Τουρισμός: Η... διαφορετική σχέση Ελλάδας-Γερμανίας
10:33 - 28 Φεβρουαρίου 2015
Η Γερμανία θα βρεθεί και αυτή την εβδομάδα στο επίκεντρο του ελληνικού ενδιαφέροντος, ωστόσο οι ειδήσεις που θα προκύψουν αυτή τη φορά δεν θα είναι οικονομικές, αλλά τουριστικές.
Στις 4 Μαρτίου ξεκινά στο Βερολίνο η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ευρώπης, η “ITB Berlin” (θα διαρκέσει μέχρι τις 8 Μαρτίου), και όλα τα βλέμματα των Ελλήνων επιχειρηματικών του τουρισμού θα είναι στραμμένα στην εξέλιξη των τουριστικών κρατήσεων από τους μεγάλους γερμανικούς tour operators... ειδικά φέτος που η διακύμανση των πωλήσεων ελληνικών πακέτων στους Γερμανούς τουρίστες ήταν ιδιαίτερα έντονη εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα.
Τα πρώτα νέα ωστόσο που έρχονται από τη γερμανική αγορά φαίνεται πως είναι αισιόδοξα. Οι μέχρι στιγμής μάλιστα εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διψήφιο ποσοστό αύξησης στις προκρατήσεις για τη σεζόν που έρχεται, γεγονός που δίνει ελπίδες στους Έλληνες ξενοδόχους, καθώς η γερμανική αγορά είναι εδώ και χρόνια η μεγαλύτερη σε αριθμό τουριστών για τους ελληνικούς προορισμούς. Είναι δε ενδεικτικό πως παρά την ανησυχία για τη ροή των κρατήσεων, οι δύο μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί οργανισμοί της Γερμανίας, η TUI και ο Thomas Cook έχουν αμφότεροι αυξήσει κατά 10% το προγραμματισμό τους για τις φετινές πληρότητες, εκτιμώντας πως οι πωλήσεις για τους ελληνικούς προορισμούς θα διατηρήσουν για ακόμη μια χρονιά τη δυναμική τους.
Σε ότι αφορά τον όμιλο της TUI, η Ελλάδα, όπως λένε οι πληροφορίες, παραμένει στην πρώτη τριάδα των πιο αγαπημένων προορισμών για τους Γερμανούς, μετά την Ισπανία και την Τουρκία. Το μεγαλύτερο μέρος των πακέτων αφορούν τους προορισμούς της Κρήτης, τη Ρόδο, τη Χαλκιδική και τη δυτική Πελοπόννησο. Ο γερμανικός κολοσσός επισημαίνει επίσης μια γενικότερη ανοδική τάση ιδιαίτερα για την Κρήτη, για την οποία έχει συμπεριλάβει μάλιστα στο πρόγραμμά της, μέσω της TUIfly, απευθείας πτήσεις προς τα Χανιά.
Όπως λένε οι προβλέψεις του Γερμανικού Ταξιδιωτικού Συνδέσμου (DRV), ο ρυθμός του ανόδου των προκρατήσεων για Ελλάδα υπολογίζεται στο 10% περίπου, ποσοστό που θεωρείται από τους Έλληνες ξενοδόχους αρκετά ικανοποιητικό. Το αρνητικό όμως της υπόθεσης είναι ότι η αύξηση της ζήτησης για την Αίγυπτο αγγίζει το 40%.
Πάντως, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ανακοίνωσε την προηγούμενη Τετάρτη πως ο στόχος των 25 εκατ. διεθνών αφίξεων (μαζί με τα 2,5 εκατ. αφίξεων της κρουαζιέρας) και των 14 δισ. ευρώ άμεσων εσόδων, είναι εφικτός. Με βάση τα πρώτα στοιχεία του Συνδέσμου πιο συγκεκριμένα, ήδη ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων για το 2015, δείχνει ότι στο σύνολό τους θα είναι αυξημένες κατά ένα εκατομμύριο σε σχέση με το 2014.
ΠΗΓΗ: capital.gr