Οι καλύτερες τεχνικές SEO& Content Marketing για Νομικούς Συμβούλους
09:31 - 09 Νοεμβρίου 2015
Παραδοσιακά, ο κλάδος των Νομικών Υπηρεσιών απείχε πάντοτε από τη χρήση επιθετικών στρατηγικών Ψηφιακού Μάρκετινγκ και η προώθηση των διαφόρων προϊόντων και υπηρεσιών του έμενε αποδυναμωμένη, εκτός διαδικτύου.
Η συγκεκριμένη «αποχή» κι αδυναμία έπρεπε να αλλάξει άρδην και οι λόγοι είναι πολύ απλοί: Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον στο διαδίκτυο έχει αλλάξει εντυπωσιακά. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε, όπως αναφέρει το CEB, το 57% των υποψήφιων πελατών σας έχει προαποφασίσει την ενδεχόμενη αγορά του πριν καν έρθει σε επαφή με την επιχείρησή σας!
Οι χρήστες είναι πιο έξυπνοι, ενημερωμένοι και κατατοπισμένοι, χάρη στην υπερπληθώρα πληροφοριών αλλά κι εξαιτίας της επίδρασης που έχουν πάνω τους στρατηγικές Ψηφιακού Μάρκετινγκ, που βασίζονται στο Περιεχόμενο. Επιτέλους, οι επιχειρήσεις έχουν συνειδητοποιήσει πως το Παραδοσιακό Μάρκετινγκ αποδίδει ολοένα και λιγότερο.
Η άμεση σχέση μεταξύ χρήσης των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και της απόκτησης σημαντικού πελατολογίου, σε επίπεδο αξιοπιστίας, απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, εμπιστοσύνης κι αλληλεπίδρασης, είναι πλέον δεδομένη.
Τόσο η πρόσβαση προς ένα εξαιρετικά στοχευμένο online κοινό, το οποίο αποτελεί υποψήφια πελατεία των δικηγορικών γραφείων και των υπηρεσιών τους, όσο και η συγκέντρωση πληροφοριών γύρω από το προφίλ αυτού του κοινού, είναι σήμερα εύκολη υπόθεση χάρη στην ανάλυση κρίσιμων ψηφιακών δεδομένων (των social media) αλλά και των site analytics.
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό για τα νομικά γραφεία και τους δικηγόρους;
Πριν αποφασίσουν εάν θα συνεργαστούν με το γραφείο σας, οι υποψήφιοι πελάτες κάνουν τη δική τους έρευνα, ενημερώνονται, σταθμίζουν, «βαθμολογούν» το διαθέσιμο online περιεχόμενο. Εάν δεν τους δώσετε πρόσβαση στις πληροφορίες που ζητάνε, θα βρεθείτε εκτός αγοράς πριν καν το αντιληφθείτε.
Συμπέρασμα: Σημειώστε, ότι το δικηγορικό σας γραφείο δεν είναι ούτε το μόνο «εκεί έξω», αλλά ούτε υποχρεωτικά στην κορυφή της πυραμίδας. Θεωρείστε πως βρίσκεστε πολλά σκαλοπάτια κάτω. Κι άρα, η πρόσβαση προς το περιεχόμενο που θα φέρει υποψήφιους πελάτες στην επιχείρησή σας, πρέπει να είναι άμεση, ξεκάθαρη, διαθέσιμη, εύκολη κι εύχρηστη. Διαφορετικά, στην online έρευνα των χρηστών, θα παραμείνετε «αόρατοι»…
Το εξειδικευμένο, στοχευμένο Περιεχόμενο & οι SEO Στρατηγικές δεν ήταν ποτέ άλλοτε σημαντικότερα
Όπως συμβαίνει και με κάθε άλλο επαγγελματικό κλάδο που δίνει το παρών στην ψηφιακή «αρένα», έτσι ακριβώς και τα δικηγορικά γραφεία αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους ώστε να εδραιωθούν στον τομέα τους, να προσελκύσουν καινούργιους πελάτες και να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση.
Για την επίτευξη των παραπάνω, το φόκους αφορά στην παραγωγή και διάδοση πληροφοριών, μέσα από μια σειρά ψηφιακών καναλιών. Η πρόκληση που γεννάται, αφορά στην ικανότητα από πλευράς των δικηγορικών γραφείων να δημιουργήσουν ενδιαφέρον, πρωτότυπο περιεχόμενο το οποίο θα αποτελέσει απάντηση στο «άχρωμο», συνηθισμένο περιεχόμενο που κατακλύζει συνεχώς το διαδίκτυο.
