Powered by

Έρευνα για τις ΚΑ από τη δεκαετία του '80

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27/2 η πρώτη συνεδρία της Ad Hoc Επιτροπής για τις Κυπριακές Αερογραμμές.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Τορναρίτης, συζητήθηκαν κυρίως διαδικαστικής φύσεως θέματα που αφορούν την παρουσία ανεξάρτητων αξιωματούχων, τεχνοκρατών ή στελεχών Υπουργείων που θα μπορούσαν να στηρίξουν την προσπάθεια της Επιτροπής.

Η Επιτροπή συστάθηκε στις 29 Ιανουαρίου με απόφαση της Βουλής για τη διεξαγωγή έρευνας που αφορά “Τη διαχρονική διερεύνηση των λόγων που οδήγησαν στο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών”.

 

 Κατά τη συνεδρία αποφασίστηκε όπως χρονική αφετηρία της έρευνας είναι η δεκαετία του '80, οπόταν, όπως ανέφερε ο κ. Τορναρίτης, άρχισαν ουσιαστικά τα Διοικητικά Συμβούλια των Κυπριακών Αερογραμμών να επεκτείνουν το στόλο της εταιρείας.

Η Επιτροπή έχει αρμοδιότητα να εξετάσει το θέμα ευθύνης ή ευθυνών για την κατάσταση στην οποία περιήλθε η εταιρεία και τα γεγονότα που οδήγησαν στον τερματισμό των εργασιών της και να εξετάσει κατά πόσο προκύπτουν οποιεσδήποτε ευθύνες από συγκεκριμένες ενέργειες, παραλείψεις, γεγονότα, συνθήκες ή από το συνδυασμό τους που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση. Οπως αποφασίστηκε, θα συνεδριάζει κάθε Τετάρτη και Παρασκευή η ώρα 11.

Ερωτηθείς, ο κ. Τορναρίτης είπε πως “αν προκύψουν ποινικές ευθύνες προφανώς η έκθεση θα σταλεί και στο Γενικό Εισαγγελέα και στον κάθε ενδιαφερόμενο”. Πρόσθεσε πως θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια και οι συνεδρίες της Επιτροπής θα είναι ανοικτές.

Επεσήμανε πως η προσπάθεια θα είναι επίπονη και θα χρειαστεί πάρα πολλή υποστήριξη. “Υπάρχουν εκθέσεις, μελέτες, αποφάσεις, λογοδοσίες των Διοικητικών Συμβουλίων και  των πρώην Προέδρων, ελεγμένοι λογαριασμοί . Μπορεί να χρειαστεί να καλέσουμε Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες, εκπροσώπους από άλλα κράτη, ανέφερε. Πρόσθεσε πως “ό,τι χρειαστεί θα το πράξουμε για να καταλήξουμε στην αλήθεια”.

Ανέφερε πως αποφάσισαν ότι στις συνεδρίες της Επιτροπής πρέπει να παρίστανται εκπρόσωπος της Γενικής Εισαγγελίας, εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς επίσης και εκπρόσωπος ενός ή περισσότερων από τα πανεπιστήμια με τα οποία η Βουλή έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας.

Επεσήμανε πως έχουν πει πως η διάρκεια λειτουργίας της συγκεκριμένης επιτροπής πρέπει να μην οδηγηθεί σε βάθος χρόνου, γιατί οι πολίτες θέλουν την αλήθεια σύντομα. Από εκεί και πέραν δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε προχειρότητες, οφείλουμε να ερευνήσουμε αν είναι δυνατόν τα πάντα, για να καταλήξουμε στην πραγματική αλήθεια, ανέφερε.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Σταύρος Ευαγόρου δήλωσε πως συζήτησαν και για το ποια στοιχεία θα πρέπει να εξασφαλιστούν είτε από το αρχείο των Κυπριακών Αερογραμμών και επίσης ποιοι Υπουργοί, μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, Εκτελεστικοί Διευθυντές, νομικοί σύμβουλοι, ελεγκτές, κατά περίοδο, θα κληθούν ενώπιον της Επιτροπής ούτως ώστε και οι πλείστες, κατά το δυνατόν, περίοδοι να διερευνηθούν αλλά και την ίδια στιγμή οι βασικές αποφάσεις που λαμβάνονταν σε κάθε περίοδο να τεθούν στο μικροσκόπιο της Επιτροπής.

