Ο επενδυτής που δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ

Οι εξελίξεις των τελευταίων βδομάδων σε σχέση με την αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου και το ενδιαφέρον που επέδειξαν πολλές εταιρείες αποτελεί την καλύτερη απόδειξη γιατί κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρθηκε πραγματικά για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Μπορεί ο Πρόεδρος να το πει αστειευόμενος αλλά ενδεχομένως ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε κάποιος να ενδιαφερθεί πραγματικά για την εταιρεία θα ήταν αν τον πληρώναμε.

Εξαιρούνται οι μη-σοβαροί «ενδιαφερόμενοι». Πρόκειται για μία εταιρεία που από τις αρχές της δεκαετίας του '00 στηριζόταν στα κέρδη που κατέγραφε η θυγατρική της για τα αφορολόγητα. Μία εταιρεία με τζίρο 300εκ. που σε πολλές περιπτώσεις δεν κατόρθωνε να καλύπτει ούτε τα λειτουργικά της έξοδα. Οδηγήθηκε σε αλχημείες στο μετοχικό κεφάλαιο, κρατικές ενέσεις εκατομμυρίων και μπαράζ ξεπουλήματος περιουσιακών στοιχείων. Η πώληση των assets από μία εταιρεία πολλές φορές είναι αναγκαίο κακό φτάνει τα όποια χρήματα εισρεύσουν να πάνε σε κάποιο σκοπό.

Όταν καταλήγουν στον ίδιο λάκκο που δημιούργησε το πρόβλημα δεν έχει καμία σημασία. Ο τρόπος που αντιμετωπίζονταν όλα αυτά τα χρόνια οι Κυπριακές αποτελεί και ένα τρανταχτό παράδειγμα για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην αγορά η εμπλοκή ενός κρατικού οργανισμού.  Δεν ξέρω πόσο νωρίτερα θα έκλειναν οι Κυπριακές Αερογραμμές αν προσφέρονταν εισιτήρια Λάρνακα-Αθήνα με επιστροφή προς 60 ευρώ, αλλά σίγουρα θα ήταν πολύ νωρίτερα.

Όσοι ασχολούνται με τον τομέα των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων ορθά παρατηρούν πως αν θα πωλήσεις κάτι κάντο όσο είναι κερδοφόρο. Στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών, η εταιρεία όχι απλά δεν ήταν κερδοφόρα αλλά θα έπρεπε να τεθεί υπό εκκαθάριση εδώ και χρόνια.   

 

 

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;