Συμπέρασμα: Λαμβάνοντας υπόψη ότι απευθύνεστε σε ένα στοχευμένο κοινό το οποίο δέχεται ανελλιπώς καταιγισμό πληροφοριών, είναι κρίσιμης σημασίας το να κατορθώσετε να ξεχωρίσετε.
Τι μπορείτε να κάνετε, ως νομικό γραφείο ή δικηγόρος;
Όσον αφορά το Περιεχόμενο, χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες μεθόδους:
1.Εστιάστε στην Εξειδίκευσή σας. Παρουσιάστε τον εαυτό σας (ή το γραφείο σας) ως ήδη καθιερωμένο στο χώρο, στην ειδικότητα και στις συγκεκριμένες νομικές υπηρεσίες. Δημιουργήστε περιεχόμενο τηρώντας αυτό τον κανόνα. Σύντομα, υποψήφιοι πελάτες θα αρχίσουν να στρέφονται σε εσάς για εξειδικευμένες συμβουλές.
2.Ταυτοποιήστε το προφίλ του κοινού σας και προσδιορίστε τα χαρακτηριστικά του. Γράψτε για εκείνους. Βεβαιωθείτε πως το περιεχόμενο που τους προσφέρετε είναι ποιοτικό, χρήσιμο και απαντά στις ανησυχίες και στις ανάγκες τους. Χρησιμοποιήστε απλή, κατανοητή γλώσσα. Απευθύνεστε σε κόσμο που δεν είναι εξοικειωμένος με τις νομικές ορολογίες…
3.Αποφασίστε σε ποιες online πλατφόρμες θα δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να γνωρίζετε πού «συχνάζει» το κοινό σας και ποιες οι ιδιαιτερότητες του κάθε ψηφιακού καναλιού, μέσα από το οποίο θα διανείμετε τις πληροφορίες σας. Στόχος σας είναι η όσο το δυνατόν πιο ευρεία προβολή. Άρα είναι επιτακτικό να γνωρίζετε με ποια μέσα και πού θα δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας.
4.Αξιοποιήστε ποικίλο περιεχόμενο. Η προσέγγιση των πιθανών πελατών σας δεν επιτυγχάνεται με τη χρήση μόνο αρθρογραφίας. Πειραματιστείτε και με άλλες μορφές περιεχομένου, όπως με infographics, videos, φωτογραφίες, e-books κ.ά.. Με αυτό τον τρόπο, διασφαλίζετε ότι απευθύνεστε σε ένα ευρύτερο κοινό, το οποίο έχει συνηθίσει να προσλαμβάνει και να αφομοιώνει τις πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους.
5.Αναλύστε & μελετήστε τα αποτελέσματα. Μετρήστε την επιτυχία που σημειώνει το online σας περιεχόμενο κι αναλογιστείτε τρόπους βελτίωσής του. Αξιοποιήστε τα εργαλεία του analytics και μετρήστε: την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, το χρόνο παραμονής των χρηστών, τον αριθμό των shares στα κοινωνικά δίκτυα, τα σχόλια, τα “likes” και τους followers, την επισκεψιμότητα στο ιστολόγια (blogs), τους νέους συνδρομητές κλπ.. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να παρακολουθήστε το ROI της επιχείρησής σας, σε πραγματικό χρόνο, και να επανακαθορίσετε ανάλογα τις Στρατηγικές για το Content Marketing.
Ποιες είναι επομένως οι στρατηγικές Μάρκετινγκ, σε επίπεδο SEO, που πρέπει να ακολουθήσει μια ιστοσελίδα νομικού περιεχομένου;
Την ώρα που η δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις, νομικού περιεχομένου, που πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθούν στην ιστοσελίδα και οι οποίες θα βελτιώσουν την κατάταξη ενός δικηγορικού γραφείου στις μηχανές αναζήτησης.
Ακολουθούν οι Στρατηγικές σε επίπεδο SEO που είναι σημαντικό να εφαρμόσετε:
1.Η SEO Στρατηγική σας πρέπει να εστιάσει στην εξειδίκευση που διαθέτει το δικηγορικό σας γραφείο. Αναπτύσσοντας ένα συγκεκριμένο, νομικού περιεχομένου SEO, το οποίο ταιριάζει και περιγράφει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που παρέχετε, θα μπορέσετε όχι μόνο να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, αλλά και να στοχεύσετε στο πελατολόγιο που επιθυμείτε.
