Ποιος θυμάται τις Κυπριακές Αερογραμμές;
05:00 - 04 Φεβρουαρίου 2015
Μέσα σε χρόνο ρεκόρ το κενό που άφησαν πίσω τους οι Κυπριακές Αερογραμμές καλύφθηκαν σχεδόν πλήρως, από όλες τις απόψεις.
Αρχικά, ελάχιστα ήταν τα παράπονα επιβατών της εταιρείας τόσο τις μέρες που μπήκε το λουκέτο όσο και αργότερα για όσους είχαν αγοράσει εισιτήρια. Σύμφωνα με τον Ντίνο Κάκουρα Διευθύνοντα Σύμβουλο της Top Kinisis (εταιρεία που ανέλαβε τις διευθετήσεις για τους επιβάτες των ΚΑ), όλοι οι Κύπριοι πελάτες που είχαν εισιτήρια έχουν εξυπηρετηθεί με την έκδοση νέων εισιτηρίων. Εκκρεμούν τα εισιτήρια που αγόρασαν ξένοι, ωστόσο, αρκετοί από αυτούς μπορεί να μην κινηθούν για έκδοση νέων εισιτηρίων για τις πτήσεις που προγραμματίστηκαν αφού σε κάποιες περιπτώσεις οι πιστωτικές κάρτες τους επιστρέφουν τα λεφτά που δαπάνησαν. Η τελευταία ημερομηνία για διευθέτηση των εισιτηρίων και έκδοση νέων είναι η 28 Φεβρουαρίου.
Εύσημα από ECTAA
Χαρακτηριστική των καλών χειρισμών που έγιναν στο όλο θέμα είναι σχετική επιστολή της ECTAA στην οποία συμμετέχουν όλοι σχεδόν οι ευρωπαϊκοί σύνδεσμοι ταξιδιωτικών πρακτόρων. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, χαιρετίζονται τα επείγοντα μέτρα που λήφθηκαν από την κυπριακή κυβέρνηση η οποία αποτελεί και τον κύριο μέτοχο της εταιρείας. «Πρόκειται για θετική αλλαγή σε σχέση με τι έγινε με τους επιβάτες των εταιρειών Spanair και Malev οι όποιες έπαυσαν να λειτουργούν στις αρχές του 2012. Σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, οι επιβάτες δεν έτυχαν αντίστοιχης βοήθειας, με κάποιους από αυτούς ακόμα να αναμένουν ακόμα να αποζημιωθούν», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Με αφορμή το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, ο πρόεδρος της ECTAA Lars Thykier επανατονίζει την αναγκαιότητα για εφαρμογή ενός ευρωπαϊκού σχεδίου προστασίας των επιβατών αεροπορικών μέσων.
Καλύφθηκαν τα δρομολόγια, ζητούμενο ο ανταγωνισμός
Οι ανησυχίες για ελλιπή συνδεσιμότητα της Κύπρου με κομβικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς ήταν έντονες και όχι αδικαιολόγητες. Εντούτοις, η αγορά αντέδρασε άμεσα και τις βδομάδες που ακολούθησαν την 9η Ιανουαρίου, όταν οι Κυπριακές Αερογραμμές πραγματοποίησαν την τελευταία τους πτήση, υπήρξε ένα «μπαράζ» ανακοινώσεων από αεροπορικές εταιρείες για νέες πτήσεις. Aegean, Blueair, British Airways και Ryanair είτε εξήγγειλαν νέα δρομολόγια είτε αύξηση σε υφιστάμενα. Το τελευταίο λιθαράκι πρόσθεσε η Transavia. Η εταιρεία ανακοίνωσε πτήσεις από και προς Άμστερνταμ καλύπτοντας ουσιαστικά τον τελευταίο προορισμό στον οποίο πετούσαν οι Κυπριακές Αερογραμμές και δεν είχε καλυφθεί από άλλη εταιρεία. Σημαντικό στην ανακοίνωση της εταιρείας και το γεγονός πως προσφέρει πτήσεις κοινού κωδικού με την KLM για να μπορούν οι επιβάτες να πετάξουν από Άμστερνταμ σε άλλους προορισμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κι άλλες αεροπορικές εταιρείες είναι κοντά σε ανακοίνωση πτήσεων από και προς Λάρνακα και Πάφο. Όπως τονίζει και ο Ντ. Κάκουρας φορώντας το καπέλο του προέδρου του ACTA, το στοίχημα πλέον είναι να αυξηθούν οι προσφερόμενες πτήσεις προς σημαντικούς προορισμούς αλλά και να υπάρχει ολόχρονα πρόσβαση προς αυτούς έστω και με λιγότερες εβδομαδιαίες πτήσεις από την καλοκαιρινή περίοδο.
Στα πλαίσια των εξαγγελιών από εταιρείες, ανακοινώθηκε και απευθείας πτήση προς Κίεβο που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα.
Εκκαθαριστές και προσωπικό
Ο διορισμός εκκαθαριστών αποτελεί το τελευταίο βήμα για οριστικό «σβήσιμο» της εταιρείας την ώρα που το προσωπικό φαίνεται να μένει ικανοποιημένο από τις αποζημιώσεις που θα λάβει αν και ακόμα εκκρεμούν κάποια θέματα όπως ενδεχόμενη απασχόληση των υπαλλήλων στο δημόσιο.
Στο ράφι το λογότυπο
Σε μία άλλη εξέλιξη, το λογότυπο και το «όνομα» των Κυπριακών Αερογραμμών, δεν προβλέπεται να εμφανιστεί ξανά οπουδήποτε εκτός συγκλονιστικού απροόπτου. Μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον για απόκτησή τους αλλά και το ενδιαφέρον από συμβούλους για εξεύρεση τρόπων εκμετάλλευσης του ήταν μηδαμινό.