν θέλησε να εξασφαλίσει ισχυρότερη παρουσία στην αγορά της Ευρώπης. Ακόμα, η Carrefour συνεργάστηκε μαζί του στον επαναπροσδιορισμό της εμπειρίας του πελάτη στο κατάστημα, ενώ ο Majid Al Futtaim, ιδρυτής του Ski Dubai και ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στη Μέση Ανατολή, ζήτησε από τον Lindstrom να επαναδημιουργήσει το όραμα και την ταυτότητα της εταιρείας του.
Όπως λέει και ο ίδιος, όποια και να είναι η πρόσκληση το πρώτο βήμα είναι πάντα το ίδιο. Να ζητήσει τη συμβουλή του καταναλωτή. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει αποκτήσει τη φήμη του πρωταθλητή των καταναλωτών.
Ολοκληρωτική αναγέννηση
Από το 2000 ο Martin Lindstrom και η ομάδα του επισκέφτηκαν περισσότερα από 1.000 σπίτια καταναλωτών σε 80 διαφορετικές χώρες, στην προσπάθεια τους να δώσουν λύσεις σε προβλήματα που αντιμετώπιζαν ορισμένα από τα πιο πετυχημένα brands παγκοσμίως. Με αυτή την ασυνήθιστη προσέγγιση - συνδυάζοντας ψυχολογία συμπεριφοράς, συνεργατική στρατηγική σκέψη και πρωτοποριακή δημιουργική καινοτομία - βοήθησαν άγνωστα brands να γίνουν παγκοσμίως δημοφιλή, αλλά και γνωστές μάρκες να αποφύγουν μεγάλες κρίσεις. Σε πολλές περιπτώσεις αυτό που πέτυχε ο Martin ήταν να αναγεννήσει ολοκληρωτικά κάποιες επιχειρήσεις, που είχαν ανάγκη από φρέσκες ιδέες.
Τα πράγματα, ασφαλώς, δεν είναι τόσο απλά. Σπουδαίες ιδέες, δημιουργικότητα και πληροφόρηση για τα θέλω των καταναλωτών, όσο ζωτικά στοιχεία και αν είναι, δεν είναι αρκετά. Το σημαντικότερο, σύμφωνα με τον Martin, είναι η διάθεση της διοίκησης να σκεφτεί και να πράξει διαφορετικά, να βγει από τα στεγανά και τα γνώριμα μονοπάτια.
Τα τελευταία δέκα χρόνια, η εταιρεία του ανέπτυξε μια προσέγγιση η οποία όχι μόνο περιγράφει έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για το μέλλον ενός brand, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζει την αγορά μεριδίου από κάθε μέτοχο της εταιρείας. Αυτό, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, εξηγεί το εξωπραγματικό ρεκόρ επιτυχιών που έχει πραγματοποιήσει ο Lindstrom, αναστρέφοντας την αρνητική πορεία γνωστών λιανικών εμπορικών αλυσίδων, σημαντικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, brands B2B αλλά και B2C.
Γνωστά βιβλία του Μartin Lindstrom
Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy (2011)
Buyology: How Everything We Believe About Why We Buy is Wrong (2008)
Brand Sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy (2005)
BrandChild: Remarkable Insights into the Minds of Today's Global Kids and Their Relationship with Brands (2005)
Clicks, Bricks and Brands: The Marriage of Online and Offline Business (2002)
Brand Building on the Internet (2000)