Στροφή στα προϊόντα private label

Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων, μετά τον Μάρτιο του 2013, αλλάζουν συνεχώς, ανάλογα με τις εξελίξεις της οικονομίας. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στα έξοδα και τις επιλογές τους, δεν είναι, πλέον, τόσο πιστοί στις μάρκες προϊόντων, ενώ φαίνεται να προτιμούν τα προϊόντα private label. Παράλληλα, παρατηρούνται συνεργασίες μεταξύ εταιρειών, με απώτερο στόχο τη διατήρηση του μεριδίου στην αγορά τους.

 Τους τελευταίους έξι μήνες το καλάθι των αγορών του καταναλωτή έχει συρρικνωθεί, αναφέρει ο Χαράλαμπος Παπαντωνίου, πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών και διευθύνων σύμβουλος των Υπεραγορών Παπαντωνίου: «Υπάρχει αυξημένη κινητικότητα τις πρώτες 10 ημέρες κάθε μήνα, ενώ ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα παρατηρητικός και απαιτητικός». Μια εξέλιξη που παρατηρείται, προσθέτει, είναι πως έχει μειωθεί και το brand loyalty: «Οι υπεραγορές έχουν χάσει τους πιστούς πελάτες τους, λόγω του ότι το καταναλωτικό κοινό προτιμά να ψωνίζει όπου υπάρχουν προσφορές». Περισσότερο κινούνται, όπως υπογραμμίζει, τα προϊόντα πρώτης ανάγκης και τα είδη προσφορών και χαμηλής αξίας, με έμφαση σε τρόφιμα, απορρυπαντικά, χαρτικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Ερωτηθείς για τις επικρατέστερες τάσεις στο εμπόριο σήμερα, αναφέρει ότι έχουν γίνει στρατηγικές συνεργασίες σε θέματα αντιπροσώπευσης, πώλησης και διακίνησης προϊόντων, με απώτερο σκοπό τη μείωση του κόστους, την αύξηση των πωλήσεων και τη διατήρηση ή αύξηση των μεριδίων αγοράς. «Επίσης, παρατηρείται μείωση της σταθερότητας στις επιλογές του καταναλωτή και πιο συγκεκριμένα σε θέματα επιλογής υπεραγορών και προϊόντων», καταλήγει.

ΤΑΣΗ ΓΙΑ PRIVATE LABEL
Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων δεν διαφοροποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο, αλλά ενισχύονται οι τάσεις που έχουν ήδη παρουσιαστεί εδώ και καιρό, αναφέρει ο Γιώργος Θεοδώτου, marketing and strategy director των Υπεραγορών ΑλφαΜέγα: «Δεν έχουν μειωθεί περαιτέρω οι δαπάνες, έχει αλλάξει όμως, ίσως οριστικά, η καταναλωτική συμπεριφορά. Έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις, αλλά έχει μειωθεί το μέσο καλάθι του καταναλωτή, ενώ είναι πιο ευαίσθητος στις προσφορές και πιο απαιτητικός στην ποιότητα». Ερωτηθείς για τις τάσεις που κυριαρχούν σήμερα στο εμπόριο, αναφέρεται στα προϊόντα private label και στην υγιεινή διατροφή, δηλαδή στα τρόφιμα που προβάλλουν τη θετική τους συμβολή στην ισορροπία του οργανισμού, όπως χαμηλών θερμίδων και λιπαρών ή βιολογικά.

ΈΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ
Με τη δική της σειρά, η Μελίνα Σκορδέλλη, marketing manager των Υπεραγορών Μετρό, συμφωνεί ότι το καλάθι της νοικοκυράς συνεχίζει να μειώνεται και ο καταναλωτής επικεντρώνεται ακόμα περισσότερο στις προσφορές. Μια από τις τάσεις που σημειώνει η ίδια είναι η συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σε θέματα τιμών: «Οι κινήσεις στόχευσης των καταναλωτών γίνονται, πλέον, με δελεαστικές προσφορές και συνεχείς μειώσεις τιμών», επισημαίνει.

Ρεπορτάζ από IN Business Μαρτίου.

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος