Πετρίδης: Τέλος στο «σπασμένο τηλέφωνο»
13:01 - 10 Φεβρουαρίου 2015

Σειρά αλλαγών που στοχεύουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, ανακοίνωσε ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης. Ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα των αναπάντητων κλήσεων με τη λειτουργία του Κέντρου Τηλεξυπηρέτησης θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις.
Όπως ανέφερε ο κ. Πετρίδης, άρχισαν να δουλεύουν στην τεχνική ανάπτυξη και λειτουργία ενός Κέντρου Τηλεξυπηρέτησης και Πληροφόρησης του Πολίτη, με στόχο αυτό να αποτελεί το μοναδικό σημείο επικοινωνίας του με τις κρατικές υπηρεσίες.
Η πρώτη φάση αρχίζει την 1η Μαρτίου, μέσω της αξιοποίησης των υφιστάμενων ΚΕΠ.
Τι αλλάζει από την 1η Μαρτίου;
1. Τίθεται σε λειτουργία η δωρεάν κλήση του αριθμού 1434 σε παγκύπρια βάση, για τηλεφωνική εξυπηρέτηση για τις 97 διαδικασίες που προσφέρονται σήμερα από τα ΚΕΠ.
2. Θα μπορούν να υποβάλλονται πλέον, αιτήματα από το τηλέφωνο για τις 18 από τις 97 υπηρεσίες που προσφέρονται από τα ΚΕΠ. Οι 18 αυτές υπηρεσίες έχουν επιλεγεί, με βάση και τη ζήτηση που παρουσιάζουν από τους πολίτες και τις τεχνικές δυνατότητες σε αυτό το στάδιο.
3. Θα υπάρχει η δυνατότητα άντλησης τις πληροφόρησης για τις 97 υπηρεσίες που παρέχονται στο ΚΕΠ και διαδικτυακά. Εισάγεται δηλαδή η έννοια της «αυτοεξυπηρέτησης».
Η τελική δεύτερη φάση
Το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η Κυβέρνηση προβλέπει την ολοκλήρωση της σε δέκα περίπου μήνες, με τη λειτουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης, μέσω της αγοράς υπηρεσιών, στην βάση πετυχημένων πρακτικών από χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Γαλλία, το Η.Β και η Ελλάδα. Το ΚΤΕΠ θα παρέχει:
• Τηλεφωνική πληροφόρηση για όλες τις διαδικασίες του δημοσίου που αφορούν πολίτες / επιχειρήσεις. Έχουν καταγραφεί ήδη περί τις 500 τέτοιες διαδικασίες.
• Τηλεφωνική πληροφόρηση για την πρόοδο των αιτημάτων .
• Διαδικτυακή πληροφόρηση για την πρόοδο των αιτημάτων.
• Τηλεφωνική ή διαδικτυακή υποβολή αιτημάτων για ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών.
• Τηλεφωνική πληροφόρηση για τα στοιχεία όλων των κυβερνητικών οργανισμών
• Τηλεφωνικές ανακοινώσεις / πληροφορίες
Όπως ανέφερε ο κ. Πετρίδης "από την πρώτη μέρα, η Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης, - το ΤΔΔΠ και το ΤΥΠ, άρχισαν δουλειά για να φτάσουμε στην εφαρμογή της πρώτης φάσης και να σχεδιάσουμε τη δεύτερη".
Σε όλο αυτό το διάστημα:
• Ετοιμάστηκε πρότυπο έγγραφο και στάλθηκε σε όλη τη δημόσια υπηρεσία για καταγραφή των διαδικασιών για τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
• Καθορίστηκαν λειτουργοί σύνδεσμοι σε όλα τα Υπουργεία.
• Έγινε εκπαίδευση σε όλα τα Υπουργεία, Τμήματα, Υπηρεσίες για τη συμπλήρωση του σχετικού εγγράφου.
• Ετοιμάστηκε προσχέδιο των εγγράφων διαγωνισμού για εγκατάσταση και λειτουργία ΚΤΕΠ από τον ιδιωτικό τομέα.
• Ξεκίνησε η διαδικασία / σχεδιασμού για να εισαχθούν οι διαδικασίες στη διαδικτυακή πύλη «Αριάδνη».
• Εντοπίστηκαν ανομοιομορφίες όσον αφορά την εξέταση ιδίων αιτημάτων από Υπηρεσίες (ακολουθείτο διαφορετική διαδικασία ανά επαρχία), και έγινε ο απαιτούμενος συντονισμός έτσι ώστε να συμφωνηθεί με όλες τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, μια ενιαία διαδικασία.
Σημείωσε ότι χρειάζεται:
• Συνεχής επικαιροποίηση των διαδικασιών από όλα τα τμήματα του δημοσίου, ούτως ώστε ο πολίτης να έχει πρόσβαση πάντα στις ισχύουσες διαδικασίες
• Συνεχής ενημέρωση της προόδου των αιτημάτων στο σύστημα για να μπορεί να δίνεται η σχετική πληροφόρηση
• Αντιμετώπιση των ανομοιομορφιών που εφαρμόζονται σε διάφορους δημόσιους φορείς, όσον αφορά την εξέταση των αιτημάτων.
• Ολοκλήρωση, για πρώτη φορά, της καταγραφής και της συγκέντρωσης όλων των διαδικασιών, ούτως ώστε ο Πολίτης να μπορεί να έχει διαδικτυακή ή τηλεφωνική ενημέρωση.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εξωτερική αξιολόγηση Κτηματολογίου, ΚΕΠ και Πολεοδομίας, Λουκέτο σε ανενεργούς οργανισμούς