Γιατί όχι ξένος CEO για τον ΚΟΤ;

Η χαρτούρα, τα μικρά ή τα μεγάλα ρουσφέτια, η αναβλητικότητα, η αναποφασιστικότητα, οι καφέδες με τον κάθε άσχετο που θεωρεί πως έχει την τεράστια ιδέα που θα εκτοξεύσει τον τουρισμό της Κύπρου και οι συνεχείς, άνευ περιεχομένου και πολλές φορές άστοχες δημόσιες τοποθετήσεις είναι όλα αυτά χαρακτηρίζουν τον ΚΟΤ, πολλά στελέχη του και δη διευθυντές του, πρώην και νυν (πολλά από αυτά γράφονται σε έρευνες και εκθέσεις αναφορικά μετον Οργανισμό).

Εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια λέμε ότι το προϊόν της Κύπρου είναι γερασμένο, μη ανταγωνιστικό και ακριβό σε σύγκριση με γειτονικούς, τουριστικούς προορισμούς. Την ίδια ώρα τονίζεται η ανάγκη για πλάνο, το οποίο ουδέποτε ο ΚΟΤ κατάφερε να καταρτίσει και κυρίως να εφαρμόσει αναφορικά με το είδος του τουριστικού προϊόντος που θέλουμε να έχουμε στην Κύπρο και τις αγορές πρέπει να στοχεύσουμε.

Με αυτά τα δεδομένα θα πρέπει σήμερα -περισσότερο παρά κάθε άλλη φορά- να γίνει η βέλτιστη μελέτη, διαδικασία και επιλογή του καταλληλότερου ατόμου για τη θέση του επικεφαλής του ΚΟΤ. Οι χρόνιες παθογένειες του Οργανισμού θα πρέπει σήμερα να τύχουν σοβαρής αξιολόγησης προκειμένου να επέλθει στον ΚΟΤ η απαραίτητη και μόνιμη ίαση.

Ακόμη και σήμερα, δηλαδή πριν ακόμη προκηρυχθεί η θέση για τον γενικό διευθυντή του ΚΟΤ, κόμματα και άλλοι κύκλοι ασκούν πιέσεις προκειμένου να προωθήσουν άτομο δικής τους επιλογής ως γενικό διευθυντή του Οργανισμού. Και επειδή η προηγούμενη εμπειρία (και δεν εννοώ μόνο την επιλογή Χαννίδη) έδειξε πως οι κομματικές ή έστω οι πολιτικά χρωματισμένες επιλογές απέτυχαν, ας εξεταστεί και το ενδεχόμενο πρόσληψης κάποιου καλού επαγγελματία από το εξωτερικό. Το συμβόλαιο του γενικού διευθυντή του ΚΟΤ είναι ελκυστικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι είναι πέριξ των 100 χιλιάδων ευρώ ετησίως.  

Ακούγοντας τον CEO της Hermes Airports να μιλά για τον τουρισμό αντιλαμβάνεται κανείς πόσο μπροστά είναι οι ιδέες και οι θέσεις αναφορικά με τον τουρισμό, πέραν των τετριμμένων δηλώσεων που επαναλαμβάνουν πως πρέπει να ανανεώσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Παράλληλα, ο επικεφαλής της Ελληνικής Τράπεζας, Bert Pijls, μιλώντας σε εκδήλωση για τις τράπεζες και την οικονομία αναφέρθηκε και στον τουρισμό ξεφεύγοντας από τη στενόμυαλη λογική της αντιπαράθεσης των περιοχών της Κύπρου υπογραμμίζοντας: «Η Αγία Νάπα δεν έχει να ανταγωνιστεί τη Λεμεσό ή την Πάφο αλλά το Σαρμ Ελ Σέιχ στην Αίγυπτο».

Με τη σειρά του ο John Hourican, της Τράπεζας Κύπρου, στην ίδια εκδήλωση (σ.σ. του ΕΒΕ Λευκωσίας) σημείωσε την ανάγκη να αυξηθεί ο τουρισμός της Κύπρου αλλά με τρόπο ποιοτικό και όχι απαραίτητα ποσοτικό. Την ίδια ώρα υπογράμμισε πως απαιτείται εξασφάλιση τουριστών από πολλές χώρες, επενδύσεις στο τουριστικό προϊόν της χώρας, αναβάθμιση των υπηρεσιών και ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας και μέσω του τουρισμού.

Την ίδια ώρα στον ΚΟΤ έχουν συνηθίσει να συμμετέχουν σε τουριστικές εκθέσεις και να έχουν παρουσίες όπως τύχει. Η εικόνα της Κύπρου περνά μέσα από το ποια άτομα θα παραστούν και ποιοι πιθανόν να είναι… στη μέρα τους για να έχουν θετικές επαφές με ξένους, τουριστικούς εταίρους. Χρήματα ξοδεύονται αλόγιστα και αστόχευτα σε αμφιβόλου ποιότητας καμπάνιες, μη μετρήσιμες διαφημιστικές εκστρατείες και μέσω εταιρειών που περιστασιακά εμφανίζονται στον ΚΟΤ με κάποιον «γνωστό» τους από τον Οργανισμό. Παίρνουν χρήματα για κάποιες ενέργειες και ύστερα χάνονται. Αποτέλεσμα; Μηδέν!

Παράλληλα, σε μια εποχή που ολόκληρος ο κόσμος επικοινωνεί, ανταλλάζει ιδέες και ενημερώνει για ό,τι συμβαίνει στον πλανήτη μέσα από τα social media, ο ΚΟΤ δεν έχει καν σοβαρό λογαριασμό στο Twitter. Αρκείται στο να διατηρεί ένα Twitter account το οποίο απλώς αναδημοσιεύει τους τίτλους ειδήσεων από τον αντίστοιχο λογαριασμό στο Facebook. Είναι πραγματικά απίστευτο το πρώτο και μοναδικό tweet του ΚΟΤ τη μέρα που έκλεισαν οι Κυπριακές Αερογραμμές και αφορούσε τη συνταγή για οφτό κλέφτικο στην Πάφο!

Είναι όλα τα πιο πάνω και πολύ πιθανόν άλλα τόσα που πρέπει να έχουν υπόψιν ΔΣ του ΚΟΤ και υπουργός Ενέργειας στις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για διορισμό νέου γενικού διευθυντή στον Οργανισμό. Ίσως ένας επαγγελματίας του χώρου από το εξωτερικό, με εμπειρίες, ιδέες και κουλτούρα ενίσχυσης του ΚΟΤ σε όλα τα επίπεδα να αποτελέσει και την καλύτερη επιλογή. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν ικανά, έντιμα και με φρέσκιες ιδέες επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού. Λέω όμως πως για να πάρουν τη θέση του ΓΔ στον ΚΟΤ πολύ πιθανόν να προωθηθούν από κομματικούς μηχανισμούς. Σε μια τέτοια περίπτωση η παρτίδα θα πρέπει ήδη να θεωρείται χαμένη.  

 

Δειτε Επισης

Οι ποινές χάδι και οι παράνομοι, που γίνονται σφετεριστές
Η βάση στην οποία μπορούμε να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας και το παράδειγμα της Εσθονίας
Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας