Τεχνικές μελέτες για τον αγωγό Κύπρου- Ελλάδας - Ιταλίας

Αλλαγή στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής θα φέρει η κατασκευή του αγωγού Eastern Mediterranean, ο οποίος θεωρείται ότι μπορεί να συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια και στη διαφοροποίηση των διαδρομών του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, στον τερματισμό της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου και στην παροχή σημαντικής ώθησης στις οικονομίες της Ελλάδας και της Κύπρου.

Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανατεθεί η περαιτέρω προώθηση των τεχνικών μελετών για τον αγωγό που θα ενώνει την Κύπρο με την Ελλάδα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ιταλία, όπως δήλωσε o επικεφαλής του τομέα των διεθνών έργων στη Δημόσια Επιχείριση Αερίου της Ελλάδας Δημήτρης Μανώλης.

«Θα αναθέσουμε τις αμέσως επόμενες μέρες την περαιτέρω προώθηση των τεχνικών μελετών, θα προκηρύξουμε σύντομα τη διενέργεια μιας αναγνωριστικής υποθαλάσσιας έρευνας και χαρτογράφησης, η οποία θα υποβοηθήσει τις τεχνικές μελέτες που κάνουμε και έχοντας συλλέξει τα  στοιχεία από τις τεχνικές μελέτες και από τις  οικονομικές μελέτες που θα κάνουμε παράλληλα, θέλουμε να δούμε αν επιβεβαιώνονται τα οικονομικά στοιχεία και η οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού», ανέφερε ο κ. Μανώλης μιλώντας στο ΚΥΠΕ στο περιθώριο του συνεδρίου Eastern Mediterranean Gas Conference.

Πρόσθεσε πως αν τα στοιχεία αυτά επιβεβαιωθούν θα περάσουν στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι ο λεπτομερής πλέον σχεδιασμός και η περαιτέρω ουσιαστική ανάπτυξη του έργου που θα γίνει σε χρονικό ορίζονται 2-3 ετών.

Όπως εξήγησε, η υποθαλάσσια έρευνα θα επιβεβαιώσει αν είναι εφικτή η όδευση του αγωγού από ορισμένα σημεία που ενδεχομένως να παρουσιάζουν ορισμένες τεχνικές δυσκολίες, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες. «Η τεχνική βιωσιμότητα έχει επιβεβαιωθεί. Τώρα περνάμε σε μια μεγαλύτερη λεπτομέρεια», ανέφερε.

Είπε επίσης ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα κατατεθεί αίτηση συγχρηματοδότησης των μελετών αυτών. Το έργο Eastern Mediterranean pipeline που αναπτύσσεται από την εταιρεία IGΙ Poseidon με τη συνεργασία του κυπριακού Υπουργείου Ενέργειας έχει τη στήριξη τριών κρατών – μελών της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ιταλίας. Η αίτηση, είπε ο κ. Μανώλης θα συνοδεύεται από τρεις επιστολές υποστήριξης οι οποίες θα βοηθήσουν να ληφθεί η αιτούμενη χρηματοδότηση.

Το 2012 επιβεβαιώθηκε η τεχνική κατασκευασιμότητα του αγωγού. Όπως ανέφερε ο κ. Μανώλης  ο αγωγός είναι τεχνικά βιώσιμος, αλλά και οικονομικά βιώσιμος αφού βρέθηκαν ορισμένα πάρα πολύ ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία.

«Οι προκαταρκτικές μελέτες που ολοκληρώσαμε (feasibility study) είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές στην ευρωπαϊκή αγορά και επίσης ενδιαφέρον από την ΕΕ, η οποία θέλει να εξετάσει αυτή τη νέα πηγή προμήθειας για την Ευρώπη, η οποία θα γίνει μέσω μιας διαφοροποιημένης όδευσης», ανέφερε. 

Αναφορικά με το εκτιμώμενο κόστος, είπε ότι η μελέτη σκοπιμότητας που ολοκληρώθηκε το 2012 και αναθεωρήθηκε το 2013 δίνει ένα ενδεικτικό κόστος μεταφοράς του αερίου στην Ιταλία της τάξεως των 6 δισ .δολαρίων που περιλαμβάνει τη μεταφορά του αερίου από τα πηγάδια, μέσω Κύπρου - Κρήτης – Πελλοπονήσου, θα ενωθεί με τον αγωγό Ποσειδών και ουσιαστικά θα μεταφέρει το αέριο μέχρι το ιταλικό σύστημα.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Μάκης Κετώνης: Το ταξίδι στην αειφορία και το επόμενο κεφάλαιο μιας συναρπαστικής επαγγελματικής διαδρομής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Έλληνας για ηλεκτρική διασύνδεση: «Δεν μπορεί από μόνη της η Κύπρος, και η Ελλάδα, να τα βάλει με την Τουρκία...»
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%