Παράτυπη η Διαδικασία Εκκαθάρισης στις ΚΑ

Νομίζω ήταν σε όλους τους εμπλεκομένους γνωστές οι προσπάθειες που έγιναν από ορισμένους να μετατρέψουν την υπόθεση του διορισμού του Εκκαθαριστή των ΚΑ σε «εσωτερική» υπόθεση της Κυβέρνησης  χωρίς να αποκλείεται αυτές να υποκρύπτουν αλλότρια κίνητρα και σκοπιμότητες.

Η όλη προσπάθεια επιβεβαιώθηκε στις 30 Ιανουαρίου 2015, στην Έκτατη Γενική Συνέλευση των Μετόχων και Συνέλευση των Πιστωτών, που είχαν ως αποτέλεσμα, η Κυβέρνηση ετσιθελικά και παράνομα, να εκκαθαρίσει τις ΚΑ και να διορίσει «εκλεκτό της ως εκκαθαριστή», αγνοώντας τις επικρίσεις των πιστωτών και των αντιπροσώπων αυτών οι οποίοι αγανακτισμένοι εγκατέλειψαν την συνέλευση των πιστωτών.

Ο Πρόεδρος των Συνελεύσεων και ο Νομικός του Σύμβουλος δεν έλαβαν υπόψη νομικές γνωματεύσεις σε σχέση με τις παρατυπίες και ελλείψεις που προηγήθηκαν αναφορικά με τη σύγκλιση των συνελεύσεων η δε Κυβέρνηση, αγνόησε με πρόδηλο τρόπο τα συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής («ΕΕ»)» που εμπεριέχονται στη επιστολή της 9ης Ιανουαρίου 2015 περί μη εγκυρότητας της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.

Η προσπάθεια εκ μέρους της Κυβέρνησης να διορίσει συγκεκριμένο Εκκαθαριστή έγινε γνωρίζοντας πως ένας ανεξάρτητος εκκαθαριστής δεν θα παρέλειπε να ερευνήσει τους λόγους και τα αίτια που οδήγησαν στην κατάρρευση του εθνικού αερομεταφορέα καταλογίζοντας ευθύνες σε όποιον και όπου αναλογούν . Η εκκαθάριση στηρίχθηκε στον ισχυρισμό ότι η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό 93.62%, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Με βάση την προαναφερθείσα επιστολή της ΕΕ, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ποσό της Κρατικής ενίσχυσης υπολογίζεται στα €66.1 εκ., το μετοχικό κεφάλαιο του κράτους περιορίζεται στο 69.62%.  Το εύλογο ερώτημα που θα κληθούν να απαντήσουν οι ιθύνοντες είναι πως δύναται  να περάσει ψήφισμα  για έναρξη της διαδικασίας της εκούσιας εκκαθάρισης των ΚΑ με μόνο την υιοθέτηση του από την πλευρά της κυβέρνησης, αφού για να  περάσει τέτοιο ψήφισμα  χρειάζεται η στήριξη από το 75% των μετόχων (να σημειωθεί ότι στην παράτυπη έκτατη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, οι άλλοι μέτοχοι αντιτάχθηκαν των αποφάσεων της Κυβέρνησης).
 
Ο διορισμός Εκκαθαριστή της επιλογής της Κυβέρνησης, στηρίχτηκε στη θεωρία ότι είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής με ποσοστό 56%, κάτι που και πάλι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, εάν αναλογιστεί κανείς ότι ο Πρόεδρος της Συνέλευσης, ενεργώντας με οδηγίες του νομικού του συμβούλου, απέρριψε στην ολότητα τους αυθαίρετα και παράνομα, κατά την άποψη άλλων έγκριτων νομικών, τις απαιτήσεις της CIT (εταιρεία  με την οποία οι ΚΑ είχαν συνάψει συμφωνίες για ενοικίαση των 5 αεροσκαφών) για το ποσό των $40.422.000,00 (€35.772.000,00) καθώς επίσης και μονομερείς και αυθαίρετες αποκοπές εκατομμυρίων μερίδας του πρώην προσωπικού των ΚΑ.

Δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να θέλει να διορίσει εκκαθαριστή της δικής της αρέσκειας, αυτό όμως δεν παρέχει το δικαίωμα στον Πρόεδρο της Συνέλευσης να συμπεριφέρεται δικτατορικά, να μην αποδέχεται παρατηρήσεις τεκμηριωμένες με νομικές γνωματεύσεις, περί ακυρότητας της διαδικασίας και των δύο συνελεύσεων και να μην δίνει το δικαίωμα σε πιστωτές και μέτοχους που έχουν το δικαίωμα ψήφου να ελέγξουν τα πληρεξούσια της Κυβέρνησης σε σχέση με την Συνέλευση των Μετόχων και τα πρακτικά της Συνέλευσης του Συμβούλιου των ΚΑ της 9ης Ιανουαρίου 2015.

Δυστυχώς έγινε ένας άνισος αγώνας από μέρους των πιστωτών για σκοπούς διορισμού Εκκαθαριστή της δικής τους επιλογής και το δεύτερο ημίχρονο θα παιχτεί στα Δικαστήρια με την Κυβέρνηση να καταγγέλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους παράτυπα διορισμένους εκκαθαριστές να καλούνται να αποζημιώσουν τους πιστωτές για τις παράνομες ενέργειες τους εις το να σπεύσουν άρον άρον να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία, όπως το τμήμα τροφοδοσίας του αεροδρομίου και το ιδιόκτητο αεροσκάφος ή μήπως έχουν πάρει και αυτοί εγγυήσεις από την Κυβέρνηση.   

 

Δειτε Επισης

Η βάση στην οποία μπορούμε να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας και το παράδειγμα της Εσθονίας
Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!