Στροφή στα προϊόντα private label

Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων, μετά τον Μάρτιο του 2013, αλλάζουν συνεχώς, ανάλογα με τις εξελίξεις της οικονομίας. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στα έξοδα και τις επιλογές τους, δεν είναι, πλέον, τόσο πιστοί στις μάρκες προϊόντων, ενώ φαίνεται να προτιμούν τα προϊόντα private label. Παράλληλα, παρατηρούνται συνεργασίες μεταξύ εταιρειών, με απώτερο στόχο τη διατήρηση του μεριδίου στην αγορά τους.

 Τους τελευταίους έξι μήνες το καλάθι των αγορών του καταναλωτή έχει συρρικνωθεί, αναφέρει ο Χαράλαμπος Παπαντωνίου, πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών και διευθύνων σύμβουλος των Υπεραγορών Παπαντωνίου: «Υπάρχει αυξημένη κινητικότητα τις πρώτες 10 ημέρες κάθε μήνα, ενώ ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα παρατηρητικός και απαιτητικός». Μια εξέλιξη που παρατηρείται, προσθέτει, είναι πως έχει μειωθεί και το brand loyalty: «Οι υπεραγορές έχουν χάσει τους πιστούς πελάτες τους, λόγω του ότι το καταναλωτικό κοινό προτιμά να ψωνίζει όπου υπάρχουν προσφορές». Περισσότερο κινούνται, όπως υπογραμμίζει, τα προϊόντα πρώτης ανάγκης και τα είδη προσφορών και χαμηλής αξίας, με έμφαση σε τρόφιμα, απορρυπαντικά, χαρτικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Ερωτηθείς για τις επικρατέστερες τάσεις στο εμπόριο σήμερα, αναφέρει ότι έχουν γίνει στρατηγικές συνεργασίες σε θέματα αντιπροσώπευσης, πώλησης και διακίνησης προϊόντων, με απώτερο σκοπό τη μείωση του κόστους, την αύξηση των πωλήσεων και τη διατήρηση ή αύξηση των μεριδίων αγοράς. «Επίσης, παρατηρείται μείωση της σταθερότητας στις επιλογές του καταναλωτή και πιο συγκεκριμένα σε θέματα επιλογής υπεραγορών και προϊόντων», καταλήγει.

ΤΑΣΗ ΓΙΑ PRIVATE LABEL
Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων δεν διαφοροποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο, αλλά ενισχύονται οι τάσεις που έχουν ήδη παρουσιαστεί εδώ και καιρό, αναφέρει ο Γιώργος Θεοδώτου, marketing and strategy director των Υπεραγορών ΑλφαΜέγα: «Δεν έχουν μειωθεί περαιτέρω οι δαπάνες, έχει αλλάξει όμως, ίσως οριστικά, η καταναλωτική συμπεριφορά. Έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις, αλλά έχει μειωθεί το μέσο καλάθι του καταναλωτή, ενώ είναι πιο ευαίσθητος στις προσφορές και πιο απαιτητικός στην ποιότητα». Ερωτηθείς για τις τάσεις που κυριαρχούν σήμερα στο εμπόριο, αναφέρεται στα προϊόντα private label και στην υγιεινή διατροφή, δηλαδή στα τρόφιμα που προβάλλουν τη θετική τους συμβολή στην ισορροπία του οργανισμού, όπως χαμηλών θερμίδων και λιπαρών ή βιολογικά.

ΈΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ
Με τη δική της σειρά, η Μελίνα Σκορδέλλη, marketing manager των Υπεραγορών Μετρό, συμφωνεί ότι το καλάθι της νοικοκυράς συνεχίζει να μειώνεται και ο καταναλωτής επικεντρώνεται ακόμα περισσότερο στις προσφορές. Μια από τις τάσεις που σημειώνει η ίδια είναι η συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σε θέματα τιμών: «Οι κινήσεις στόχευσης των καταναλωτών γίνονται, πλέον, με δελεαστικές προσφορές και συνεχείς μειώσεις τιμών», επισημαίνει.

Ρεπορτάζ από IN Business Μαρτίου.

Δειτε Επισης

Το λιανικό εμπόριο στην εποχή του e-commerce...Οι στρατηγικές omnichannel και ο ανταγωνισμός σε ένα δυναμικό τοπίο
Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο
Takata: Τηλεφωνικό κέντρο από ΤΟΜ για πολίτες που δεν μπόρεσαν να κλείσουν ραντεβού για ανακλήσεις
Οι νέες τάσεις στον χώρο του convenience...Πώς αλλάζουν το παχνίδι μικρά καταστήματα και υπεραγορές της γειτονιάς
Νέα οδηγία από κατασκευαστή, ακινητοποιούνται υπό ανάκληση FORD λόγω Τakata-Δείτε την λίστα
Οι ανακατατάξεις στα FMCGs και η «χρυσή εποχή» των εξαγορών και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο που έρχεται
«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA