Powered by

ΚΟΤ: Αδικαιολόγητες προσφορές για διαφημίσεις στο εξωτερικό

«Περίεργες» συνθήκες κάτω από τις οποίες προωθήθηκε προσφορά για διαφήμιση της Κύπρου στο Ηνωμένο Βασίλειο και πιο συγκεκριμένα σε διαφημιστικές πινακίδες εξωτερικού χώρου εντοπίζει στην ετήσια έκθεσή του ο Γενικός Ελεγκτής, στις παραγράφους που αφορούν τον ΚΟΤ.

Μηδενική τεκμηρίωση
Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται ότι: «Με επιστολή μας προς τον Πρόεδρο και τα Μέλη της Επιτροπής Προσφορών (ΕΠ) του Οργανισμού τον Μάιο 2015, παρατηρήσαμε ότι η εισήγηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης (ΕΔ), δεν τεκμηριωνόταν με οποιαδήποτε σχετική μελέτη για τα οφέλη της διαφημιστικής εκστρατείας στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Σημειώνεται ότι η πρώτη επιλογή του ΚΟΤ (διαφημιστική εκστρατεία μέσω Billboards και Digital Screens), είχε διαφοροποιηθεί λόγω της αδυναμίας του Αναδόχου να εκπληρώσει τους όρους του διαγωνισμού, ως εκ τούτου προτάθηκε από την ΕΔ άλλο είδος εκστρατείας – που δεν είχε επιλεγεί αρχικά – δηλαδή η τηλεοπτική εκστρατεία».

Απλώς για να δαπανηθεί κονδύλι
Μάλιστα, η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει ότι ενόψει των πιο πάνω, δημιουργείτο η εντύπωση ότι η εισήγηση είχε γίνει χωρίς οποιαδήποτε τεκμηρίωση, επιλέγοντας μια – εκ των πραγμάτων – λύση, που δεν ήταν η πρώτη σε σειρά επιλογή. Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, εκφράσαμε την άποψη ότι η απόφαση αλλαγής του είδους της εκστρατείας ενδεχομένως να λήφθηκε για να δαπανηθεί το σχετικό κονδύλι του Οργανισμού.

Από τις 200 στις 400 χιλιάδες ο «λογαριασμός»
Την ίδια ώρα η  έκθεση του Γενικού Ελεγκτή αναφέρει ότι ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, όπως συμπεραίνεται από τα πρακτικά της ΕΠ ημερ. 17.2.2015, η ΕΠ αποφάσισε όπως εγκρίνει την προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για τη διενέργεια διαφημιστικών ενεργειών στο Ηνωμένο Βασίλειο, δαπάνης ύψους €200.000, καθώς και στη Γερμανία, δαπάνης ύψους €520.000, με τον επιτυχόντα προσφοροδότη των συμβάσεων που είχαν ανατεθεί για τις διαφημιστικές εκστρατείες του 2013, παρόλο ότι στο σημείωμα της Αν. Γενικής Διευθύντριας του Οργανισμού – ημερ. 21.4.2015 – προς την ΕΠ, αναφερόταν ότι το κόστος για τη διεξαγωγή των διαφημιστικών εκστρατειών στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα υπερβαίνει το ποσό των €400.000.  Μάλιστα η Ελεγκτική Υπηρεσία εντοπίζοντας τις διαφορές στα ποσά τονίζει: «Λόγω της ουσιώδους διαφοροποίησης των πιο πάνω ποσών, ζητήσαμε όπως μας δοθούν οι ανάλογες διευκρινίσεις /επεξηγήσεις».

Πάντως, η Ελεγκτική Υπηρεσία σημειώνει ότι η αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του Οργανισμού μας ενημέρωσε τον Μάιο 2015 ότι το σημείωμα της ΕΔ είχε σκοπό αφενός να ενημερώσει την ΕΠ ότι δεν ήταν δυνατό πλέον να ενοικιαστούν οι διαφημιστικοί χώροι που είχαν συμφωνηθεί και αφετέρου να ζητήσει έγκριση από την ΕΠ να αρχίσει εκ νέου η διαπραγματευτική διαδικασία για να συμφωνηθεί άλλο πακέτο διαφήμισης. Εξάλλου, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει: «Μας πληροφόρησε επίσης ότι η ανάγκη για διενέργεια διαφημιστικής εκστρατείας σε αγορές που έχουν προοπτική να αναπληρώσουν το κενό από τη μείωση στη ρωσική αγορά, όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, είχε συμφωνηθεί με τον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού στις 30.12.2014, στα πλαίσια συνάντησης του με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΟΤ».

Μάλιστα η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει ότι με νέα επιστολή της προς την Αν. Γενική Διευθύντρια του Οργανισμού τον Μάιο 2015, παρατηρήθηκε ότι στο σημείωμά της ,ε ημερ. 3.3.2015, η Επιτροπή Αξιολόγησης είχε εισηγηθεί στην ΕΠ του Οργανισμού, όπως μην προχωρήσει η διαφημιστική εκστρατεία του 2015 στο Ηνωμένο Βασίλειο (Underground) για διάφορους λόγους, οι οποίοι παρετίθεντο στο σημείωμά της. Λόγω αυτών των εξελίξεων η Ελεγκτική Υπηρεσία ζήτησε να υποβληθεί αντίγραφο της εισήγησης της Υπηρεσίας του Οργανισμού για προσθήκη – από τον Οργανισμό – του ποσού των €200.000 στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τον ανάδοχο της σύμβασης για τη διαφημιστική εκστρατεία του 2013.

«Η Αν. Γενική Διευθύντρια του Οργανισμού μας πληροφόρησε τον Ιούνιο 2015 ότι δεν υπήρχε νέα γραπτή εισήγηση της υπηρεσίας ενώπιον της ΕΠ κατά τη συνεδρία λήψης της απόφασης στις 10.3.2015 και, η αναφορά που έγινε στα πρακτικά της ΕΠ της πιο πάνω ημερομηνίας για εισήγηση της Υπηρεσίας του Οργανισμού, ημερ. 10.3.2015 αφορούσε την αρχική της εισήγηση προς την ΕΠ ημερ. 13.1.2015, για συνεργασία με τον ανάδοχο της σύμβασης για τη διαφημιστική εκστρατεία του 2013 (στην οποία προνοείτο η διάθεση ποσού ύψους €400.000), και η οποία τέθηκε εκ νέου προφορικά ενώπιον της ΕΠ, ενόψει των εξελίξεων με τον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου» τονίζει ο Γενικός Ελεγκτής.
 
Καταληκτικά και επί του συγκεκριμένου θέματος η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει: «Ενόψει των πιο πάνω, η απάντηση της Αν. Γενικής Διευθύντριας του ΚΟΤ δεν θεωρείται ικανοποιητική».

 

Δειτε Επισης

ACTTA: Χοροεσπερίδα φιλανθρωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο των δράσεων για τα 70 χρόνια λειτουργίας του
Ρίχνουν δίκτυα στην πολωνική αγορά-Συνάντηση ΕΤΑΠ Αμμοχώστου με ταξιδιωτικούς πράκτορες από την χώρα
Άνοιξε εντός του Sunset Gardens το Nomad Bread & Coffee-Μοντέρνες και ευρύχωρες εγκαταστάσεις(pics)
Lordos Hotels: Αναδιοργάνωση θυγατρικής και σε νέα βάση η λειτουργία του Golden Coast Hotel
Στην Αγία Νάπα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος η Υφ. Ναυτιλίας-Συναντήθηκε με το Δήμαρχο
ΕΤΑΠ Πάφου: Χρηματοδότηση έως €25.000 για μικρομεσαίες επιχειρήσεις-100% χρηματοδότηση
Aphrodite Hills Resort και όμιλος PERHA συνεργάζονται για το ετήσιο Σαββατοκύριακο αγάπης και συνεισφοράς
Παραμένει αισιόδοξος και ρίχνει το γάντι στις συντεχνίες για την συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία ο Παναγιώτου
Βάζουν σε μπελάδες την ξενοδοχειακή βιομηχανία οι συντεχνίες-«Όχι» ΠΕΟ και επιφυλάξεις ΣΕΚ για την μεσολαβητική
Ελληνικός τουρισμός: Κάτω τα έσοδα, πάνω οι αφίξεις και τον Αύγουστο-Οι επτά λόγοι