2.Δώστε βαρύτητα και στο τεχνικό SEO κομμάτι του σάιτ σας. Επικεντρωθείτε στη χρήση λέξεων-κλειδιών, στα title tags, meta descriptions, στη δομή των εσωτερικών λινκ (internal linking), στη σχεδίαση του sitemap κλπ.. Εάν κάποιος από το γραφείο σας δεν είναι επιφορτισμένος με τη συγκεκριμένη εργασία, μπορείτε πάντοτε να προσλάβετε έναν SEO εξπέρ, ο οποίος θα φροντίσει να μελετήσει και να σας προτείνει ένα εξατομικευμένο SEO πλάνο, το οποίο θα βελτιώσει θεματικά την κατάταξη του γραφείου σας στις μηχανές αναζήτησης.
3.Συμπεριλάβετε στρατηγικής σημασίας λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα σας, αλλά… με μέτρο. Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί η google έχει γίνει εξυπνότερος. Αυτό σημαίνει πως είναι σε θέση να εντοπίζει την υπερβολική χρήση keywords, με αποτέλεσμα να τιμωρεί τους «παραβάτες» υποβαθμίζοντας τη ιστοσελίδα τους στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Προτιμήστε να είστε αυθεντικοί και ανθρωποκεντρικοί κατά τη δημιουργία του περιεχομένου: Χρησιμοποιήστε λέξεις και φράσεις (και τα συνώνυμά τους), σχετικές με το δικηγορικό σας αντικείμενο και δημιουργήστε κείμενα ροής που να είναι απλά, φιλικά και να βγάζουν νόημα προς τους χρήστες. Οι επισκέπτες του σάιτ σας θα το εκτιμήσουν πολύ!
4.Χτίστε συνδέσμους με δυνατές «πηγές». Το Moz συμβουλεύει το χτίσιμο συνδέσμων (links) με ιστοσελίδες που θεωρούνται ως δημοφιλείς και σημαντικές (από πλευράς κατάταξης). Με αυτό τον τρόπο «οι μηχανές αναζήτησης θα σας αντιμετωπίσουν ως αυθεντίες και έμπιστες, ασφαλείς πηγές». Το Moz τονίζει πως «για τις μηχανές αναζήτησης που περιπλανιούνται στο αχανές διαδίκτυο, τα λινκ λειτουργούν σαν δρόμοι που συνδέουν τη μία σελίδα με την επόμενη. Χρησιμοποιώντας έναν εκλεπτυσμένο τρόπο ανάλυσης των συνδέσμων, οι μηχανές αποκωδικοποιούν το πώς σχετίζονται οι σελίδες μεταξύ τους.». Κι αυτό ισχύει.
5.Εγγραφείτε σε online καταλόγους (directories) για δικηγόρους και στο Google Places. Καταχωρώντας τοπικά, στο Google Places, το γραφείο σας, δίνετε τη δυνατότητα στην επιχείρησή σας να εμφανίζεται με προτεραιότητα στην κατάταξη των αποτελεσμάτων που αφορούν τους χάρτες της google. Η ίδια λογική ισχύει και για την εγγραφή σας σε online καταλόγους με δικηγόρους. Με αυτές τις κινήσεις διασφαλίζετε την εισροή επισκεπτών από αυτά τα κανάλια.
6.Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι εύχρηστη, φιλική προς το χρήστη και τις κινητές/φορητές συσκευές. Σε κανέναν δεν αρέσουν τα σάιτ που είναι δύσκολα στην πλοήγησή τους ή δυσνόητα. Κανείς δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Ιδίως σε έναν γρήγορο, αέναο ιντερνετικό κόσμο όπου οτιδήποτε προβάλλεται, έχει μόλις ελάχιστα κλάσματα δευτερολέπτου στη διάθεσή του για να κερδίσει την προσοχή του χρήστη. Αλλιώς, χάνεται για πάντα… Πρέπει να διασφαλίσετε, όχι μόνο ότι η ιστοσελίδα σας θα ακουστεί/εμφανιστεί πριν τον ανταγωνισμό, αλλά επίσης ότι οι επισκέπτες σας θα μετατραπούν σε πραγματικούς πελάτες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μονάχα μέσα από μια εξαιρετική εμπειρία πλοήγησης για το χρήστη (user experience). Οτιδήποτε υποδεέστερο, θα απομακρύνει τον υποψήφιο πελάτη σας, μέχρι να ανοιγοκλείσετε τα βλέφαρα.
Συμπέρασμα
Οι SEO στρατηγικές πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και συνδυασμένες με το στοχευμένο Περιεχόμενο, ώστε να αποφέρουν πραγματικά αποτελέσματα. Κάτι δηλαδή σαν τον Αστερίξ και τον Οβελίξ, το Τεν-Τεν και τον Μιλού, τους Μπόνι και Κλάιντ… Το ένα χέρι χρειάζεται το άλλο.
Η KONDIMENT παρέχει Υπηρεσίες Διαμόρφωσης & Υλοποίησης Στρατηγικής Digital Marketing