powered by

Martin Lindstrom: Κοιμηθείτε με τους πελάτες σας

Από την ηλικία των 12 ετών έμαθε να μελετάει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Χαρακτηρίζει τον εαυτό του κυνηγό επιθυμιών, το περιοδικό TIME τον κατέταξε ανάμεσα στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη το 2009 και το 2014 βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των 30 top brand professionals.
Τον γνωρίσαμε από κοντά, καθώς εισέβαλε με παιχνιδιάρικη διάθεση στην κατάμεστη αίθουσα του Royal Hall στη Λευκωσία, κατορθώνοντας να συνεπάρει τους παρευρισκόμενους για τέσσερις ώρες. Περισσότεροι από 350 σύνεδροι είχαν την ευκαιρία για ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο του branding και ένα μάθημα που καμία σχολή δεν προσφέρει.
Ας δούμε μερικά από όλα όσα είπε:

«Όλα τα brands πρέπει να βρουν μια λέξη με την οποία μπορούν να συνδέσουν το προϊόν τους μαζί της. Μια λέξη που θα το χαρακτηρίζει και το κοινό θα σκέφτεται το προϊόν όταν την ακούει. Και όχι! Η λέξη αυτή δεν μπορεί να είναι ποιότητα».

«Ένας τυπικός 21χρονος του σήμερα, έχει παίξει 25.000 ώρες video games, έχει στείλει 1.250.000 email και μηνύματα, έχει μιλήσει 7.000 ώρες στο τηλέφωνο και κάνει επτά νέους φίλους κάθε μήνα».

«Γνωρίστε τους υποψήφιους πελάτες σας. Εξοικειωθείτε, μπείτε στο υπνοδωμάτιό τους και κοιμηθείτε μαζί τους».

«Οι ώρες 8 με 10 το πρωί είναι οι καλύτερες για ένα brand καθώς το μυαλό είναι καθαρό και ο καταναλωτής είναι έως και πέντε φορές πιο δεκτικός σε ένα νέο brand».

«Ένα brand πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο και να ξεχωρίζει, χωρίς να χρειάζεται να δει κανείς το λογότυπό του. Πρέπει να του ανήκει ένας ήχος, ένα χρώμα, ένα σχήμα, μια λέξη».

«Η νοοτροπία στην Ιαπωνία είναι να δίνουν περισσότερα από όσα αναμένει ο καταναλωτής και να υπόσχονται λιγότερα. Έτσι κάνουν τον πελάτη να μιλήσει για το brand τους σε άλλους. Αυτό πρέπει να κάνει κάθε brand».

«Ένα brand πρέπει να δημιουργεί συναισθήματα. Μην ρωτάτε τους καταναλωτές, απλά κοιτάξτε τους. Δείτε τις αντιδράσεις τους. Μην μιλήσετε για το προϊόν σας, αλλά για τις συνέπειες που θα φέρει και για τα συναισθήματα που θα δημιουργήσει».

«Ένα brand πρέπει να φέρνει ανατριχίλα στον καταναλωτή».

«Ο άνθρωπος είναι εξαιρετικά εγωπαθής εκ φύσεως. Εξού και όταν δει κάποιον πολύ εμφανίσιμο ή πετυχημένο να χρησιμοποιεί ένα brand θέλει να το χρησιμοποιήσει και ο ίδιος».

«Το target group έχει αλλάξει. Αν θέλεις να πουλήσεις μια υπηρεσία ή ένα προϊόν μην το επικοινωνήσεις σε αυτούς που θέλεις να το αγοράσουν. Ο στόχος σου πρέπει να είναι λίγο πιο ψηλά, σε αυτούς που οι άλλοι θαυμάζουν».

«Πρέπει να υπάρχει μια στιγμή συνειδητοποίησης, η στιγμή του «Αχαααα», όπου ο καταναλωτής θα ξαφνιαστεί από ένα στοιχείο και θα θυμάται το brand σας».

«Το καλύτερο μέσω προώθησης είναι η διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Η δύναμη έφυγε από το brand. Ο καταναλωτής πρέπει να εμπιστεύεται αυτόν που θα του συστήσει ένα brand παρά το ίδιο το brand».

«Η Κύπρος είναι μια μικρή χώρα και αυτό ακριβώς είναι η δύναμή της για τα brands.  Είναι ιδανική για να προωθήσεις κάτι με τη μέθοδο του ‘από στόμα σε στόμα’ και θα δουλέψει πολύ εύκολα με εξαιρετικά αποτελέσματα».

«Ότι και αν πουλάτε φροντίστε να εμπλέξετε τον κόσμο σε αυτό και εκείνοι με τη σειρά τους θα το διαδώσουν. Κάθε brand χρειάζεται τη φωνή του καταναλωτή».

«Όσο περισσότερο ακούγεται κάτι, τόσο πιο καλήγεύση θα έχει. Σε ένα πείραμα κάποια άτομα δοκίμασαν το ίδιο κρασί σε διαφορετικές στιγμές. Όταν άκουγαν άλλους να τους λένε ότι δεν γνωρίζουν τη μάρκα του κρασιού απαντούσαν ότι τους άρεσε κατά 36%. Όταν τους είπαν ότι το έχουν ακουστά, τότε τους άρεσε κατά 52%, ενώ όταν άκουγαν κουτσομπολιά τους άρεσε κατά 91%! Τι ακούμε αλλάζει την αντίληψή μας».

«Κάθε λεπτό μπορείτε να μάθετε από τους καταναλωτές και τους πελάτες σας».

 

Δειτε Επισης

Βαθιά συγκίνηση και ικανοποίηση…Όσα δήλωσαν οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (video)
Γυρίζει σελίδα ο «Πολίτης»-Κατ' αρχήν συμφωνία με Κρις Παναγιώτου για εξαγορά του ομίλου
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του CFA Society Cyprus: Οι στόχοι και δράσεις του Συνδέσμου
Μ. Νικολάου Χρίστου: Οι τεχνικές δεξιότητες συμβάλλουν στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα (video)
12th Banking Forum & FinTech EXPO 2024
Περισσότεροι από 30 εργοδότες σας περιμένουν στο 3o Job Fair
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Τιμητικό βραβείο Business Leader στον Φάνο Επιφανίου (video)
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Ιάκωβο Ιακώβου (video)