Airbus: Το Α320 ωθεί τα κέρδη του ομίλου
09:32 - 28 Φεβρουαρίου 2015
«Άλμα» σε κέρδη και μέρισμα ανακοίνωσε η Airbus. Το Α320 αναδεικνύεται σε ναυαρχίδα του στόλου της: η εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή του σε 50 αεροσκάφη μηνιαίως.
Η εταιρεία αεροναυπηγικής έκλεισε το 2014 με άνοδο κερδών 59%, στα €2,3 δισεκατομμύρια. Οι παραγγελίες έφτασαν τις 1456, ενώ οι παραδόσεις τα 629 αεροσκάφη.
Δικαιολογημένοι οι πανηγυρισμοί για τη διοίκηση της εταιρείας, που μόλις δύο χρόνια πριν αναδιαρθρώθηκε, με στόχο να «χτυπήσει» στα ίσια την ανταγωνίστρια Boeing.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Τομ Άντερς, μίλησε στο euronews και στο δημοσιογράφο Τζον Ντέιβις:
Κύριε Άντερς, αύξηση κερδών 60%! Είστε 100% ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα;
Τομ Άντερς/ Δνων Σύμβουλος Airbus: «Είμαι 100% ευχαριστημένος, το 2014 ήταν μία πολύ καλή χρονιά, πετύχαμε τους περισσότερους από τους στόχους μας, η εμπορική δυναμική μας ήταν πολύ δυνατή, πετύχαμε σημαντικά ορόσημα και πιστεύω ότι αυτό αντικατοπτρίζεται πολύ καλά στα προ φόρων κέρδη, στη ροή ρευστού, που είναι πολύ σημαντική για εμάς και σίγουρα στα έσοδα.»
Όπως και να το δει κανείς, είναι μεγάλο άλμα. Πώς προέκυψε;
Τομ Άντερς/ Δνων Σύμβουλος Airbus: «Όπως προείπα, είναι ένας συνδυασμός. Βελτιώσαμε τις λειτουργικές μας επιδόσεις, κυρίως στον τομέα των εμπορικών αεροσκαφών. Πήγαμε πολύ καλά στις παραγγελίες, σχεδόν κάναμε ρεκόρ, ήταν η δεύτερη καλύτερη χρονιά στην ιστορία, πάνω από 1400 μεγάλα αεροσκάφη. Από εκεί προέκυψαν μεγάλες προκαταβολές, που εξηγούν τη βελτίωση στη ροή ρευστού. Όπως είπα, ήταν πολύ καλή χρονιά.»
Τώρα που επικεντρώνεται η Airbus, στα μεγάλα σούπερ τζάμπο, στα Α380, στα νέα Α350 ή στα μικρότερα αεροσκάφη;
Τομ Άντερς/ Δνων Σύμβουλος Airbus: «Χαίρομαι που αναφέρετε τα Α380 γιατί το 2015 είναι πολύ σημαντική χρονιά, γιατί αυτή την χρονιά, θα ισοφαρίσουμε, μετά από 15 χρόνια μεγάλων επενδύσεων σε αυτό το αεροσκάφος. Είναι πολύ σημαντικό ορόσημο, μία επιτυχία, οι ομάδες μας δούλεψαν πολύ σκληρά για να φτάσουμε σε αυτή την ημέρα. Αλλά εκτός από το 380, φέτος, δίνουμε έμφαση στην κατασκευή του νέου μεγάλου αεροσκάφους, του 350. Επίσης στη μετάβαση από το παλιό 320 στο νέο 320. Αυτό είναι τώρα η καρδιά της επιχείρησης, άρα έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε.»