Powered by

Lloyd's: Μεγάλες οι φορολογίες στην ελληνική ναυτιλία

Μεγάλη είναι φορολογική επιβάρυνση του ελληνόκτητου πλοίου σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, όπως αναφέρει το εξειδικευμένο έντυπο Lloyd's List (εκδίδεται από 1734) σε πρόσφατο αφιέρωμά του στην ελληνική ναυτιλία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το Lloyd`s List και επεξεργάστηκε η ελεγκτική εταιρεία Deloitte, ο Έλληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για το δεξαμενόπλοιο και 68.328 ευρώ για το «χύδην φορτίου» (bulk carrier), ενώ για τα ίδια πλοία ο Γερμανός πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ αντιστοίχως, ο Βρετανός 13.675 ευρώ και 14.774 ευρώ, ο Κύπριος 8.890 ευρώ και 9.400 ευρώ και ο Ολλανδός 18.135 ευρώ και 19.622 ευρώ αντιστοίχως.

Το παράδειγμα αναφέρεται σε ένα δεξαμενόπλοιο 51.000 τόνων και ένα πλοίο χύδην φορτίου (bulk carrier) 58.000 τόνων. Στο υπολογισθέν για το ελληνόκτητο πλοίο ποσό προσμετρείται και η οικειοθελής συνεισφορά που συμφωνήθηκε μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών μέσω του συνυποσχετικού που υπεγράφη και ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή τον Οκτώβριο του 2014.

Η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αναφέρει ότι η ναυτιλία προσφέρει περίπου 9 δισ. δολάρια τον χρόνο, ή 4% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας. Σύμφωνα με τους Ελληνες πλοιοκτήτες, εάν συμπεριληφθούν και συναφείς επιχειρήσεις και υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία, τότε η συνεισφορά τους ανεβαίνει στο 7,5% του ΑΕΠ, ή περί τα 17 δισ. δολάρια ετησίως.

Το δημοσίευμα της Lloyd’s έρχεται λίγες μέρες μετά την δημοσιοποίηση μεγάλης έρευνας του διεθνούς πρακτορείου ειδήσεων Reuters τον περασμένο μήνα που ισχυρίστηκε ότι «ο ηρωικό ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας είναι εν πολλοίς ένας μύθος».

Αυτό, λέει το Reuters, συμβαίνει επειδή οι Έλληνες πλοιοκτήτες συμπεριλαμβάνουν στις στατιστικές τους «δισεκατομμύρια δολάρια που στην πραγματικότητα δεν περνάνε ποτέ στην ελληνική οικονομία».

«Εάν η Ελλάδα μετρούσε μόνο τις πληρωμές προς ελληνικές εταιρείες και μεμονωμένα άτομα, όπως κάνουν άλλες χώρες, τότε η συνεισφορά των ποντοπόρων πλοίων στην οικονομία θα ήταν κοντά στο 1% του ΑΕΠ», προσθέτει το πρακτορείο, που επισημαίνει ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αρνήθηκε να σχολιάσει τα ευρήματα της έρευνάς του, όπως και τη διαπίστωση ότι χαίρουν «προκλητικής φορολογικής εύνοιας».

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Τι προβλέπουν 26 οίκοι για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας
Ισχυρές οι προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εκτιμούν διεθνείς οίκοι...Μπαράζ θετικών εκθέσεων και υψηλότερες τιμές-στόχοι
Ανακάμπτει η πλήρης απασχόληση-Οι τομείς με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Ελλάδα
UBS: Παραμένουν ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες-Οι νέες τιμές στόχοι
Το θερινό «στοίχημα» της αναβάθμισης του Χρηματιστηρίου Αθηνών-Στο μικροσκόπιο των οίκων FTSE, S&P και Stoxx
Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο
Στο 10,4% αυξήθηκε η ανεργία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025
S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα