Ο επενδυτής που δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ
12:11 - 06 Φεβρουαρίου 2015
Οι εξελίξεις των τελευταίων βδομάδων σε σχέση με την αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου και το ενδιαφέρον που επέδειξαν πολλές εταιρείες αποτελεί την καλύτερη απόδειξη γιατί κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρθηκε πραγματικά για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Μπορεί ο Πρόεδρος να το πει αστειευόμενος αλλά ενδεχομένως ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε κάποιος να ενδιαφερθεί πραγματικά για την εταιρεία θα ήταν αν τον πληρώναμε.
Εξαιρούνται οι μη-σοβαροί «ενδιαφερόμενοι». Πρόκειται για μία εταιρεία που από τις αρχές της δεκαετίας του '00 στηριζόταν στα κέρδη που κατέγραφε η θυγατρική της για τα αφορολόγητα. Μία εταιρεία με τζίρο 300εκ. που σε πολλές περιπτώσεις δεν κατόρθωνε να καλύπτει ούτε τα λειτουργικά της έξοδα. Οδηγήθηκε σε αλχημείες στο μετοχικό κεφάλαιο, κρατικές ενέσεις εκατομμυρίων και μπαράζ ξεπουλήματος περιουσιακών στοιχείων. Η πώληση των assets από μία εταιρεία πολλές φορές είναι αναγκαίο κακό φτάνει τα όποια χρήματα εισρεύσουν να πάνε σε κάποιο σκοπό.
Όταν καταλήγουν στον ίδιο λάκκο που δημιούργησε το πρόβλημα δεν έχει καμία σημασία. Ο τρόπος που αντιμετωπίζονταν όλα αυτά τα χρόνια οι Κυπριακές αποτελεί και ένα τρανταχτό παράδειγμα για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην αγορά η εμπλοκή ενός κρατικού οργανισμού. Δεν ξέρω πόσο νωρίτερα θα έκλειναν οι Κυπριακές Αερογραμμές αν προσφέρονταν εισιτήρια Λάρνακα-Αθήνα με επιστροφή προς 60 ευρώ, αλλά σίγουρα θα ήταν πολύ νωρίτερα.
Όσοι ασχολούνται με τον τομέα των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων ορθά παρατηρούν πως αν θα πωλήσεις κάτι κάντο όσο είναι κερδοφόρο. Στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών, η εταιρεία όχι απλά δεν ήταν κερδοφόρα αλλά θα έπρεπε να τεθεί υπό εκκαθάριση εδώ και χρόνια.