Στροφή στα προϊόντα private label

Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων, μετά τον Μάρτιο του 2013, αλλάζουν συνεχώς, ανάλογα με τις εξελίξεις της οικονομίας. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στα έξοδα και τις επιλογές τους, δεν είναι, πλέον, τόσο πιστοί στις μάρκες προϊόντων, ενώ φαίνεται να προτιμούν τα προϊόντα private label. Παράλληλα, παρατηρούνται συνεργασίες μεταξύ εταιρειών, με απώτερο στόχο τη διατήρηση του μεριδίου στην αγορά τους.

 Τους τελευταίους έξι μήνες το καλάθι των αγορών του καταναλωτή έχει συρρικνωθεί, αναφέρει ο Χαράλαμπος Παπαντωνίου, πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών και διευθύνων σύμβουλος των Υπεραγορών Παπαντωνίου: «Υπάρχει αυξημένη κινητικότητα τις πρώτες 10 ημέρες κάθε μήνα, ενώ ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα παρατηρητικός και απαιτητικός». Μια εξέλιξη που παρατηρείται, προσθέτει, είναι πως έχει μειωθεί και το brand loyalty: «Οι υπεραγορές έχουν χάσει τους πιστούς πελάτες τους, λόγω του ότι το καταναλωτικό κοινό προτιμά να ψωνίζει όπου υπάρχουν προσφορές». Περισσότερο κινούνται, όπως υπογραμμίζει, τα προϊόντα πρώτης ανάγκης και τα είδη προσφορών και χαμηλής αξίας, με έμφαση σε τρόφιμα, απορρυπαντικά, χαρτικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Ερωτηθείς για τις επικρατέστερες τάσεις στο εμπόριο σήμερα, αναφέρει ότι έχουν γίνει στρατηγικές συνεργασίες σε θέματα αντιπροσώπευσης, πώλησης και διακίνησης προϊόντων, με απώτερο σκοπό τη μείωση του κόστους, την αύξηση των πωλήσεων και τη διατήρηση ή αύξηση των μεριδίων αγοράς. «Επίσης, παρατηρείται μείωση της σταθερότητας στις επιλογές του καταναλωτή και πιο συγκεκριμένα σε θέματα επιλογής υπεραγορών και προϊόντων», καταλήγει.

ΤΑΣΗ ΓΙΑ PRIVATE LABEL
Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων δεν διαφοροποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο, αλλά ενισχύονται οι τάσεις που έχουν ήδη παρουσιαστεί εδώ και καιρό, αναφέρει ο Γιώργος Θεοδώτου, marketing and strategy director των Υπεραγορών ΑλφαΜέγα: «Δεν έχουν μειωθεί περαιτέρω οι δαπάνες, έχει αλλάξει όμως, ίσως οριστικά, η καταναλωτική συμπεριφορά. Έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις, αλλά έχει μειωθεί το μέσο καλάθι του καταναλωτή, ενώ είναι πιο ευαίσθητος στις προσφορές και πιο απαιτητικός στην ποιότητα». Ερωτηθείς για τις τάσεις που κυριαρχούν σήμερα στο εμπόριο, αναφέρεται στα προϊόντα private label και στην υγιεινή διατροφή, δηλαδή στα τρόφιμα που προβάλλουν τη θετική τους συμβολή στην ισορροπία του οργανισμού, όπως χαμηλών θερμίδων και λιπαρών ή βιολογικά.

ΈΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ
Με τη δική της σειρά, η Μελίνα Σκορδέλλη, marketing manager των Υπεραγορών Μετρό, συμφωνεί ότι το καλάθι της νοικοκυράς συνεχίζει να μειώνεται και ο καταναλωτής επικεντρώνεται ακόμα περισσότερο στις προσφορές. Μια από τις τάσεις που σημειώνει η ίδια είναι η συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σε θέματα τιμών: «Οι κινήσεις στόχευσης των καταναλωτών γίνονται, πλέον, με δελεαστικές προσφορές και συνεχείς μειώσεις τιμών», επισημαίνει.

Ρεπορτάζ από IN Business Μαρτίου.

Δειτε Επισης

Ιταλία: Ζητά να επανεξεταστεί άμεσα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.
Κέρδη €3,5 εκ. το πρώτο εξάμηνο για την ΚΕΟ-Αυξημένος κατά 11,9% ο κύκλος εργασιών
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια χώρα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές
Όλυμπος: Εγκαινιάζει το εργοστάσιο στο Τσέρι και μπαίνει στη βιομηχανία παραγωγής χαλλουμιού στην Κύπρο
Μείωση τιμών σε 25 προϊόντα, αύξηση σε 18-Τι καταδεικνύει το Παρατηρητήριο Τιμών
Tροποποίηση νόμου για ξένους επαγγελματίες οδηγούς ώστε να μην εκτροχιαστεί η εφοδιαστική αλυσίδα-Αίτημα ΠΑΣΥΛΕ
Αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών χονδρικού εμπορίου το δεύτερο τρίμηνο του 2024
Από το «Michel Pharmacy» σε ένα όμιλο ηγέτη... Τα 80 χρόνια ιστορίας της MSJ μέσα από εικόνες (pics)
Υπέγραψε MoU και πάει για μεγάλο deal στην Κίνα η Combijet Manufacturing-Τι δηλώνει ο Βάσος Δημητριάδης