Ο κ. Τορναρίτης εξάλλου είπε στις δηλώσεις του πως, όπως ανέφερε και στην αρχή της συνεδρίας της Επιτροπής, “προσωπικά ως Πρόεδρος της συγκεκριμένης Επιτροπής θα λειτουργήσω με αμεροληψία και ακεραιότητα. Οσο διάστημα θα συνεδριάζει η συγκεκριμένη Επιτροπή το κομματικό που καπέλο θα μένει έξω από τις συγκεκριμένες συνεδρίες”, διαβεβαίωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Τορναρίτη, κατά τη συνεδρία ακούστηκαν πολλές εισηγήσεις για το πώς θα διεξαχθούν οι εργασίες της Επιτροπής και κυρίως από ποια ημερομηνία θα αρχίσει να εξετάζει και πως αποφασίστηκε να αρχίσουν τις έρευνες από τη δεκαετία του '80, που άρχισαν ουσιαστικά τα Διοικητικά Συμβούλια των Κυπριακών Αερογραμμών να επεκτείνουν το στόλο της εταιρείας

Είπε πως δόθηκαν οδηγίες στις υπηρεσίες της Βουλής να κατηγοριοποιήσουν τις εκθέσεις, τις αποφάσεις και τους λογαριασμούς και μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, που θα γίνει η επόμενη συνεδρία, θα αποφασίσουν ποιος θα είναι ο πρώτος καλεσμένος.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Τορναρίτης επεσήμανε πως δεν μπορεί να προκαθορίσει πότε θα υπάρξει αποτέλεσμα. “Εμείς έχουμε πολλή όρεξη να δουλέψουμε σκληρά. Απαιτείται τεχνογνωσία, απαιτείται τεχνοκρατική υποστήριξη, απαιτείται και από τις κρατικές υπηρεσίες να μας δώσουν ό,τι χρειαζόμαστε σε σχέση με το υλικό για να μπορέσουμε να καταλήξουμε το συντομότερο δυνατό”, ανέφερε, χωρίς ωστόσο, όπως υπογράμμισε, αυτό να είναι πρόχειρο.

Ο κ. Ευαγόρου σημείωσε πως η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής διαθέτει ένα αρχείο από τις συζητήσεις που γίνονταν κατά καιρούς για θέματα των Κυπριακών Αερογραμμών και πως υπάρχει επίσης μια μεγάλη έρευνα που έγινε από άλλη Ad Hoc Επιτροπή της Επιτροπής για την περίοδο του 2002, την οποία επίσης έχουν ζητήσει και θα τους δοθεί από το αρχείο. Είπε επίσης πως θα ζητηθεί και το πόρισμα Σταυρινάκη.

Σε παρατήρηση πως ο ίδιος υπήρξε στο παρελθόν μέλος ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών και ερωτηθείς εάν είναι ορθό να συμμετέχουν σε αυτή την Επιτροπή άτομα που συμμετείχαν σε ΔΣ της εταιρείας, ο κ. Ευαγόρου είπε πως ήταν και στην προηγούμενη Επιτροπή διερεύνησης και πως δεν είχε διατελέσει για πάρα πολύ χρονικό διάστημα στις Κυπριακές Αερογραμμές.  “Εκεί όπου θα κρίνεται ότι η προσωπική μου παρουσία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα παρεμποδίσει τη διερεύνηση δεν θα συμμετέχω”, ανέφερε.

Σε άλλη ερώτηση, ο κ. Ευαγόρου επεσήμανε πως η Βουλή δεν έχει τη δυνατότητα να επιρρίψει ποινικές ευθύνες και πως “πολιτικές ευθύνες για τη λήψη των οποιωνδήποτε αποφάσεων σίγουρα μπορεί να αποδοθούν και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος”.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Αντώνης Αντωνίου δήλωσε πως “ως ΔΗΚΟ διαβεβαιώσαμε τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής ότι θα εργαστούμε σκληρά, συλλογικά, μακριά από τις όποιες κομματικές σκοπιμότητες, ώστε να έχουμε ένα πόρισμα το οποίο να δίνει την πραγματικότητα και να γίνει πίστη αυτό από την κοινωνία”.

Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο Γιάννος Λαμάρης και μέλη της οι Μάριος Μαυρίδης, Ρίκκος Μαππουρίδης, Σταύρος Ευαγόρου, Πάμπος Παπαγεωργίου, Αγγελος Βότσης, Αντώνης Αντωνίου, Νίκος Νικολαϊδης, Δημήτρης Συλλούρης και Γιώργος Περδίκης. 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις