PwC: Ανάκαμψη καταγράφεται στις χριστουγεννιάτικες δαπάνες

Ετήσια αύξηση της τάξης του 2%-4% σε πραγματικούς όρους καταγράφουν, σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις, οι καταναλωτικές δαπάνες στις πλείστες δυτικές οικονομίες. Ευχάριστα νέα λοιπόν για το λιανεμπόριο και τις επιχειρήσεις την περίοδο των γιορτών.

«Οι καταναλωτικές δαπάνες είναι ουσιώδους σημασίας για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες ενώ σ’ ένα σημαντικό αριθμό προηγμένων οικονομιών αυτές αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα περίπου της οικονομικής δραστηριότητας. Αποτελούν επίσης βασικό παράγοντα ενίσχυσης των εταιρικών εσόδων τα οποία, με τη σειρά τους, επηρεάζουν θετικά τις προθέσεις των πλείστων επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις», δήλωσε ο Richard Boxshall, Ανώτερος Οικονομολόγος της PwC.

Σύμφωνα με οικονομολόγους της PwC, και οι δύο βασικοί παράγοντες που καθορίζουν τις καταναλωτικές δαπάνες – το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα και ο δείκτης αποταμίευσης – έχουν διαδραματίσει τον δικό τους ρόλο σ’ αυτή την ανοδική τάση. Στις πλείστες οικονομίες που περιλαμβάνονται στο δείγμα επικρατεί ο «αναμενόμενος συνδυασμός» αυξημένου πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος και μειωμένου δείκτη αποταμίευσης, ωστόσο στη Γερμανία ο δείκτης αποταμίευσης έχει αυξηθεί παρά την αύξηση των εισοδημάτων.

Η Ελλάδα και η Ιταλία βρίσκονται ωστόσο στο τεταρτημόριο της «συρρίκνωσης», εντός του οποίου τα εισοδήματα έχουν μειωθεί και οι καταναλωτές έχουν προχωρήσει κατά συνέπεια σε μείωση του δείκτη αποταμίευσής τους σε μια προσπάθεια αντιστάθμισης.

Οι μελλοντικές προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες παρουσιάζονται θετικές στις πλείστες προηγμένες οικονομίες υπό μελέτη. Από την άλλη, κάποιες αναδυόμενες οικονομίες – όπως η Ρωσία και η Τουρκία (λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων) και η Βραζιλία (λόγω οικονομικών προβλημάτων) – πιθανόν να εκτίθενται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.

Ο κ. Boxshall συμπεραίνει: «Αν οι καταναλωτές συνεχίσουν να συμπεριφέρονται περισσότερο όπως o Άγιος Βασίλης και λιγότερο όπως ο Σκρουτζ, ο λιανικός τομέας στο σύνολό του ενδέχεται να καταγράψει ικανοποιητικές πωλήσεις κατά τη σημαντική περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις και οι λιανέμποροι σε κάποιες αναδυόμενες οικονομίες που χαρακτηρίζονται από γεωπολιτική ή οικονομική αβεβαιότητα, θα πρέπει να συνεχίσουν να διαμορφώνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης μέσω της ανάλυσης πιθανών σεναρίων, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο ενδεχόμενων αρνητικών εξελίξεων» .

Δειτε Επισης

Με κυπριακή υπογραφή η νέα καμπάνια της Jeep για το μοντέλο Jeep Wrangler
Τι αλλάζει η Shein μετά την προειδοποίηση της Ε.Ε. για πιθανές κυρώσεις
Pandora: Το brand κοσμημάτων έρχεται στη Λευκωσία και ανοίγει κατάστημα στο Nicosia Mall
Μετέωροι οι εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά…Το μομέντουμ που χάνεται και τα 400+400 αυτοκίνητα στο περίμενε
Χαλλούμι: Αύξηση ποσοστού αιγοπρόβειου βιολογικού γάλακτος ζητούν οι παραγωγοί
Βαφεάδης: Σύντομα τα νέα σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα...Θα επωφεληθούν οι ευάλωτοι και η μεσαία τάξη
Χ. Προύντζος: Το σκεπτικό για άνοιγμα της Μακαρίου-Για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα θα πρέπει να αυξηθούν οι κάτοικοι
Η Electroline στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών και τεχνολογίας
Είσοδος BYD στην κυπριακή αγορά...Το πρώτο showroom που ανοίγει σήμερα και τα διαθέσιμα μοντέλα (pics)
KULT boutiques: Παρουσίασαν τη συλλογή «ZEGNA L'Oasi di Lino SS25» στο ξενοδοχείο Anassa