powered by

ΚΤΚ: Στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο στέλλει τους παραπονούμενους

Τους πελάτες των τραπεζών ενημερώνει η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ), ότι για παράπονα/καταγγελίες τους, τα οποία εμπίπτουν στις πρόνοιες των περί Σύστασης και Λειτουργίας Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης Νόμων, αρμόδιος φορέας είναι το γραφείο του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου.

Όπως αναφέρεται, η ΚΤΚ, στη βάση των προνοιών του περί Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου Νόμου, δεν έχει αρμοδιότητα ούτε νομική εξουσία να παρεμβαίνει στις σχέσεις μεταξύ πελατών και τραπεζών, καθώς και στις μεταξύ τους συμβάσεις στις οποίες η ΚΤΚ δεν αποτελεί συμβαλλόμενο μέρος.

«Ως εκ τούτου, όσοι δανειολήπτες έχουν σχετικά παράπονα/καταγγελίες, προτρέπονται όπως επικοινωνούν απευθείας με τον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο για τις περιπτώσεις εκείνες που η ζημιά του καταναλωτή δεν υπερβαίνει τις €170.000, καθώς και για τις περιπτώσεις αναδιαρθρώσεων δανείων μέχρι του ποσού των €350.000. Για τις περιπτώσεις στις οποίες η ζημιά υπερβαίνει τις €170.000, τότε ο καταναλωτής καλείται να αποτείνεται στο δικαστήριο για την επίλυση της διαφοράς», αναφέρει.

Η ΚΤΚ προσθέτει ότι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και προσβλέποντας στη διασφάλιση επαρκούς προστασίας των καταναλωτών, έχει εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές για τον χειρισμό παραπόνων/καταγγελιών, τις οποίες οι τράπεζες οφείλουν να εφαρμόζουν και περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

● Καθορισμό στόχων/προσδοκιών των τραπεζών και των Ιδρυμάτων Πληρωμών (χρηματοοικονομικές εταιρείες) σε σχέση με το χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών.
● Παροχή κατάλληλης πληροφόρησης στους παραπονούμενους.
●  Καθορισμό διαδικασιών απάντησης σε παράπονα/καταγγελίες.
● Εναρμονισμό διαδικασιών που εφαρμόζουν οι χρηματοοικονομικές εταιρείες για τον χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών.
● Διασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου εποπτικής σύγκλισης για τις διαδικασίες χειρισμού παραπόνων/καταγγελιών στην επικράτεια της ΕΕ.

Η ΚΤΚ αναφέρει ότι αξιολογεί κατά τακτά χρονικά διαστήματα κατά πόσο οι τράπεζες ή/και τα Ιδρύματα Πληρωμών συμμορφώνονται με τις πιο πάνω κατευθυντήριες γραμμές, ενώ η εξέταση παραπόνων/καταγγελιών εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους εστίασε το ετήσιο οικονομικό φόρουμ του CFA Society Cyprus
ΕΚΤ: Πότε κλείνει ο κύκλος μείωσης των επιτοκίων-Τι βλέπουν οι κεντρικοί τραπεζίτες και οι αγορές
Τράπεζα Κύπρου: Απέκτησε 346.230 μετοχές στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών
Τράπεζα Κύπρου: Ανταποκρίνεται εκ νέου άμεσα στις αποφάσεις της ΕΚΤ και μειώνει το επιτόκιο κατά 0.25%
Σήμα παύσης μείωσης επιτοκίων από Λαγκάρντ-«Σε καλή θέση για να αντιμετωπίσει την παγκόσμια αβεβαιότητα η ΕΚΤ»
Ψηφίστηκε το νέο πλαίσιο για άμεσες μεταφορές σε ευρώ-Εκσυγχρονίζονται οι νομοθεσίες
Βίκτωρας Τροκούδης(Plum): Τι σημαίνει για καταναλωτές και αποταμιευτές η νέα μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ
Συνεχίστηκε το ντόμινο μείωσης των επιτοκίων από την ΕΚΤ-Η όγδοη διαδοχική από το καλοκαίρι του 2024
Εντυπωσιάζει με την επιχειρησιακή απόδοση και την κεφαλαιακή της ισχύ η Τρ. Κύπρου-Τι λέει η Deutsche Bank
Hellenic Bank Mobile App: Προσωπικό δάνειο από το κινητό; Ναι, τόσο απλά...