Powered by

Στο μικροσκόπιο της Βουλής το λιμάνι Λεμεσού

Τα χρονοδιαγράμματα και η μέθοδος που θα ακολουθηθεί σε ότι αφορά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν και τις υπηρεσίες που θα δοθούν για αποκρατικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού συζητήθηκαν στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο πρόεδρος της επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ Αντώνης Αντωνίου ανέφερε ότι τα μέλη της επιτροπής έτυχαν ενημέρωσης για τις διάφορες πτυχές του θέματος, σημειώνοντας ότι «την προώθηση και τον συντονισμό του έργου αποκρατικοποίησης των εμπορικών δραστηριοτήτων της Αρχής Λιμένων έχει αναλάβει το ίδιο το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και καμιά ανάμειξη δεν έχει για το θέμα αυτό ο Έφορος Αποκρατικοποιήσεων».

 

«Γι’ αυτό το λόγο», πρόσθεσε, «έχει συσταθεί ειδική επιτροπή από λειτουργούς του Υπουργείου για προώθηση των όλων διαδικασιών. Έχουν επίσης προσληφθεί σύμβουλοι για τις απαραίτητες αξιολογήσεις για να διερευνήσουν όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων της Αρχής Λιμένων και να καταθέσουν εισήγηση όσον αφορά ποιοι τομείς θα αποκρατικοποιηθούν».

Σημείωσε ότι «σημαντικό είναι το θέμα της ασφάλειας το οποίο έχει συζητηθεί και έχει λεχθεί ότι το θέμα αυτό θα παραμείνει στο κράτος. Ανά πάσα στιγμή μπορεί το κράτος να ανακτήσει τον έλεγχο αυτών των δραστηριοτήτων. Επίσης, μια σημαντική πτυχή είναι το θέμα του προσωπικού και των θέσεων εργασίας και γίνεται προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των προβλημάτων στο προσωπικό. Στόχος είναι να υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλους επενδυτές ούτως ώστε να προσθέσει αξία στο λιμάνι μας».

Ανέφερε ακόμη ότι «τα χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνονται και στο μνημόνιο συναντίληψης. Τον Φεβρουάριο θα αποφασιστεί η μέθοδος που τελικά θα ακολουθηθεί σε ότι αφορά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν και τις υπηρεσίες που θα δοθούν για αποκρατικοποίηση. Στόχος είναι εντός Μαρτίου να γίνει η δημοσίευση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μέχρι το τέλος του 2015».

Ο κ. Αντωνίου είπε ότι «καλέσαμε τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Πρόεδρο της Αρχής Λιμένων να προχωρήσει σε όλες εκείνες τις επαφές και συζητήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους ούτως ώστε να εξευρεθεί εκείνη η λύση που θα είναι και προς όφελος του προσωπικού αλλά πολύ περισσότερο να διασφαλίζεται το όφελος για το ίδιο το κράτος και την Κυπριακή δημοκρατία».

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ και μέλος της επιτροπής Ανδρέας Μιχαηλίδης είπε ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε μπροστά μας ακόμη καμιά ολοκληρωμένη ή συγκεκριμένη πρόταση. Η πρόταση των συμβούλων θα δοθεί στην αρμόδια επιτροπή η οποία φυσικά θα παραδώσει τις αποφάσεις στην διυπουργική επιτροπή για τελική έγκριση».

«Οι συζητήσεις με το προσωπικό και τις συντεχνίες θα είναι συνεχείς και αδιάλειπτες και θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ΑΛΚ μας ενημέρωσε ότι δεν ζητά προσλήψεις για προσωπικό που αφυπηρετεί και πως εάν υπάρξει πλεονάζον προσωπικό θα απορροφηθεί από άλλες υπηρεσίες», είπε.

Αναφερόμενος στο παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιάς το οποίο αντιμετώπιζε πολλά σοβαρά προβλήματα, είπε ότι «μας λέχθηκε ότι μετά την ανάμειξη του στρατηγικού επενδυτή στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα είναι το 4ο λιμάνι στον κόσμο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων».  

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ και μέλος της Επιτροπής Αντρέας Φακοντής είπε ότι «το συμπέρασμα που εξάγεται από τη σημερινή συνεδρία είναι ότι έκτος από την εμπορική δραστηριότητα της Αρχής, υπάρχει δυνατότητα ή παραμένει ανοικτό από πλευράς της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιηθούν και άλλες υπηρεσίες της ΑΛΚ. Και αυτό δημιουργεί ανησυχίες για το μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτή η ιδιωτικοποίηση».

«Σήμερα οι εμπορικές δραστηριότητες της ΑΛΚ είναι κατά 50% σε Κύπριους ιδιώτες. Η πλήρης ιδιωτικοποίηση θα σημαίνει ότι θα δοθεί πλήρως σε ξένους ιδιώτες η όλη διαχείριση και ακόμη θα καταργηθεί ουσιαστικά και η ιδιωτικοποίηση του 50% που βρίσκεται σήμερα στα χέρια των Κυπρίων επιχειρηματιών», πρόσθεσε.

Όπως είπε, «οι εμπορικές δραστηριότητες των λιμανιών της Κύπρου σήμερα αποδίδουν στην ΑΛΚ περίπου 30 εκ. ευρώ κέρδος στο χρόνο. Με βάση τη συμφωνία που θα γίνει και την ενημέρωση που τύχαμε θα γίνουν επενδύσεις από τον στρατηγικό επενδυτή. Στα αρχικά στάδια τα κέρδη θα πηγαίνουν για εξόφληση των επενδύσεων και ακολούθως με μια φόρμουλα που θα συμφωνηθεί το κράτος θα παίρνει αναλογία από τα κέρδη τα οποία θα κάνει ο ιδιώτης επενδυτής».

«Εμείς ως ΑΚΕΛ επαναβεβαιώνουμε την αντίθεση μας στην ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων ημικρατικών οργανισμών», κατέληξε. 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ανοδικά έκλεισε το ΧΑΚ την Πέμπτη
Γ. Παπαναστασίου: Δεν είναι επιτήδειος ουδέτερος και στηρίζει τη σύσταση νέου Συνεργατισμού η Κυβέρνηση
Σχεδόν μηδενικός ο πληθωρισμός στην Κύπρο τον Απρίλιο-Πού οφείλεται η μείωση
Στο σκαμνί η Κύπρος γιατί δεν έδωσε τις απαραίτητες εξουσίες στον συντονιστή για ψηφιακές υπηρεσίες
Σε μπελάδες η Κύπρος-Ένα βήμα πριν το Δικαστήριο Ε.Ε. για εμπορία εκπομπών στις αερομεταφορές και κυβερνοασφάλεια
Δεν σηκώνουν ΑΤΑξίες η οικονομία και το επιχειρείν-Μονόδρομος ο εκσυγχρονισμός του θεσμού
Με αμελητέα άνοδο έκλεισε την Τετάρτη το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου
Εκστρατεία από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας στη μεταποίηση τον Μάιο και τον Νοέμβριο
Κρίσιμες για την οικονομία η δημοσιονομική πειθαρχία και οι επενδύσεις-Οι συστάσεις του ΣΟΑΚ
Χωρίς ουσιαστική μεταβολή έκλεισε το ΧΑΚ την Τρίτη