PwC: Ανάκαμψη καταγράφεται στις χριστουγεννιάτικες δαπάνες

Ετήσια αύξηση της τάξης του 2%-4% σε πραγματικούς όρους καταγράφουν, σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις, οι καταναλωτικές δαπάνες στις πλείστες δυτικές οικονομίες. Ευχάριστα νέα λοιπόν για το λιανεμπόριο και τις επιχειρήσεις την περίοδο των γιορτών.

«Οι καταναλωτικές δαπάνες είναι ουσιώδους σημασίας για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες ενώ σ’ ένα σημαντικό αριθμό προηγμένων οικονομιών αυτές αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα περίπου της οικονομικής δραστηριότητας. Αποτελούν επίσης βασικό παράγοντα ενίσχυσης των εταιρικών εσόδων τα οποία, με τη σειρά τους, επηρεάζουν θετικά τις προθέσεις των πλείστων επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις», δήλωσε ο Richard Boxshall, Ανώτερος Οικονομολόγος της PwC.

Σύμφωνα με οικονομολόγους της PwC, και οι δύο βασικοί παράγοντες που καθορίζουν τις καταναλωτικές δαπάνες – το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα και ο δείκτης αποταμίευσης – έχουν διαδραματίσει τον δικό τους ρόλο σ’ αυτή την ανοδική τάση. Στις πλείστες οικονομίες που περιλαμβάνονται στο δείγμα επικρατεί ο «αναμενόμενος συνδυασμός» αυξημένου πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος και μειωμένου δείκτη αποταμίευσης, ωστόσο στη Γερμανία ο δείκτης αποταμίευσης έχει αυξηθεί παρά την αύξηση των εισοδημάτων.

Η Ελλάδα και η Ιταλία βρίσκονται ωστόσο στο τεταρτημόριο της «συρρίκνωσης», εντός του οποίου τα εισοδήματα έχουν μειωθεί και οι καταναλωτές έχουν προχωρήσει κατά συνέπεια σε μείωση του δείκτη αποταμίευσής τους σε μια προσπάθεια αντιστάθμισης.

Οι μελλοντικές προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες παρουσιάζονται θετικές στις πλείστες προηγμένες οικονομίες υπό μελέτη. Από την άλλη, κάποιες αναδυόμενες οικονομίες – όπως η Ρωσία και η Τουρκία (λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων) και η Βραζιλία (λόγω οικονομικών προβλημάτων) – πιθανόν να εκτίθενται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.

Ο κ. Boxshall συμπεραίνει: «Αν οι καταναλωτές συνεχίσουν να συμπεριφέρονται περισσότερο όπως o Άγιος Βασίλης και λιγότερο όπως ο Σκρουτζ, ο λιανικός τομέας στο σύνολό του ενδέχεται να καταγράψει ικανοποιητικές πωλήσεις κατά τη σημαντική περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις και οι λιανέμποροι σε κάποιες αναδυόμενες οικονομίες που χαρακτηρίζονται από γεωπολιτική ή οικονομική αβεβαιότητα, θα πρέπει να συνεχίσουν να διαμορφώνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης μέσω της ανάλυσης πιθανών σεναρίων, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο ενδεχόμενων αρνητικών εξελίξεων» .

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση